عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۹۱۹۱
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۰
معاون فرهنگی مسجد جمکران با اشاره به تداوم اسکان و پذیرایی از زائران غیرایرانی اربعین در این مکان، گفت: میزبانی از زائران رضوی و اقامه عزای پیامبر (ص)، امام حسن(ع) و امام رضا(ع) از برنامه‌های مسجد جمکران در ایام پایانی ماه صفر است.

عقیق:حجت‌الاسلام یاسین حسین آبادی در تشریح برنامه‌های ایام پایانی ماه صفر در مسجد مقدس جمکران، اظهار کرد: این مکان مقدس در دهه پایانی ماه صفر با برنامه‌های متنوع میزبان زائران و منتظران می شود؛ در ادامه خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی، این مسجد همچنان در شبستان امام حسن عسکری(علیه السلام) میزبان زائران کشورهای افغانستان، پاکستان، هندوستان و آذربایجان است که از ایران برای بازگشت به کشورشان عبور می‌کنند و علاوه بر اسکان در هر سه نوبت صبحانه، ناهار و شام به آنها خدمات تغذیه ارائه می‌کند.

وی درباره برنامه‌های این مسجد مقدس ویژه سالروز رحلت پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله) و امامان حسن و رضا علیهم‌السلام، عنوان کرد: در شب و روز ۲۸ و ۳۰ صفر برنامه سخنرانی و ذکر مصائب اهل بیت علیهم السلام با حضور سخنرانان و ذاکران اهل بیت(علیهم السلام) در میعادگاه منتظران برگزار و در روز رحلت حضرت رسول(صلی الله علیه و آله)، زیارت از بعید ایشان قبل از نماز ظهر قرائت می‌شود.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران تأکید کرد: علاوه بر این، برخی هیأت‌ها نیز در این ایام در مسجد مقدس جمکران حضور یافته و با مشارکت آنها آئین‌های عزاداری برگزار می‌شود.

حسین‌آبادی با اشاره به ویژه برنامه‌های پیش‌بینی شده برای کودکان و نوجوانان، گفت: این برنامه‌ها با محوریت سیره نبوی و سیره رضوی در مجموعه‌های گل نرگس و جوانه‌های انتظار مسجد مقدس جمکران تدارک دیده شده است.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران اعلام کرد: برگزاری محافل انس با قرآن، پاسخ به سوالات شرعی، برپایی نمایشگاه و ارائه مشاوره به مراجعان نیز برای این ایام پیش‌بینی شده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: میزبانی از زائران امام رضا(علیه السلام) که از مسجد مقدس جمکران برای زیارت به سمت مشهد مقدس می‌روند و اسکان آنها در شبستان کربلا تا پایان ماه صفر نیز در میعادگاه منتظران انجام می‌شود.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین