عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۹۵۱۳
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۳

عقیق: حجت الاسلام دکتر رفیعی با انتشار عکسی قدیمی از خود در صفحه شخصی خود نوشت:

عکسی دیدنی از حجت الاسلام دکتر رفیعی

"در مبانی دانش‌های امروزی #جنگ به دو مقوله جنگ نرم و جنگ سخت تقسیم می‌شود. جنگ نرم سابقه تاریخی عمیقی دارد، در #جنگ_صفین عمر بن عاص در آخرین لحظات با اقدام نرم خود معادله جنگ را عوض کرد. جنگ نرم بین اصحاب ائمه معصوم نیز در جریان بود تا جایی که برخی از اصحاب #امام_کاظم علیه‌السلام به دنبال انحراف جریان امامت بودند تا از این طریق اموال عمومی در اختیار امام را تملک کنند که یکی از عمیق‌ترین رفتارهای جنگ نرم شکل گرفت. هجوم سنگین شایعات علیه یونس ابن عبدالرحمن در زمان #امام_رضا علیه‌السلام گفت: یونس فردی بود که امام رضا علیه‌السلام ۳ دفعه بهشت را برای او تضمین فرموده و او را به سلمان تشبیه کرده بودند؛ این در حالی است که دامنه شایعات به‌جایی رسیده بود که حلال‌ زادگی یونس را برای عموم مردم مخدوش و زیر سؤال برده بودند.اطمینان از صحت خبر، تشخیص خوبی و یا بدی محتوای خبر از کسی که خبر داده می‌شود و منفعت داشتن و یا نداشتن خبر برای عموم مردم را سه معیار مواجهه با شایعه توصیف کرد و هنجارشکنی بعد از جنگ نرم دومین حربه دشمن علیه ملت‌ها است. دشمن همواره در حربه‌های خود به ترویج منکر مشغول است؛ بر این اساس برنامه‌سازان تلویزیونی توجه داشته باشند که الگو برداری از برنامه‌های ماهواره می‌تواند یک خطر برای جوامع مدنی باشد چراکه سبک‌ها و الگوهای کاری دشمن در شبکه‌ های ماهواره‌ای همیشه صحیح نیست. اختلاف‌افکنی را سومین ویژگی دشمن توصیف کرد و باید توجه داشت که در جریان #سقیفه دست‌های اختلاف افکن دشمن یهودی حضور داشت که توانست چنین اختلاف و رخنه‌ای بزرگ در بدنه اسلام ایجاد کند. چهارمین ویژگی دشمن به‌زحمت انداختن امت اسلام است چیزی که در جریان انقلاب اسلامی از ابتدا با ترور شخصیت‌ ها، جنگ تحمیلی و امروز ها با تحریم‌های شدید #اقتصادی دنبال می‌شود؛ این نشان می‌دهد که دشمن از مردم بغض دارد. ایجاد رعب و وحشت را از دیگر ویژگی‌های دشمن توصیف کرد و دشمنان نظام و #انقلاب_اسلامی باید بدانند که امروز معادلات نظامی دنیا تغییر کرده است تا جایی که رژیم غاصب #صهیونیست بعد از یک هجوم سه‌روزه مجبور به آتش بست و عقب‌نشینی شد.
اصول مواجهه با #دشمن اشاره کرد و شناخت دشمن و اقدام مقابله‌به‌مثل دشمن تجویز قران کریم برای مواجهه مقتدرانه با دشمن است .

عهدنامه #امام_علی علیه‌السلام که در خطاب به #مالک نگاشته شد نکته‌ای تاریخی برای امروز انقلاب دارد، امام علی علیه‌السلام در این فراز فرموده‌اند: «الحَذَرَ كُلَّ الحَذَرِ مِن عَدُوِّكَ بعدَ صُلحِهِ ؛ فإنَّ العَدُوَّ ربَّما قارَبَ لِيَتَغَفَّلَ، فَخُذْ بِالحَزمِ، و اتَّهِمْ في ذلكَ حُسنَ الظَّنِّ؛ زنهار! زنهار! از دشمن خود پس از آشتی کردن، زیرا دشمن چه‌بسا به نزدیکی می‌گراید و نمایش صلح می‌دهد تا طرف را غافلگیر کند، پس جانب احتیاط را بگیر ( دور اندیش باش) و خوش‌گمانی خود را درباره حیله‌گری‌های دشمن متهم بساز.» #رهبری_معظم_انقلاب از ابتدای #برجام به این نکته توصیه اکید داشته و امروز در تجربه انقلاب این توصیه به‌وضوح قابل‌مشاهده است

دکتر_رفیعی
گیلانغرب سال "۶۳


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
محمدحسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۴
18
2
ایشان وامثال این فرد دکترای مجانی ومفتخوری باتزویرهستند
پاسخ ها
رضا
| Iran, Islamic Republic of
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۴
تو چی؟
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین