عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۹۲۷۰
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۵
حجت‌الاسلام سید عباس موسوی مطلق سخنران مذهبی در جمع‌بندی عزاداری‌های امسال اظهار داشت: مردم نسبت به طرح مسائل تند سیاسی در هیأت‌ها بی‌علاقه‌اند و در عوض طرح مسائل اجتماعی و سیاسی را در فضای انتقادی صادقانه تقاضامندند.

عقیق:حجت‌الاسلام سید عباس موسوی مطلق، کارشناس اخلاق و سخنران مذهبی در صفحه اینستاگرام خود با انتشار مطلبی به مناسبت فرا رسیدن روز اول ماه ربیع به جمع‌بندی و ارائه پیشنهادهایی درباره فعالیت هیأت‌های مذهبی پرداخت. در این متن آمده است:

در مکتب عشق، ترجمه پایان، آغاز است ...

دو ماه محرم و صفر به لطف خدا به ۱۰ استان جهت منبر مشرف شدم، بیش از ۲۰۰ ساعت سخنرانی داشتم و ده‌ها جلسه را شرکت کردم، بیش از ۵۰ ساعت مشاوره دادم و ...

برداشتم این است:

۱ـ جلسات امسال از لحاظ کمی و کیفی افزایش چشمگیری داشته است

۲ـ مهم‌ترین مشکلات مردم که بیان می‌کردند عبارت بود از: مشکلات اقتصادی، مشکلات خانوادگی که دلیل بروز مشکلات خانوادگی عموماً فضای مجازی، صمیمیت‌های بیش از حد با دیگران و تنوع طلبی در همه عرصه‌ها مطرح می‌شد

۳ـ تعامل بیشتر بین امنا، سخنرانان و مداحان در برگزاری جلسات

۴ـ رشد معنادار اشعار شاعران در معرفت افزایی و بصیرت‌بخشی

۵ـ بی‌علاقه‌بودن مردم نسبت به طرح مسائل تند سیاسی و در عوض طرح مسائل اجتماعی و سیاسی را در فضای انتقاد صادقانه و با حکمت تقاضامند بودند.

۶ـ شبهات خودی‌ها اثر منفی بیشتری به‌جا گذاشته تا القا شبهات دشمنان در بیرون مرزها

۷ـ به‌نظرم بیشترین محتوای مورد نیازی که واعظان، شاعران و ذاکران باید به مستمعان برسانند امور ذیل شامل؛ تاریخ تطبیقی، اخلاق، خانواده و امید بخشی به جامعه است.

روز به روز به برکت انقلاب و مجاهدت مجاهدان: «یَدْخُلُونَ فِی دِینِ اللَّهِ أَفْوَاجًا؛‌مردم را ببینی که فوج فوج به دین خدا درمی‌آیند»کاملا مشهود است.

 

منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین