عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۸۶۹۱
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۱
معاون تبلیغ و ارتباطات مرکز تخصصی مهدویت گفت: زیارت اربعین و پیاده‌روی آن کاملا بین‌المللی شده و از اقصی نقاط جهان برای زیارت امام حسین(ع) می‌آیند. در واقع این پیاده‌روی ماکت کوچکی از دوران ظهور است.

عقیق:حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا نصوری، معاون تبلیغ و ارتباطات مرکز تخصصی مهدویت در گفت‌‌وگویی با اشاره به اهمیت پیاد‌ه‌روی اربعین در انسجام جامعه جهانی برای تحقق ظهور بیان داشت: یکی از مواردی که می‌توانیم به عنوان تجدید عهد و بیعت مطرح ساخت، احیای برنامه‌هایی است که می‌تواند فضای اتحاد و همدلی در میان مسلمانان ایجاد کند.

پیاده‌روی اربعین بین‌المللی شده است/ ماکتی کوچک از دوران ظهور 

وی با بیان اینکه نظیر این جریان همدلی را در مناسک حج، روز عاشورا و عید غدیر شاهد هستیم، ایام پیاده‌روی اربعین را منحصربفرد دانست و افزود: زیارت اربعین و پیاده‌روی آن کاملاً بین‌المللی شده و از اقصی نقاط جهان برای زیارت امام حسین (ع) می‌آیند. اینکه افراد در کنار هم به صورت منسجم و متحد قرار می‌‌گیرند. در نتیجه پیاده‌روی اربعین را می‌توان ماکت کوچکی از دوران ظهور توصیف کرد.

حجت‌الاسلام نصوری با اشاره به اینکه پیاده‌روی اربعین جامعه زمینه‌ساز برای ظهور را امیدوار می‌کند، ابراز داشت: در پیاده‌روی اربعین، مسلمانان با محوریت امام شهید در کنار امام حی می‌توانند برای ظهور منجی برنامه‌ریزی کنند.

شکل‌گیری دکترین وحدت مهدویت در پیاده‌روی اربعین

وی درباره ویژگی‌های پیاده‌روی اربعین ادامه داد: یکی از نکات قابل توجه این مراسم، اخلاص مردم در تحمل یکدیگر است. بالاخره این پیاده‌روی سختی‌های خود را دارد،‌ اما همه از جان و مال خود در این عرصه میدان‌داری می‌کنند و به نوعی از همه چیز خود می‌گذرند و دلبسته به دنیا نیستند.

این کارشناس مهدویت تصریح کرد: با وجود اینکه محور امام در پیاده‌روی اربعین، امام شهید است، اما این فرهنگ باید تبدیل به امام حی و زنده شود. همچنین در این پیاده‌روی شاهد مشارکت تمام اقشار از پیر و کودک هستیم. افراد از ملیت‌ها و مذاهب و ادیان مختلف حضور دارند که در اینجا با محوریت مهدویت یک دکترین وحدت در میان ملل شکل گرفته است.

حرکت خودجوش مردم برای مبارزه با جریان‌های انحرافی در پیاده‌روی اربعین

وی گفت: برای پیاده‌روی اربعین از مسؤول و غیرمسؤول، حوزوی و غیرحوزوی، رسانه و غیر رسانه و ... حضور دارند که نشان می‌دهد بی‌تفاوتی به پیاده‌روی اربعین در فرهنگ عمومی جامعه رخت بسته است. چرا که افراد با یکدلی و هم‌رنگی در زیر پرچم امام حسین (ع) جمع می‌شوند. 

حجت‌الاسلام نصوری با تأکید بر اینکه زائران در پیاده‌روی اربعین هر آنچه دارند در طبق اخلاص ارائه کرده‌اند، خاطرنشان کرد: در سال‌های ابتدایی پیاده‌روی اربعین شاهد رسوخ جریان‌های انحرافی و بدعت‌گرا در مسیر پیاده‌روی اربعین بودیم که هر چه از آن می‌گذرد، سطح آگاهی مردم بالا رفته و آن‌ها به صورت خودجوش با این جریان‌های انحرافی مانند احمد الحسن بصری مقابله می‌کنند که نشان از یک فرهنگسازی مؤثر در این زمینه دارد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین