عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۹۱۵۴
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۸ - ۰۷:۱۳
اختتامیه سیزدهمین آیین تجلیل از نوگلان حسینی با هدف شناسایی استعدادهای مداحان نوجوان، تشویق و ترغیب علاقه‌مندان به ذاکری سیدالشهداء(ع) و پرورش مداحان طراز انقلاب اسلامی، پنجشنبه دوم آبان ماه در فرهنگسرای اندیشه برگزار می‌شود.

عقیق:محمدمیثم میثمی مدیر فرهنگی هنری منطقه ۷ تهران در خصوص روند برگزاری سیزدهمین دوره نوگلان حسینی گفت: سیزدهمین دوره تجلیل از نوگلان حسینی، امسال طی سه مرحله آزمون انتخابی، مقدماتی و نهایی از میان بیش از هزاران دانش آموز علاقه‌مند به ذاکری سیدالشهداء(ع) برگزار شد و از این میان، ۱۵ نفر برگزیده از سه مقطع تحصیلی (ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم) در آیین اختتامیه تجلیل خواهند شد. ۹

شاخص‌های آزمون و داوری سیزدهمین دوره نوگلان حسینی

وی درباره شاخص‌های آزمون و داوران سیزدهمین دوره افزود: شاخصه‌های اصلی سیزدهمین دوره نوگلان حسینی، بهره‌مندی از صوت خوش و متعارف، مقتل‌خوانی، شعر، حسن اجرا، صوت و لحن، ظاهر و پوشش، دعا و حسن ختام بود. همچنین داوری مرحله نیمه‌نهایی و نهایی بر عهده مصطفی خورسندی، شهروز حبیبی و رحمان نوازنی بوده است.

میثمی افزود: امسال با مشارکتی که از سوی شبکه قرآن و معارف سیما انجام شد، این امکان فراهم شد که علاقه‌مندان تا پایان ماه صفر هر شب ساعت ۱۹:۳۰ در قالب برنامه نغمه عشاق ویژه نوگلان حسینی رقابت دانش‌آموزان مداح را مشاهده کنند. 

تقدیر از دو پیرغلام سیدالشهدا(ع)

میثمی اظهار داشت: در سیزدهمین آیین تجلیل از نوگلان حسینی به رسم ادوار گذشته، قرار است علاوه بر تجلیل از مداحان نوجوان دانش آموز، از حاج اکبر بازوبند و حاج اکبر مولایی دو تن از پیرغلامان حضرت سیدالشهداء(ع) نیز تجلیل به عمل آید.

رییس فرهنگسرای اندیشه درباره زمان برگزاری اختتامیه گفت: آیین اختتامیه نوگلان حسینی روز پنجشنبه دوم آبان ماه ساعت ۹ در آمفی‌تئاتر فرهنگ‌سرای اندیشه و با حضور مقامات عالی وزارت آموزش و پرورش، شهرداری تهران، سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، جمعی از پیرغلامان و مداحان اهل بیت(علیهم السلام) و دانش آموزان مداح برگزار می‌شود.

جوایز نوگلان حسینی برتر

در اختتامیه سیزدهمین دوره نوگلان حسینی به نفرات اول تا سوم هر مقطع علاوه بر مدال ذاکری سیدالشهداء(ع)، لوح تقدیر و هدیه نقدی، نگین انگشتری از سنگ مرمر حرم مطهر حضرت سیدالشهداء(ع) اهدا خواهد شد. همچنین از نفرات چهارم و پنجم سه مقطع تجلیل به عمل خواهد آمد.

سیزدهمین آیین تجلیل از نوگلان حسینی به همت فرهنگسرای اندیشه و با مشارکت شبکه قرآن و معارف سیما، سازمان دانش آموزی شهر تهران، کانون مداحان و شاعران آیینی کل کشور و برگزار شد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین