عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۹۴۰۶
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۰
حجت‌الاسلام و المسلمین علی تیموری از نقش مهم مراجع تقلید در دوران غیبت حضرت حجت (ع) گفت.

عقیق:حجت الاسلام و المسلمین علی تیموری کارشناس مذهبی درخصوص وظایف مسلمانان در عصر غیبت کبری و چگونگی آمادگی برای ظهور امام زمان (عج)، در گفت‌وگویی گفت: وظایف ما در عصر غیبت همان وظایفی است که باید در عصر ظهور انجام دهیم. فرض کنید امام زمان (عج) ظهور دارند و هر وظیفه‌ای که انسان با توجه به فهم دینی باید انجام دهد، باید همان وظایف را در دوران غیبت هم انجام دهد. تفاوت دوران غیبت و ظهور امام زمان (عج) در چشم انتظاری است.

وی افزود: اما در عملکرد تفاوتی میان دوران ظهور و غیبت امام زمان (عج) وجود ندارد. یعنی همه اعمالی که برای انسانیت، رشد و تعالی و کسب رضایت خدا تعریف شده، همه آن امور در دوران غیبت و در دوران ظهور امام زمان (عج) باید انجام شود.

حجت الاسلام تیموری در خصوص تاثیر مراجع تقلید و علما در عصر غیبت گفت: ما برای اینکه به کمال و غایت انسانی برسیم، نیاز به راهنما داریم. آن راهنما امام معصوم بوده که انسانی کامل است؛ انسان کامل همه راه‌ها و مسیر‌های سعادت را بهتر می‌شناسد. در شرایط فعلی، چون امام معصوم حضور ندارد و از طرفی هم نمی‌توانیم مسیر درست را بشناسیم و از سویی نمی‌توانیم از وظایف دینی خود غفلت بورزیم، باید از کسی به عنوان جانشین امام معصوم که بتواند در امر هدایت مردم و انسجام جامعه و معرفت بخشی به جامعه کمک کند، پیروی کنیم.

وی ادامه داد: در شرایط فعلی این افراد مراجع تقلید هستند. البته مراجع تقلید هم شامل افرادی با ویژگی‌های دوازده گانه می‌شوند که در ابتدای تمامی رساله‌ها به آن اشاره شده است.

حجت الاسلام تیموری درخصوص جایگاه مراجع تقلید در زمان غیبت امام زمان (عج) بیان کرد: در قانون اساسی گفته شده هدایت و اداره سیاسی این حکومت از آن امام معصوم یعنی امام زمان (عج) است و در شرایطی که امام زمان (عج) نیست، ولی فقیه به طور موقت اداره حکومت را به دست می‌گیرد تا امام معصوم آمده و حکومت را تحویل گیرد. در حال حاضر مرجعیت هدایت و روشن بخشی جامعه را برعهده دارد. منتهی اصل این کار برای امام معصوم است و حال که امام معصوم حضور ندارد ما از مراجع تبعیت می‌کنیم تا راه را گم نکنیم و حداقل مسیر برای ما روشن باشد و جامعه گمراه نشود تا شرایط ظهور فراهم شده و این امانت یعنی هدایت به دست امام معصوم برسد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۱
شهروند
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۷
0
1
الا ماشاالله آنقدر کتب مذهبی در اختیارمان قرار گرفته که در صورت پیدایش سوال با مراجعه به آن پاسخ خودرا پیدا میکنم.بعداز آن خداوند به من نعمت عقل عنایت فرموده که با استفاده از آن راه حل مناسب را پیدا میکنم.با استفاده از کامپیوتر و فضای مجازی پاسخ هر سوالی را می یابم. فطرتم به من می گوید دروغ بد است.ظلم گناه است. دزدی اصلا پسندیده نیست.میدانم مردم را باید دفن کرد و آنچه به درد میت می خورد اعمال نیکی است که در این دنیا انجام داده. می خواهم بدانم اگر روحانیون مردم را راهنمایی نکنند مردم نمی دانند چه باید بکنند؟ به فرض اگر یک روز صبح ازخواب بیدار شویم و ببینیم رو حانیون اعتصاب کرده اند چه مشکلی در جامعه پیش می آید؟ البته این را میدانم اگر یک روز رفتگران شریف اعتصاب کنند شهرها از کثیفی غیرقابل تحمل می شوند.
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین