عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۹۴۹۴
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۹
سرپرست شهرداری خرمشهر گفت: مسئله‌ حذف عبارت «شهید» به هیچ وجه از سوی شهرداری خرمشهر انجام نشده است و علت اصلی وقوع آنچه در تصاویر دیده‌ می‌شود این است که برخی عبارات در تابلو‌های موجود در تصاویر منتشر شده بر اثر گذشت زمان کمرنگ یا پاک شده‌اند.

عقیق:از روز گذشته تعداد زیادی از خانواده‌های معزز و مکرم شهدا، جانبازان و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس و اقشار مختلف مردم نسبت به حذف لفظ شهید از تابلوهای معابر شهر خرمشهر واکنش نشان دادند.

همچنین در فضای مجازی تصاویری منتشر و به اشتراک گذاشته شد که به نظر می‌رسید لفظ شهید از تابلوهای معابر حذف شده است.

حذف عامدانه‌ عبارت «شهید» از تابلوهای شهری کذب است

عزیز ساعدی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در خرمشهر، در رابطه با این موضوع اظهار کرد: مطالب منتشر شده در فضای مجازی شهرستان مبنی بر حذف عامدانه‌ عبارت «شهید» از تابلوهای شهری کذب است.

وی عنوان کرد: مسئله‌ حذف عبارت «شهید» به هیچ وجه از سوی شهرداری خرمشهر انجام نشده است و علت اصلی وقوع آنچه در تصاویر دیده‌ می‌شود این است که برخی عبارات در تابلو‌های موجود در تصاویر منتشر شده بر اثر گذشت زمان کمرنگ یا پاک شده‌اند.

سرپرست شهرداری خرمشهر گفت: اخیراً هیچگونه تعویض تابلویی نداشته‌ایم که با توجه به این مسئله، کمرنگ یا پاک شدن برخی عبارات یک امر اجتناب ناپذیر و غیرقابل جلوگیری‌ است.

ساعدی افزود: پس از پیگیری‌های مردم  خرمشهر ترمیم و یا تعویض تعدادی از تابلوهای سطح شهر که برخی عبارات در آن کمرنگ شده است را در دستور کار قرار دادیم.

شاید افراد مغرضی در شهر به دنبال حذف عبارت شهید هستند

موسی مطور جزیره نیز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس، اظهار کرد: قطعا در شهرداری خرمشهر کسی جرئت این اقدام را ندارد و در صورت واقعیت داشتن، شدیدا برخورد خواهیم کرد.

وی عنوان کرد: افراد انقلابی شهر هر کجا که مشاهده کردند که کسی یا نهادی به دنبال حذف عبارت شهید یا نام شهدا است، به بنده و مسؤولان مربوطه خبر دهند.

رئیس شورای شهر خرمشهر گفت: شاید افراد مغرضی در شهرستان وجود دارند که چنین اقداماتی را انجام می‌دهند، باید با خاطیان در این امر در هر مقام و لباسی باشند، برخورد شدید انجام گیرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، پیش از این در چندین استان و شهرستان‌های سطح کشور عبارت شهید به صورت عامدانه از تابلوهای شهری حذف شده بود.

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین