عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۸۹۲۱
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۲
استاد حسین انصاریان در گفت و گوی تصویری با عقیق:
تمام فقه شیعه می گوید اگر کسی حج واجب به گردنش بود ولی احتمال خطر در این سفر داد حج از گردنش ساقط است. اما ائمه ما می فرمایند اگر کسی برای زیارت ابی عبدالله یقین به ضرر و خسارت داشت باز هم برود.

راهپیمایی بزرگ اربعین کمر استکبار جهانی را شکسته است/ زیارت سیدالشهدا واجب است/ اربعین علامت ایمان استعقیق:حماسه راهپیمایی بزرگ اربعین هر ساله باشکوه تر از گذشته برپا می شود و خیل مشتاقان آزادگی و عدالت را از سراسر جهان به به کربلا می کشاند. حضور ملیت ها و اقوام مختلف از سراسر این کره خاکی حول محور سیدالشهدا هم قلوب مسلمانان را به هم نزدیک می کند و هم رعب و وحشت را ازاتحاد اسلامی در دل دشمنان و بدخواهان می افکند.

در آستانه اربعین حسینی پای سخنان استاد حسین انصاریان نشستیم تا با ابعاد این حماسه جهانی بیشتر آشنا شویم.

  • به نظر من در این روزگار رفتن به زیارت سیدالشهدا واجب است.  یعنی به دلیل اوضاع زمان جنبه استحباب ندارد.
  • برای اینکه این بیست و پنج ملیون نفری که به زیارت اباعبدالله می روند از هزاران بمب هیروشیما برای کفر مخرب تر است و کمر کفر را شکسته است.
  • همه هم این را حس می کنند که آمریکا و اروپا ضعیف شده اند و این ضعف نه فقط به خاطر مقاومت ما در مقابل آنهاست . اصلش به خاطر معنویت سیدالشهداست . چنان که کمر بنی امیه را شکست و الان هم کمر کفر جهانی را می شکند.
  • بدون در نظر گرفتن حوادث زمان ، از روایات اهل بیت چنین بر می آید که زیارت ابی عبدالله در همه زمان ها واجب بوده است.
  • مردم باید در این سفر اربعین هم زیارت امین الله بخوانند ، هم زیارت وارث بخوانند و هم روی گریه سرمایه گذاری کنند ، این خیلی مهم است.
  • هیچ پیغمبر و هیچ امامی اربعین ندارد . فقط یک اربعین موضوعیت دینی دارد آن هم اربعین ابی عبدالله است که پایه گذار اصلی آن زین العابدین (ع) و زینب کبری (س) هستند که در راه شام به مدینه به آن مدیر کاروان دستور دادند که ما را به کربلا ببر . پس این اربعین یک پایه گذار امامتی و دینی دارد.

راهپیمایی بزرگ اربعین کمر استکبار جهانی را شکسته است/ زیارت سیدالشهدا واجب است/ اربعین علامت ایمان است

  • و می بینید که این جمعیت زائر جلوه اخلاق سیدالشهدا در وجودشان طلوع کرده است. همدیگر را نمی شناسند اما جانشان را هم فدای یکدیگر می کنند و همه زندگی شان را در راه زائرین سیدالشهدا بذل و بخشش می کنند.
  • امام حسن عسکری (ع) فرمودند : مومن پنج نشانه دارد که یک نشانه آن زیارت اربعین اباعبدالله (ع) است . این خیلی مهم است. یعنی اگر می خواهی مومن را بشناسی ببین اهل زیارت اربعین هست یا نه؟ کسی هم نگه مومن باید هم وزن سلمان و ابوذر باشد . نه ، همین افراد معمولی که به کربلا می روند همین ها مومنند.اربعین علامت ایمان است.
  • مسئله دیگر این که تمام فقه شیعه می گوید اگر کسی حج واجب به گردنش بود ولی احتمال خطر در این سفر داد حج از گردنش ساقط است. اما ائمه ما می فرمایند اگر کسی برای زیارت ابی عبدالله یقین به ضرر و خسارت داشت باز هم برود.
تعداد بازدید : 44

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین