عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۹۲۴۸
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۵
مراسم سنتی خطبه خوانی شب شهادت امام رضا(ع) در قالب ویژه برنامه «ضیافت اشک» با حضور خادمان بارگاه رضوی در صحن انقلاب اسلامی برگزار شد.

عقیق:آیین خطبه‌خوانی شب شهادت امام رضا(ع) طبق رسمی دیرینه با حضور انبوه عاشقان و خادمان امام رئوف حضرت علی بن موسی‌الرضا در صحن انقلاب آستان قدس رضوی برگزار شد.

این مراسم همه ‌ساله در دو نوبت در شب عاشورای حسینی و شب شهادت امام رضا(ع) برگزار می‌شود و در آن تولیت و خدام آستان قدس رضوی در حالی که شمع‌های روشن در دست دارند، دور صحن انقلاب اسلامی حلقه می‌زنند و ضمن مرثیه‌سرایی و عزاداری، خطبه ویژه این شب را قرائت می‌کنند.

 

 

در این مراسم آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی نماینده‌ ولی‌فقیه و امام جمعه مشهد، حجت‌الاسلام احمد مروی تولیت آستان قدس رضوی و جمعی از مسئولان کشوری و لشگری به همراه خادمان حرم امام رضا (ع) حضور داشتند و حجت‌الاسلام مروی برای حاضران سخنرانی کرد، همچنین محمد موحدی‌نیا خطبه شب شهادت را قرائت و علی ملائکه و احمد واعظی به مدیحه سرایی و ذکر مصیبت پرداختند.

خطبه شب شهادت امام رضا (ع) شامل شهادت به یگانگی خدا و حمد و ستایش پروردگار یکتا و درود و رحمت بر رسول اکرم(ص) و سلام و درود بر ائمه معصومین(ع)، امام راحل(ره) و شهدا و آرزوی سلامتی امام زمان و سلامتی و طول عمر مقام معظم رهبری است. در این خطبه ایام عزا را به محضر امام زمان(عج) تسلیت می‌گویند.

 

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین