عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۹۲۸۹
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۲
حجت‌الاسلام رفیعی:
استاد حوزه‌علمیه گفت: کافرانی وجود دارند با اینکه می‌دانند خداوند حقیقت محض است اما با لجاجت و عناد، اصرار به کفر می‌ورزند، با همین کفرشان از دنیا می روند و در جهنم ماندگار خواهند بود.

عقیق:حجت الاسلام ناصر رفیعی شب گذشته در شبستان امام خمینی حرم حضرت معصومه(س) با اشاره به آیات ۱۶۱-۱۶۴ سوره بقره اظهار کرد: کافرانی وجود دارند با اینکه می‌دانند خداوند حقیقت محض است اما با لجاجت و عناد، اصرار به کفر می‌ورزند، با همین کفرشان از دنیا می روند و در جهنم ماندگار خواهند بود.

وی افزود: عذاب این گروه از کافران بسیار شدید خواهد بود، چرا که نوع جرمشان بسیار سنگین است اگر چه از نظر زمانی عذابشان با مدت زمان جرمشان تناسبی ندارد اما همیشه در آتش جهنم خواهند بود.

این خطیب برجسته کشور خاطرنشان کرد: گاهی انسان در یک لحظه تصادف می‌کند، اما ده‌ها سال نابینا یا قطع نخاع می‌شود. اگر چه تصادف در یک لحظه انجام شده اما نابینایی سالیان سال طول خواهد کشید، لذا اگر چه یک کافر مثلا ۶۰ سال کفر ورزیده اما عذابش همیشگی خواهد بود.

رفیعی تاکید کرد: کافرانی که مستضعف فکری هستند، حسابشان فرق می کند اما کافرانی مثل ابوجهل، ابولهب و قاتلانی امثال یزید و شمر با اینکه می‌دانستند حق چیست و حقیقت کدام است، با لجاجت و عنادی که داشتند با کفر از دنیا رفتند.

استاد حوزه‌علمیه یادآور شد: طبق آیات قرآن کریم، عذاب کافران شدید خواهد بود و لعنت خداوند، ملائکه و مردم شامل حال آن‌ها خواهد شد، از رحمت الهی دور خواهند بود و خلود و ابدیت در جهنم برای آنها وجود خواهد داشت، در عذاب آن ها تخفیفی نیست، شفاعت شامل حالشان نمی‌شود و مهلت توبه نیز به آن‌ها داده نخواهد شد.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی در ادامه گفت: نجات بشریت از خلود در جهنم فقط در یک کلمه خلاصه می‌شود و آن هم توحید و خداباوری است؛ تمام انبیاء الهی نیز برای احیای توحید ارسال شده اند.

حجت الاسلام رفیعی تاکید کرد: خداوند در آیه ۱۶۴ سوره بقره شش دلیل برای توحید ذکر می‌کند که غفلت از این دلایل می‌تواند انسان را به ورطه سقوط بکشاند.

وی در تبیین این شش دلیل خاطر نشان کرد: خلقت آسمان و زمین، اختلاف و حرکت شب و روز، حرکت کشتی‌ها در اقیانوس و دریاها، باران آسمانی و احیای زمین، بادها و گرده‌افشانی و ابرهای باران زا، شش دلیلی هستند که خداوند از آن‌ها برای انسان ها و اقوام عاقل نام برده است.

منبع:ایسنا


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین