عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۸۶۲۶
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۱
در ایام شلوغی مراکز پلیس به علاوه ۱۰ و اداره گذرنامه، برای پیگیری پاسپورت یا گذرنامه روش‌های متعددی مثل اس ام اس، پیگیری با کد ملی، سامانه اینترنتی، تلفن گویا و… وجود دارد.

عقیق:در گذشته به این صورت بود که برای پیگیری پاسپورت یا گذرنامه مان مجبور بودیم ساعت‌ها در صف‌های طولانی منتظر بمانیم تا بتوانیم این پیگیری‌ها را انجام بدهیم، ولی دیگر همه چیز پیشرفت کرده است و ما امروزه به وسیله روش‌های بسیار راحت و سریع می‌توانیم بسیاری از امور را انجام بدهیم. برای پیگیری پاسپورت یا گذرنامه روش‌های متعددی مثل اس ام اس، پیگیری با کد ملی، سامانه اینترنتی، تلفن گویا و… وجود داشته است.

پاسپورت یا گذرنامه به عنوان یک مدرک شناسایی است که به یک فرد اجازه ورود و خروج از کشور را می‌دهد. اگر شما هم می‌خواهید در مورد چگونگی پیگیری پاسپورت یا گذرنامه با کد، اینترنتی، اس ام اس و کد ملی اطلاعاتی را بدست بیاورید حتما ادامه این پست را به دقت مطالعه نمایید.

نحوه‌ی پیگیری گذرنامه با کد ملی
اگر قصد دارید که گذرنامه خودتان را با کد ملی تان پیگیری کنید می‌توانید از کد USSD استفاده نمایید. گوشی همراه تان را بردارید و شماره ستاره ۱۱۰ مربع را شماره گیری نمایید.

پس از اینکه شماره فوق را از گوشی خود شماره گیری کردید صفحه‌ی برایتان باز می‌شود که باید گزینه یک (پلیس + ۱۰) را انتخاب کنید.

چگونگی پیگیری پاسپورت یا گذرنامه با کد، اینترنتی، پیامک و شماره ملی برای اربعین

حالا گزینه ۴ (وضعیت مدارک) را انتخاب کنید.
 
چگونگی پیگیری پاسپورت یا گذرنامه با کد، اینترنتی، پیامک و شماره ملی برای اربعین

در این قسمت باید گزینه ۳ (گذرنامه) را انتخاب نمایید.
 
چگونگی پیگیری پاسپورت یا گذرنامه با کد، اینترنتی، پیامک و شماره ملی برای اربعین

در این مرحله لازم است که شماره کد ملی خودتان را وارد نمایید.
 
چگونگی پیگیری پاسپورت یا گذرنامه با کد، اینترنتی، پیامک و شماره ملی برای اربعین

در نهایت شماره گذرنامه خودتان را وارد کنید تا برای شما آخرین وضعیت گذرنامه تان ارسال گردد.
دقت داشته باشید که شما می‌توانید از این روش پیگیری مرسوله‌های دیگرتان نیز استفاده نمایید. همچنین همانطور که مشاهده کرده اید گزینه‌های دیگری مثل کارت پایان خدمت، گواهینامه و… نیز در اختیار شما قرار داشته است.

پیگیری گذرنامه با شماره تلفن
روش دیگری که شما می‌توانید برای پیگیری گذرنامه خود از آن استفاده نمایید استفاده از شماره تلفن گویا پیگیری گذرنامه است:
۶۶۹۳۵۰۵۸،
۶۶۹۳۶۵۵۵،
۶۶۹۳۹۵۹۸
دقت داشته باشید که اگر از زمان تحویل مدارک شما دو هفته سپری شده است، ولی هنوز هم شما به وسیله پست گذرنامه خودتان را دریافت نکرده اید می‌توانید با هر کدام از شماره‌های گویا فوق تماس گرفته و از علت آن جویا شوید.

نکته این است که در صورت عدم تماس تلفنی می‌توانید از کد #۱۹۳* نیز استفاده نمایید.

پیگیری با سامانه ۱۱۰۰
در صورتی که می‌خواهید به صورت غیر حضوری از وضعیت گذرنامه تان آگاهی پیدا کنید می‌توانید از سامانه ۱۱۰۰ نیز استفاده کنید. کافی است گوشی همراه تان را بردارید و سپس عدد یک را به این سامانه به شماره ۱۱۰۰ ارسال نمایید.

پس از آن برای شما پیامکی ارسال می‌گردد که برای تایید و فعال سازی باید عدد پنج را ارسال نمایید. در صورتی که نمی‌خواهید از این سامانه استفاده کنید باید عدد دو را به شماره ۱۱۰۰ ارسال کنید.
 
چگونگی پیگیری پاسپورت یا گذرنامه با کد، اینترنتی، پیامک و شماره ملی برای اربعین

برای اینکه از دیگر پیامک‌های مرتبط با خدمات انتظامی آگاهی پیدا کنید می‌توانید علامت سوال را به ۱۱۰۰ ارسال کنید. توجه داشته باشید که برای این سامانه هزینه هر ارسال ۱۵۰ تومان خواهد بود.

همانطور که در ابتدای متن اشاره کرده ایم پاسپورت مثل یک شناسنامه است که در آن اطلاعات مهمی همچون نام، تابعیت، عکس و … وجود داشته است و با هدف ویزا‌های مختلف دانشجوی، پژوهشی، توریستی و… گرفته می‌شود.

اگر شما هم برای دریافت پاسپورت و گذرنامه اقداماتی انجام داده اید و قصد دارید پیگیری‌های مرتبط با آن را انجام بدهید می‌توانید از روش‌های فوق استفاده کنید.

منبع:خبرگزاری دانشجو


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
-
|
۲۰:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۴
0
9
از طریق #110* ، برای پیگیری گذرنامه، اخرین درخواست میگه شماره گذرنامه را وارد کنید، آخه گذرنامه ای که هنوز بدستمان نرسیده شمارشو از کجا بیاریم وارد کنیم؟!!!!!!
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۲
0
1
اول اینکه گذرنامه ای که هنوز نیومده، چطور شمارش رو بدونیم؟ دوما این سامانه هر وقت میزنیم میگه در دست اقدامه، در کل سرکاریه
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین