عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۸۹۷۷
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۸

جزیره اختامار

یکی از چهار جزیرهی موجود در دریاچه وان جزیره اختامار است که بزرگترین جزیره این دریاچه نیز هست.درباره وجه تسمیه ان بخاطر داستانی عاشقانه است که میگوید : روزی مردی عاشق دختری از این جزیره میشود که نامش تامار بوده و برای دیدن دختر هر شب شنا میکرده تا بتواند او را ببیند پدر دختر در یکی از شبها که متوجه این قضیه میشود دستور میدهد فانونوس هایی در دریاچه روشن کنند تا پسر راه خود را گم کند همزمان با نامساعد شدن اب دریاچه و طوفان در ان مرد مسیر خود را گم کرده و در حال غرق شدن بود که فریاد میزد اخ تامار اخ تامار و بدین ترتیب فدای عشق خود شد و نام جزیره زرا پس از ان آختامار یا آهتامار گذاشتند .در داخل این جزیره کلیسای بزرگی بنام کلیسای صلیب وجود دارد که جزو آثار تاریخی وان محسوب گردیده و معماری  وطراحی زیبا  وبدیعی دارد .تصاویر و نقاشی های مذهبی دیوار های کلیسا که بیانگر داستان های کتاب های مقدس میباشند بسیار مورد توجه میباشد .

گربه های وان

یکی از گونه های جانوری متفاوت اطراف دریاچه وان در تور وان  گربه های ان است که در دنیا بخاطر داشتن چشمان دورنگ خوشرنگشان شهرت دارند . این گربه ها بر خلاف سایر گربه ها میتوانند در اب دریاچه شنا کرده و علاقه خاصی به اب تنی در دریاچه دارند .از اینرو ساختمانی با نام خانه ی گربه های وان با کمک و حمایت های مردمی و ومسئولین برای حفظ و نگهداری ،تحقیق ، کنترل بیماری و مسائل ژنتیک انها انها اختصاص داده شد و یکی از پربازدید ترین جاهای وان از دیدگاه گردشگران میباشد .حتی از این خانه میتوانید گربه خریداری کنید و میگویند نژاد این گربه ها بسیار وفادار و باهوش هستند وبسته به نژاد و خصوصیاتشان قیمت های متفاوتی دارند .

 

قلعه تاریخی اورارتو تور وان

به گزارش سفر با تو ، این قلعه از نوع سنگی بوده و اگر پا به شهر وان بگذارید، حتماً توجه شما را جلب خواهد کرد. با مصالح قدیمی ساخته شده و از نظر ساخت به قرون هفتم تا نهم قبل از میلاد بر می گردد. از آن جایی که این منطقه دارای کوه های آتشفشانی بوده، لذا در ساخت این قلعه نیز از بازالت کمک گرفته شده است. آجرهای گلی نیز از مصالح محلی به کار رفته در ساخت قلعه اورارتو می باشد. کتیبه های مربوط به این قلعه، بسیار قدیمی هستند اما همچنان پابرجا و استوار باقی مانده اند. در این قلعه، نوشته هایی با زبان های مختلف دیده می شود.

 

هتل مریت شاه ماران:

یکی دیگر از هتل های وان هتل 4 ستاره مریت شاه ماران است. این هتل در 8 کیلومتری شهر وان واقع شده است و 5 کیلومتر تا فرودگاه فاصله دارد. اکثر اتاق های هتل چشم انداز بسیار جذاب به سمت دریاچه وان دارند. از امکانات رفاهی هتل می توان به سیستم تهویه هوا، وای فای رایگان، پارکینگ ‏رایگان، حمل ونقل به فرودگاه، خدمات شست و شو، تبدیل ارز، سالن بدنسازی، استخر و سونا  اشاره کرد.هتل به مکان هایی مانند جزیره آکدامار، قلعه وان و آبشار های مرادیه نزدیک می باشد و اقامت در هتل شاه ماران دسترسی به این مکان ها را در تور وان آسان می کند.

 

هتل تامارا:

این هتل چهار ستاره واقع در شهر وان می باشد. امکانات رفاهی این هتل می توان به مرکز سلامت، اینترنت بی‌سیم، رستوران،سرو صبحانه در اتاق،‌ موزیک زنده، مبادله ارز، پذیرش شبانه روزی،خدمات شستشو، سیستم تهویه برای اتاق ها اشاره کرد. اتاق‌ های این هتل دارای دکوری مدرن و زیبا هستند. در رستوران این هتل بهترین غذاهای ترکی سرو می شود و شما می توانید در این هتل از طعم لذیذ غذاهای محلی کشور ترکیه لذت برید.

 

 

هتل هالدی:

این هتل چهارستاره یکی از مجموعه هتل های وان می باشد که دارای 80 اتاق می باشد. از جمله امکانات این هتل می توان به اینترنت رایگان، رستوران، پارکینگ ‏رایگان، خدمات ماساژ ، جکوزی، سونا،‌ موزیک زنده ،تبادل ارز، پذیرش شبانه روزی، خدمات شستشو و خشکشویی، شاتل فرودگاهی و سیستم تهویه مطبوع اشاره کرد. تمامی اتاق ها دارای تلویزیون صفحه تخت هستند. بعضی از اتاق ها منظره رو به کوهستان یا محیط شهری اطراف دارند. این ‏هتل با تئاتر شهر وان تنها 500 متر فاصله دارد.

 

 

6-هتل رویال میلانو:

یکی دیگر از هتل های وان که مکان مناسبی برای اقامت میهمانان در تور وان خواهد بود، هتل رویال میلانو است که به مراکز خرید شهر و جاذبه های گردشگری شهر وان دسترسی آسانی دارد. تمامی اتاق ها با دکور زیبا و مدرن طراحی شده اند و همه اتاق ها مجهز به سیستم تهویه مطبوع و اینترنت می باشد. در  رستوران این هتل بهترین غذاهای ترکی برای شما تهیه می شود. سایر امکانات تفریحی این هتل شامل مرکز سلامت، اینترنت بی‌سیم، صبحانه در اتاق، موزیک زنده، تبادل ارز، پذیرش شبانه روزی، خدمات شستشو و خشکشویی و شاتل فرودگاهی می باشد. این هتل تنها 4 کیلومتری با قلعه وان فاصله دارد و به راحتی می توانید به ایستگاه اتوبوس دسترسی داشته باشید.

 

توضیح : این خبر به عنوان رپرتاژ تبلیغاتی منتشر شده و مسئولیت محتوای آن با عقیق نیست


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین