عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۸۶۳
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۴:۵۷
گزارش اختصاصی از مراسم عزادارای مولای متقیان در مسجد امام هادی(ع)
شهاب مرادی دوست داشتن اهل بیت و توسل به اهل بیت را درمان واقعی مشکلات عنوان و خاطره جالبی را تعریف کرد: خدا استاد ما، مرحوم ایت الله مجتهدی را رحمت کند. می‌فرمودند میدانید فرق این بیمه ها با بیمه ابالفضل چیست؟
عقیق: حجت الاسلام شهاب مرادی دهه سوم ماه رمضان ظهرها در مسجد امام هادی (ع) منبر می رود، روز شهادت امیرالمومنین(ع) اولین روز دهه سوم؛ منبر رفت و به بیان مناقب مولای متقین پرداخت.

محور سخنرانی عاطفی و احساسی شهاب مرادی حب و دوست داشتن امیرالمومنین علیه السلام بود.

رسول الله فرموده اند: لِکلِّ شیءٍ جوازٌ و جوازُ الصراطِ حبُّ علیِ بن ابی طالب در قیامت هر امری حتی تکلم و یا قدم برداشتن و ... نیازمند مجوز است و مجوز عبور از صراط؛ دوستی علی بن ابی طالب است.

وی در ادامه به حدیث «حبُّ علیٍّ، براءةٌ مِن النارِ» اشاره کرد و گفت: این حدیث رسول خدا تصریح می‌کند حلال زادگی یکی از شروط دوست داشتنِ علی بن ابی طالب است. دوستی علی بن ابی طالب موجب مغفرت ، هدایت، عاقبت به خیری و دوری از گناه می شود.
وی  به فراگیر بودن محبت مولا اشاره کرد و با نقل این حدیث از رسول خدا تصریح کرد حلال زادگی یکی از شروط دوست داشتنِ علی بن ابی طالب است و برای تمام پدر و مادرها دعا کرد؛  لا یُحبُّک الا من طابت ولادتُه و لا یُبغضُک الا من خَبُثَ ولادتُه ...

در این مراسم که با حضور حاج محمود کریمی برگزار شد، مرادی از کریمی بابت توجه به تذکر مقام معظم رهبری تشکر کرد و گفت: حاج آقا محمود! شما وقتی شنیدید رهبر معظم انقلاب از آوردن سنج و دمادم به داخل مجالس رضایت ندارند، خیلی فوری این کار را تعطیل کردید و با صداقت گفتید که آقا از این کار راضی نیست. باید از شما تشکر کنیم که روحیه ولایتمداری را در عمل نشان دادید.

مرادی در ادامه یک توصیه نیز برای محمود کریمی داشت: کاری به سنج و دمام ندارم، مستقل از این ها؛ یک نیاز جدی نباید فراموش شود و آن "حماسه و شور" است. ما در کنار نوحه و مرثیه و روضه خوانی و اشک ریختن برای اهل بیت، نیاز به حماسه، رجزخوانی و تشجیع داریم. این از شما بر می آید و باید جوان شیعه با رجز خوانی در دفاع از دین و ولایت خو کند و خود را در میدان دفاع و جهاد لسانی ببیند.

شهاب مرادی دوست داشتن اهل بیت و توسل به اهل بیت را درمان واقعی مشکلات عنوان و خاطره جالبی را تعریف کرد: خدا استاد ما، مرحوم ایت الله مجتهدی را رحمت کند. می‌فرمودند میدانید فرق این بیمه ها با بیمه ابالفضل چیست؟ «بیمه ایران وقتی که تصادف کردید و دچار خسارت شدید، بخشی از خسارتهای مالی شما را تامین میکند، ولی بیمه ابالفضل مانع بروز خسارت می شود.»  مرحوم  مجتهدی با این مثال طنز میخواست به ما بگوید که اگر متوسل به اهل بیت باشیم بسیاری از ابتلائات دنیوی سراغمان نخواهد آمد.

توضیح تکمیلی

شهاب مرادی که حدود هشت سال است در مسجد امام هادی منبر می‌رود،علاقه بسیاری به نوحه‌های قدیمی دارد و به درخواست خودش، فایل صوتی نوحه‌خوانی‌های وی منتشر نمی‌شود. با این حال، خبرنگار عقیق که در مراسم حضور داشت، بخشی از نوحه‌خوانی مرادی که تداعی کننده روش‌های سنتی عزاداری است را ضبط کرده که در ادامه می‌توانید آن را گوش کنید.
امیدواریم حجت‌الاسلام مرادی از این موضوع گلایه‌مند نشود.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۸
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
3
2
از اول ماه رمضان تا حالا هیچ عکسی ارز هیت حدادیان نگرفتی بابا یک عکسی ازهیت حدادیان بگیرید
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
0
6
انشاالله قبول باشه.ولی معمولا وقتی کسی میگوید راضی نیستم شرعی نیست انجام اون کار
امین
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
1
6
رحمت خدا به نفس گرمتون حاج آقا ...چقدر به دل میشینه.
خدا برادر خوش صداتون آقا محسن مرحوم که در سلک مداحی بودند را مهمان خاص حضرت ارباب بی کفن حسین قرار دهد.
پاسخ ها
شهاب مرادی
| UNITED KINGDOM
۰۲:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
سلام/ خدا حفظتون کنه. ممنونم بابت ذکر خیر از اخوی مرحومم آقا محسن عزیز. خدا رعای شما را در حق ایشون و جمیع اموات مومنین به ویژه ذاکرین و مادحین و هیئتی ها مستجاب فرماید.
از هیئت متوسلین به امام هادی .علیه السلام.
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۵:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
علیکم السلام.
بعد از 9سال هنوز نوای گرم و سوزناک آقا محسن تو گوشمونه...
26ماه مبارک رمضان که مصادف بود با سالگرد شون، براشون خیرات کردیم.
خدا اسیران خاک را غریق رحمت کند.
فاطمه خانم
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
0
3
سلام وقتي به انتشار آن رضايت ندارن پس چرا آن را منتشر مي كنيد!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۲
0
0
سنج ودمام نياورند نه سنج و دمادم
پیمان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۶
0
0
سلام لطفا فایل صوتی بیشتری بگذاریدو
حاجاقا چه قدر به روزید
یاد بدین ماهم به روز بشیم
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین