عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۸۹۴۱
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۰
آیت‌الله کعبی؛
عضو مجلس خبرگان با بیان اینکه راهپیمایی اربعین مقاومت‌ساز، طاغوت‌برانداز و تبلور استکبارستیزی است، گفت: امروز حوزه‌های علمیه کشور وظیفه سنگینی برعهده دارند و نباید از مطالعه همه‌جانبه ابعاد سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و مردمی زیارت اربعین غافل شوند.

عقیق:آیت‌الله عباس کعبی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و عضو مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگویی گفت: راهپیمایی اربعین تجدید بیعت با امام‌حسین علیه‌السلام و آمادگی برای ظهور و تبلور روحیه مقاومت، ایستادگی و جانفشانی در راه احیای باورها و ارزش‌های اسلامی و انسانی است که حضرت سیدالشهداء علیه‌السلام برای آن شهید شد.

عضو مجلس خبرگان رهبری راهپیمایی اربعین را نماد انسجام، امت‌سازی و تمدن‌سازی دانست و افزود: این راهپیمایی مقاومت‌ساز، طاغوت‌برانداز و تبلور استکبارستیزی است.

آیت‌الله کعبی گفت: بسیج ظرفیت‌های نهفته امت اسلامی، بیداری اسلامی و انسانی، الگوگیری از نهضت حسینی و احیای ارزش‌های حسینی در پهنه زمان و مکان، پیروزی و اقتدار جبهه مقاومت در مقابل جبهه استکبار و دشمنان اسلام در اربعین و عشق به حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام متجلی شده است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اضافه کرد: راهپیمایی جهانی اربعین که سال‌به‌سال بر عزّت و عظمت آن افزوده می‌شود، دستاوردهای و برکات بسیاری برای امت اسلامی دارد، این جریان قطعاً موجب وحشت استکبار جهانی است و به زودی بساط کفر و دشمنان اسلام و مسلمین به این وسیله برچیده خواهد شد.

«اقتدار حسینی، احیای فطرت انسانی، آمادگی بیشتر برای امر ظهور امام زمان (عج) با بیعت حسینی و بیداری اسلامی، انسجام و وحدت امت اسلامی، تلاش برای پیشرفت عدالت در میان امت اسلامی و حرکت به‌سوی تمدن نوین اسلامی» از جمله پیام‌های راهپیمایی اربعین است.»

وی با بیان مطلب فوق گفت: امروز حوزه‌های علمیه کشور وظیفه سنگینی برعهده دارند و نباید از ظرفیت جهانی اربعین برای ترویج دین مبین اسلام و جبهه مقاومت بر اساس پیام‌های عاشورای حسینی و همچنین مطالعه همه‌جانبه ابعاد سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و مردمی زیارت اربعین غافل شوند.

آیت‌الله کعبی گفت: امروز حوزه‌های علمیه با توجه به شکل‌گیری جریان اربعین به عنوان ظرفیت انسانی بزرگ جهان اسلام، نقش مهمی جهت ترویج معارف حسینی و رشد و ارتقای فکری و فرهنگی فردی و اجتماعی کشور دارند، اربعین استعداد پاسخگویی همه‌جانبه و پژوهش علمی دقیق را دارد، بنابراین باید نخبگان و فرهیختگان دینی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی کشور از این فرصت مناسب نهایت بهره را ببرند.

 

منبع:تسنیم

بیشتر بخوانید

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین