عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۸۷۶۲
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۸
مدیر کل تبلیغات اسلامی یزد مطرح کرد:
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان یزد بر تشکیل شبکه اطلاع رسانی و کتابخانه تخصصی جهت تغذیه فکری مداحان تاکید کرد.

عقیق:حجت الاسلام «علیرضا نجیمی» در نشست روسای کانون مداحان و شعرای آیینی استان با اشاره به نقش مداحان و شاعران در انتقال مفاهیم و آموزه‌های قیام عاشورا، اظهار کرد: این افراد باید برای برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری مناسب در فعالیت‌ها، اطلاعات به روزی را از جامعه هدف خود در دست داشته باشند.

وی با بیان این که ساماندهی مداحان از طریق راه‎اندازی سامانه طوبی با استقبال قابل توجهی روبرو شده است، گفت: از کانون‌های شهرستانی خواسته شده تا نسبت به ثبت اطلاعات تمام مداحان و شاعران خود در این سامانه اقدام کنند.

نجیمی افزود: باید با استفاده از تجربیات پیرغلامان امام حسین(ع) در جهت تربیت مداحان متعهد و انقلابی اهتمام جدی داشت و با برگزاری دوره‌های آموزشی مختلف آن‌ها را در مسیر صحیح خادمی امام حسین(ع) هدایت کرد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان رویکرد این اداره کل را تربیت مداحان متعهد و انقلابی از نسل جوان جامعه عنوان و اظهار کرد: لازم است شبکه اطلاع رسانی در بین مداحان ایجاد شود چرا که این فضا منجر به ایجاد فضای هم اندیشی، اطلاع رسانی و تغذیه فکری خواهد شد.

وی تصریح کرد: در جهت تغذیه فکری مداحان به عنوان یکی از اقشار تاثیرگذار جامعه باید کتابخانه تخصصی مداحان و شعرای آیینی در هر یک از شهرستان‌های استان با همکاری نهادهای همسو راه اندازی شود.

نجیمی در پایان نیز تشکیل بانک صدای مداحان استان را مهم خواند و اظهار کرد: هدف از تشکیل این بانک معرفی مفاخر مداحی استان و تقویت بنیه علمی داحان جوان استان خواهد بود.

منبع:ایسنا


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین