عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۹۱۰۴
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۰
کارشناس انگلیسی در گفتگو مطرح کرد:
«کاترین شاکدام» کارشناس امور سیاسی انگلیسی معتقد است: اربعین بزرگترین زیارت مذهبی تاریخ است.

عقیق:«کاترین شاکدام» کارشناس امور سیاسی انگلیسی در گفتگویی در خصوص اهمیت راهپیمایی اربعین گفت: اربعین بزرگترین زیارت مذهبی تاریخ است.

این کارشناس سیاسی افزود: تاکنون تحلیل یا گفتمانی که پیام واقعه عاشورا را به گوش غرب برساند، تا تمامی جوامع بشری از عمق این موضوع خبردار شوند، کم بوده است.

وی افزود: در مورد این راهپیمایی از دیدگاه شیعی هم متاسفانه مطالب و گزارش های کمی در فضای مجازی منتشر شده است و ضروری است اطلاع رسانی بیشتری درباره آن صورت گیرد.

این کارشناس انگلیسی ادامه داد: اربعین بزرگ ترین زیارت مذهبی تاریخ  است.

وی یادآور شد: اربعین برای همیشه تاریخ به عنوان زیارتی شناخته می شود که از اعماق قلب های زائران گرد قبر حسین بی علی(ع) صورت می پذیرد. همچنین نمایش عظیمی از عشق شیعیان به فرزند پیامبرشان است. کسی که رسول خدا از شهادتش سخن گفته بود . سید و سالار شهدای عالم، کسی که خداوند امتی را پس از وی برانگیخت تا در عزای او از سوز دل بگریند.

وی تأکید کرد: هرگز چنین اجماع عظیمی در تاریخ رخ نداده است. خداوند دوستدار دوستداران حسین(ع) است، چرا که آن حضرت جانانه از میراث جدش دفاع نمود. خداوند حسین(ع) را در پیش چشم همگان قرار داده است تا بشریت از آموزه های حسینی درس بگیرند.

وی در پایان گفت: نمی توان درسی را که امام حسین(ع) به بشریت داده است، تنها به شیعیان آن حضرت محدود دانست، هرچند آنها در طول تاریخ کسانی بوده اند که با فریاد لبیک به ندای حسین بن علی(ع) پاسخ داده و مرگ را به جان خریدند تا دین خود را به خاندان رسول الله(ص) ادا کنند.

 

منبع:مهر


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین