عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۸۷۱۲
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۹
بسیاری از عاشقان حسینی با وجود اینکه بیش از دو هفته تا اربعین حسینی مانده است، حرکت خود در مسیر عشق را برای رسیدن به کربلا آغاز کرده‌اند.

عقیق:با وجود اینکه بیش از دو هفته تا اربعین حسینی مانده است، بسیاری از زائران و عاشقان حسینی، سفر خود به سمت کربلا را آغاز کرده‌اند و با پای پیاده قدم در جاده عشق گذاشته و به سوی حرم سالار شهیدان در حرکت هستند.

زائران از کشورهای مختلف در این‌مسیر حضور دارند و ستون‌ها را یک به یک تا حرم ارباب طی می‌کنند. علاوه بر این، برخی از عاشقان حسینی در مسیرهای مختلف به سوی کربلا حرکت می‌کنند تا جایی که حتی خود مردم عراق از شهرهای دور و نزدیک با پای پیاده به کربلا تشرف می‌یابند و برخی هم نذر دارند ابتدا به حرم امیرالمؤمنین (ع) مشرف شده و پس از آن مسیر نجف تا کربلا را طی کنند.

فاطمه الصغیر یکی از زائران حسینی که بیش از ۴ سال اس مسیر نجف تا کربلا را در ایام اربعین طی می‌کند، در گفت‌وگو با فارس گفت: من و‌ همسرم از بغداد به نجف اشرف رفته و حدود یک هفته در جوار حرم علوی به زائران خدمت می‌کنیم  و پس از آن همراه با میلیون‌ها عاشق، مسیر پیاده‌روی اربعین از نجف تا کربلا را می‌رویم.

با وجود اینکه هنوز موکب‌های اربعین حسینی که‌ توسط ایرانیان برپا می‌شود، فعالیت خود را به صورت جدی آغاز نکرده‌اند، اما در مسیرهای مختلف به ویژه در حوالی نجف و‌کربلا موکب‌های مختلفی برپا شده است که به زائران خدمت ارائه می‌کند و زائران نیز با نوای «لبیک یا حسین» و با در دست داشتن پرچم‌های قرمز «الحسین یجمعنا» پیاده‌روی به سوی قطعه‌ای از بهشت را آغاز کرده‌اند.

در ادامه فیلمی از حرکت عاشقان حسینی به سوی کربلا را مشاهده می‌کنید؛

تعداد بازدید : 78

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین