عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۸۶۳۸
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۴
رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور با اشاره به اینکه ۱۰۰۰ کانون امسال در اربعین حسینی به زائران اربعین خدمت‌رسانی خواهند کرد، گفت: در این راستا ۱۰ موکب در داخل ایران و کشور عراق از سوی کانون‌ها برپا خواهد شد.

عقیق:حجت‌الاسلام حبیب‌رضا ارزانی رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور در گفت‌وگو با خبرنگار مسجد و هیأت خبرگزاری فارس با اشاره به برنامه‌های این کانون‌ها در ایام اربعین حسینی اظهار داشت: امسال برای دومین سال، ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در راستای خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی فعالیت خواهد داشت؛ به‌طوری که امسال ۱۰ موکب به‌صورت ویژه در زمینه‌های فرهنگی و هنری به زائران خدمت‌رسانی خواهد کرد. 

خدمت‌رسانی  ۱۰۰۰ کانون مساجد به زائران اربعین

وی با اشاره به اینکه تمام کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد و برنامه‌های خود را در قالب سامانه بچه‌های مسجد برنامه‌ریزی و اجرا خواهند کرد گفت: کانون‌ها ظرفیت خود را شناسایی کرده و بر اساس آن فعالیت‌های مورد نیاز را تعریف و در سامانه ثبت می‌کند.

ارزانی گفت: در مجموع بیش از ۱۰۰۰ کانون مساجد در سراسر کشور در راستای خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی فعال خواهند بود.

برپایی ۱۰ موکب فرهنگی و هنری برای زائران اربعین

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور با اشاره به اینکه ۱۰ موکب پیش‌بینی شده این کانون‌ها، خدمات ویژه‌ای را به زائران ارائه خواهند کرد، تصریح کرد: شعرخوانی، قرائت قرآن به صورت ترتیل و مجلسی، برگزاری مسابقات کتابخوانی، نقالی و قصه‌گویی، برگزاری نمایش و اجرای سرود‌های انقلابی و ... از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده در این موکب‌های ویژه است که به‌صورت هم‌نوا با یکدیگر اجرایی می‌کند.

وی با بیان اینکه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور با مشارکت‌های مردمی در راستای اسکان و اطعام زائران نیز برنامه‌هایی را اجرایی خواهند کرد، افزود: ستاد در قالب برنامه‌های فرهنگی و هنری، مساعدت جزیی را خواهد داشت و چندین برابر آن را با مشارکت‌های مردمی اجرا خواهند کرد.

برپایی موکب خادمان اربعین در مهران

ارزانی با بیان اینکه مهم‌ترین موکب کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در مرز مهران و در مسجد اربعین با نام خادمان اربعین برپا می شود، خاطرنشان کرد: باقی موکب‌های مطرح شده در شهرهای کاظمین، کربلا و نجف برای ارائه خدمات فرهنگی و هنری به زائران فعالیت خواهند کرد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین