عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۸۶۱۸
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۵
معاون حمل‌ونقل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اعلام کرد اوج بازگشت زائران اربعین حسینی 24 تا 29 مهرماه است از این رو از زائران باید بازگشت خود را بر این اساس برنامه ریزی کنند.

عقیق:معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اعلام کرد که زائران برای شرکت در مراسم پیاده‌روی اربعین و عزیمت به عراق به توصیه‌های هفت‌گانه این سازمان توجه ویژه کنند تا با مشکلی مواجه نشوند.

به گزارش سلام نو، هر ساله میلیون‌ها زائر ایرانی و غیرایرانی برای شرکت‌ در مراسم پیاده‌روی اربعین به عراق می‌روند و در این میان دستگاه‌های بسیاری برنامه‌ریزی می‌کنند تا مقدمات را برای حضور زائران فراهم کنند.

مهدی قربانی، معاون حمل‌ونقل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: براساس آمار و اطلاعات موجود پیش‌بینی می شود ۲۴ تا ۲۹ مهرماه دوره اوج بازگشت زائران اربعین حسینی به کشور باشد لذا از زائران می‌خواهیم بر این اساس سفرهای خود را برنامه ریزی کنند.

وی افزود: حمل ونقل در عراق به مراتب پر هزینه است، لذا زائران باید در این زمینه پیش بینی‌های لازم را برای سفر خود انجام دهند. چرا که صرفا مسیر کوتاه‌تر دلیل مناسبی برای انتخاب مرز ورود و خروج از کشور نبوده و چه بسا بنا به شرایط پیش رو، در مسیرهای کوتاه‌ترهزینه‌های زمانی، مالی و... بیشتری بر زائران تحمیل شود.

معاون حمل‌ونقل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای تاکید کرد: زائران برای دسترسی به ناوگان اتوبوسی و اجتناب از تاخیر در سفر، از هر مرزی که از کشور خارج می شوند از همان مرز، به کشور بازگردند و اگر چنانچه قصد ورود به عراق با وسایل نقلیه شخصی (به صورت کاپوتاژ) دارند، از مرزهای شلمچه و چذابه این کار را انجام دهند. همچنین یکی دیگر از توصیه‌های این سازمان برای زائران اربعین این است که برای مسیریابی دریافت اطلاعات ترافیکی و ثبت شکایات و پیشنهادات با سامانه ۱۴۱ تماس بگیرند

قربانی با بیان اینکه زائرانی که می خواهند از حمل و نقل عمومی (اتوبوس) استفاده کنند برای انتخاب مسیر بازگشتشان به توصیه‌های سازمان راهداری توجه کنند، گفت: زئران استان‌های تهران، اصفهان، یزد، کرمان، فارس، خراسان جنوبی، خوزستان و سمنان از مرز چذابه و زائران استان‌های بوشهر، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، کرمان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، خراسان رضوی، خوزستان، تهران، اصفهان و فارس نیز می‌توانند از مرز شلمچه برای بازگشتشان استفاده کنند.

وی اضافه کرد: سفرهای زائرانی که مرز مهران را برای برگشت از تاریخ ۲۴ تا ۲۹مهر انتخاب می‌کنند، دو مرحله ای است و ابتدا از مرز مهران به یکی از شهرهای کرمانشاه، همدان، اندیمشک حسب استان محل عزیمت منتقل می‌شوند و از آنجا با وسایل نقلیه دیگر به مقاصد نهایی خود اعزام خواهند شد. به گونه ای که زائران ابتدا به این سه منطقه منتقل شده‌اند و نهایتا به ترتیب از کرمانشاه به استان‌های البرز، گیلان، کردستان قزوین، سمنان، زنجان، تهران، اردبیل، آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی حرکت می‌کنند.

به گفته معاون حمل‌ونقل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، زائرنی که از مرز مهران به همدان می‌روند، به استان‌های خراسان شمالی، خراسان رضوی، گلستان، مازندران و قم منتقل می‌شوند و نهایتا زائران که از مرز مهران به اندیمشک می‌روند از آنجا به مقاصد استان‌های مرکزی، چهارمحال و بختیاری، یزد، اصفهان و لرستان عزیمت خواهند کرد.

قربانی اظهار کرد: در خصوص مرز خسروی زائران می‌توانند متناسب با شرایط اعلامی و پیش رو، از این مرز استفاده کنند که البته هنوز به صورت نهایی اعلام نشده است.

 

منبع:ایسنا


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین