عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۸۸۸۵
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۷
دبیر ستاد مرکزی اربعین با اشاره به آخرین وضعیت مرز خسروی، از خروج ۴ هزار و‌۷۰۰ زائر از این‌ مرز خبر داد و‌ گفت: کرایه ماشین‌های عراقی از مرز خسروی تا کربلا از امروز به ۸۰ هزار تومان کاهش یافت.

عقیق:احمد‌محمدی‌فر دبیر ستاد‌مرکزی اربعین با اشاره به وضعیت مرزهای چهارگانه برای تردد زائران اربعین اظهار داشت: هم‌اکنون ۴ مرز مهران، خسروی، شلمچه و‌چذابه برای خروج زائران اربعین فعال است‌ و‌ مشکلی نیز در مرزهای چهارگانه وجود ندارد.

خروج ۴۷۰۰ زائر اربعین از مرز خسروی

وی‌ درباره‌ مرز خسروی‌گفت: از روز گذشته‌ مجدد‌ مرز خسروی بازگشایی و‌ امنیت کامل در آن برقرار شد و زائران به راحتی از این مرز عبور می‌کنند.

وی از خروج حدود ۴ هزار و ۷۰۰ نفر از زائران اربعین از مرز خسروی تا ظهر امروز خبر داد و افزود: مرز خسروی با‌توجه به جایگاهی که دارد، می‌تواند از بار ترافیکی مرز مهران کاسته و تردد زائران را روان کند. البته امروز صبح شاهد خیل عظیم زائران در مرز بودیم که با تدابیر اتخاذ شده هم‌اکنون تردد روان‌ شده است.

ساعت فعالیت مرز خسروی/ برپایی موکب اسکان و تغذیه برای رفاه زائران

محمدی‌فر با بیان اینکه مرز خسروی تا ساعت ۱۶ هر روز باز است، گفت: مرز خسروی به عنوان‌ نزدیک‌ترین‌ مرز به‌ کربلا، از ساعت ۷:۳۰ تا ۱۶ فعالیت می‌کند و ما از زائران می‌خواهیم که در این ساعات خود را به مرز برسانند. 

دبیر ستاد مرکزی اربعین افزود: افرادی که بعد از پایان فعالیت مرز خسروی به این‌مرز می‌رسند، نگران اسکان و تغذیه نباشند؛ چرا که موکب‌هایی نیز پیش‌بینی شده است تا به زائران خدمت‌رسانی کنند.

هزینه انتقال زائران از مرز خسروی تا کربلا به ۸۰ هزار تومان کاهش یافت

وی درباره‌ نگرانی برخی زائران اربعین درباره تردد از مرز خسروی و وجود وسایل نقلیه برای جابجایی زائران خاطر نشان کرد: ماشین‌هایی در سمت خاک عراق وجود دارد، تا زائرانی را که از مرز خسروی وارد عراق می‌شوند، جابجا کنند. 

محمدی‌فر با اشاره به اینکه ماشین‌های مستقر در مرز خسروی زائران را به کربلا منتقل می‌کنند، گفت: در حال حاضر فقط اتوبوس‌های عراقی اقدام به جابجایی زائران می‌کند، البته ماشین‌های ایرانی نیز به صورت آماده‌باش در مرز خسروی قرار دارد که در صورت نیاز به ویژه هنگام افزایش ازدحام جمعیت  وارد چرخه حمل و‌نقل شود.

دبیر ستاد مرکزی اربعین حسینی به هزینه‌های اتوبوس‌های مستقر در مرز خسروی اشاره کرد و افزود: هزینه اتوبوس‌های عراقی مستقر در مرز خسروی تا کربلا به ازای هر نفر ۱۰۰ هزارتومان در نظر گرفته شده بود که با رایزنی‌های صورت گرفته این‌ مبلغ به ۸۰ هزار تومان کاهش یافت.

پیش‌بینی پارکینگ‌ها با ظرفیت ۵۰ هزار خودرو در مرز خسروی/ هزینه هر شب پارک خودرو ۵ هزار تومان است

محمدی‌فر به ظرفیت پارکینگ‌ها نیز اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه بسیاری از زائران با خودروهای شخصی به سمت مرزها حرکت می‌کنند، در مرز خسروی نیز پارکینگ‌هایی تعبیه شده است که ظرفیتی بالغ بر  ۵۰ هزار خودرو‌دارد و‌ هزینه روزانه‌ پارکینگ‌ها نیز ۵ هزار تومان است.

دبیر ستاد مرکزی اربعین خاطر نشان کرد: زیرساخت‌ها و امنیت در مرز خسروی وجود دارد و زائران می‌توانند بدون دغدغه از مرز خسروی به حماسه پیاده‌روی اربعین بروند.

منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مجتبي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۷
0
0
فقط تا منطقه جديد الشطه 40 كيلومتري عراق اتوبوس هاي عراقي مي برند كه 80 هزار تومان دريافت مي كنند از اونجا به بع براي عزيمت به هري ك از شهرهاي زيارتي بايد دوباره كرايه هزينه نمود
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین