عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۸۹۷۹
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۳

مارماریس این شهر زیبای توریستی ترکیه دارای آب‌ و هوایی مدیترانه‌ ای با تابستان‌ هایی گرم و مرطوب و زمستان‌ هایی بارانی و خنک است. مارماریس به‌ علت واقع شدن میان رشته‌ کوه‌ های کنار دریا بسیار مشهور است. این شهر همچنین با دو لنگرگاه اصلی و بندر های متعدد خود، مرکزی برای کشتی ‌رانی و غواصی نیز به شمار می‌ رود. از مارماریس به‌ طور منظم، کشتی‌ های تفریحی به سمت جزیره یونانی رودِس در حرکتند.مارماریس شهری بندری در سواحل دریای مدیترانه است، این شهر بندری که در جنوب‌غربی ترکیه قرار دارد، هر سال میزبان جمعیت بزرگی از توریست‌ها می باشد.

آرامگاه های صخره ای مارماریس

به گزارش سفر باتو ،  با طبیعتی مسحورکننده و سواحلی زیبا یکی از شهرهای گردشگرپذیر ترکیه است. این شهر قدمت طولانی دارد و گفته شده که بنای اولیه‌ی آن به قرن ششم قبل از میلاد بازمی‌گردد.سواحل زیبا، کوهستان‌های شگفت‌انگیز و انواع تورهای ورزشی از بهترین ویژگی‌های مارماریس است، علاوه بر این ویژگی‌ها، مارماریس محلی برای تجمع کشتی‌ها و مسابقات اتومبیل‌رانی هم هست.گردشگران و افراد محلی تنها می توانند از درون قایق به بازدید از این جاذبه زیبا بپردازند زیرا این بنا بسیار حساس و ظریف می باشد و بازدید از آن بسیار شما را شگفت زده خواهد کرد. درون هر قایق یک راهنما حضور دارد که با اشتیاق کامل دانش تاریخی خود در رابطه با این منطقه  و این بنای مرموز را با شما به اشتراک خواهد گذاشت. شما می توانید همزمان با بازدید از این بنای تاریخی و شگفت انگیز، یک قایقرانی پر از آرامش را نیز تجربه کنید.مارماریس را می‌توان مجموعه‌ی آرامگاه «ساریان» نیز نام برد که با ظرافت بسیار در دل صخره‌ها حکاکی شده‌ است.طبق عقیده قدیمی ، مقبره انسان هر چه بالاتر باشد ، خدای نزدیکتر خواهد بود و بنابراین مقبره پادشاهان و افراد مهم در صخره ها حفر می شوند، این مقبره های سنگی پذیرای میهمانانی است که از دریا یا زمین با گرمی از اعماق تاریخ به دالان می رسند.

هنوز مشخص نیست از کدام تکنیک برای ساخت مقبره های صخره ای که از دالیان بالا می روند استفاده می شده، از کدام ابزار می توان برای حک کردن آن سنگها استفاده کرد؟ در حالی که تمام این کارها انجام شده است و فقط محفظه خاکسپاری حک نشده است همچنین از بیرون محوطه دفن می توان به راحتی در اطراف مقبره قدم زد.

از دیگر مکان های دیدنی و گردشگری مارماریس می توان به قلعه مارماریس، ویرانه های آموس مارماریس، آکوا پارک مارماریس، ساحل ایچملر مارماریس، دالیان و ... اشاره کرد .

 قلعه مارماریس

قلعه مارماریس یکی از جاذبه های توریستی مارماریس به شمار می رود.  این قلعه توسط سلطان عثمانی، شاه سلطان سلیمان عثمانی در سال ۱۵۲۲، زمانی که وی در حال تدارک برای حکومت بر رودس Rhodes بود درمارماریس که مرکز اساسی برایش محسوب میشد، بنا گردید. قلعه مارماریس هفت منطقه داخلی دارد. دو تا از آنها به عنوان سالن باستان شناسی اختصاص دارد و دیگری به عنوان یک سالن مردم نگاری در نظر گرفته شده است. مناطق باقی مانده به عنوان گالری های هنری و انبار استفاده می شوند. قلعه مارمریس چشم انداز فوق العاده ای دارد و پیشنهاد می شود در طول شبانه روز برای دیدن چشم انداز مارماریس از آنجا دیدن شود. در مورد تور کیش در لینک زیر بخوانید:

https://safarbato.co/%DA%A9%DB%8C%D8%B4

موزه‌ی مارماریس

امپراطوری عثمانی به‌دلیل ارتباط گسترده با اروپا و شرق دارای فرهنگ و هنری غنی بود، شما می‌توانید آثاری که از این تمدن به‌جا‌ مانده است را در این موزه پیدا کنید. در کنار آثار متعلق به این دوره، آثار تاریخی به‌جا مانده از دوران‌های پیشین نیز در این موزه پیدا می‌شود که حتماً برای‌تان جالب خواهد بود.

دالیان

یکی از شگفت‌انگیزترین جاهای دیدنی مارماریس و البته ترکیه، منطقه «دالیان» است. منطقه‌ای در کنار رودخانه‌ای که امکان سفری رویایی بر روی قایق در دل دوران باستان را برای شما فراهم می‌کند. آرامگاه‌های صخره‌ای ساریان در چنین منطقه‌ای قرار دارد. اما نگران نباشید، شما در دل دوران باستان هم قادر خواهید بود از رستوران‌های درجه یک ترکیه لذت ببرید، تنها کافی‌ست خودتان را به ساحل لاک‌پشت‌ها برسانید.

موزه مارماریس

موزه‌ی مارماریس در یک موزه قرار دارد احترامی تمام قد به گذشته‌ی باشکوه و اشرافی آن گذاشته است.اینجا مکان ایده‌آلی برای علاقه‌مندان به تاریخ است. برای بازدید کامل از تمامی بخش‌های این موزه باید ۳ ساعت وقت بگذارید.در این موزه مجموعه‌‌ی گسترده‌ای از آثار تاریخی و هنری به نمایش گذاشته است که تمامی آن‌ها به وضوح برچسب‌گذاری شده و چشم‌انداز هیجان‌انگیزی بر گذشته‌ی امپراطوری عثمانی را به روی چشمان شما می‌گشاید. در این قلعه می‌توانید منظره‌ی بسیار زیبایی از مناطق اطراف را به تماشا بنشینیدهمچنین گفته می‌شود که یافتن این موزه کمی دشوار است و نیاز به وصله و کمی ماجراجویی دارد،اما واقعا ارزش این را دارد که کمی بگردید و وقت گذاشته و از آن بازدید کنید.

ساحل ایچملر

ساحل شنی ایچملر با آب شفاف و زلال و شن‌هایی نرم و منظره‌ی کوهستان، یکی از رویایی‌ترین لحظات سفرتان به ترکیه را رقم می‌زند و احتمالاً در طول مدت سفرتان به این شهر بندری بخشی از برنامه روزانه اقامت‌تان در آن‌جا خواهد بود. از دیگر جاذبه‌های دیدنی مارماریس تورهای تفریحی ‌ورزشی است که از بین آن‌ها می‌توان به تور جیپ سافاری و غواصی اسکوبا اشاره کرد. در صورت سفر به این شهر بندری حتماً یک روز را به این تورهای تفریحی اختصاص دهید.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین