عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۸۵۶۲
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۷

 نام آبادان یادآور چه چیزی برای شماست؟ عینک رییبن؟ هوای گرم و شرجی؟ آبادان برزیلته؟ جنگ و..  اکثر نام هایی است که با شنیدن نام این شهر برای شما یادآوری می شود، این شهر مانند تمام شهر های این مرز و بوم جاذبه های گردشگری بسیاری دارد که دیدن آن برای شما خالی از لطف نیست، ما در مستر بلیط می خواهیم علاوه بر فراهم کردن مکان های دیدنی آبادان را به شما معرفی کنیم تا شما بتوانید یک سفر خاطره انگیز در این شهر زیبا که در زمان جنگ کربلای سربازان بوده رقم بزنید.

جاذبه های گردشگری آبادان

مسجد رنگونی ها

یکی از آن مکان هایی که به محض ورود به آبادان باید به سراغش بروید، مسجد رنگونی ها است.  معماری این مسجد بسیار زیبا بیشتر شبیه به معماری شبه جزیره هندوستان می باشد و رنگ و بوی معماری ایرانی ندارد. در سال 1300  نزدیک به رود خانه اروند این مسجد زیبا بنا شده است، نقل است که این مسجد برای مسلمانان اهل هند و همچنین اهالی رانگون در میانمار که در گذشته ساکن ابادان بوده اند ساخته شده است، در باره ی این بنا زیبا می توان گفت که کارگران پاکستانی که در پالایشگاه آبادان مشغول به کار بوده اند پی ریزی آنرا شروع کرده اند؛ تلفیق رنگ های زیبایی که بیشتر در بناهای هندی دیده می شود با گچ بری ها و کار روی سیمان ظاهری بی نظیر پیش چشمان شما تداعی می کند، محراب گل گون شکل این مسجد که با نقش و نگار اسلیمی و طرح های هندسی مزین شده بسیار تماشایی خواهد بود، موزه اسناد خطی و تاریخی آبادان نیز در این مکان واقع شده است. ما به شما پیشنهاد می کنیم هرچه زودتر برای دیدن و لذت بردن از این شهر بلیط هواپیما آبادان تهیه کنید.

 

کلیسا و مسجد در کنار هم

در خیابان زند آبادان می توان شاهد تجلی هم جواری ادیان بود. گریگوری کلیسای ارمنه آبادان است که اغلب با نام سورت گاریت آن را می شناسند. این بنای زیبا درست چسبیده به ساختمان مسجد بهبهانی ها قرار گرفته، در دوره پلهوی این بنای دیدنی ساخته شده که امروزه به عنوان یکی از مکان های گردشگری آبادان مورد بازدید عموم مردم از سراسر دنیا قرار می گیرد. چیزی که ممکن است برای شما جالب باشد این است که آبادان از قدیم الایام مکانی برای هم جواری ادیان با هم بوده است و فقط مختص به حضور انگلیسی ها در سده اخیر نیست، این شهر همواره شاهد نزدیکی مسلمانان، یهودیان، مسیحیان، زرتشتیان و پیروان یحیای نبی (صابئین مندایی) بوده است، اگر شما جز اغلیت های مذهبی در ایران هستید و خودتان و فرزندانتان در محل فعلی زندگیتان اذیت می شوید ما پیشنهاد میکنیم بلیط اتوبوس آبادان را تهیه کنید و برای همیشه به این شهر زیبا کوچ کنید.

جاذبه های گردشگری آبادان

لب شط

به جرئت می توان گفت از بی نظیرترین مکان هایی که در آبادان می توان از آن دیدن کرد لب شط می باشد، آبادان را می توان یک شبه جزیره نامید که توسط اروند و بهمن شیر محاصره شده است؛ البته سالهای زیاد است که رود خانه بهمن شیر دیگر آب زیادی ندارد اما رود اروند که مرز میان ایران و عراق است همچنان خروشان وسر کش است و حتی می توان در آن کشتیرانی کرد. برای لذت بردن از  این آب های نیلگون و زیبا سری به اسکله بزنید و سوار بر لنج از گردش هیجان انگیز بر روی رودخانه داشته باشید.

 

 

جزیره مینو

احتمالا برای شما جالب باشد که فیلم سینمایی برج مینوی ابراهیم هاتمی کیا در جزیره مینوکه واقع شده در مسیر آبادان خرمشهراست ساخته شده، گذشتگان این جزیره را صلوح نامیده بودند، آبادی های زیادی این جزیره را پوش داده اند در این جزیره زیبا 5 نهر آب موجود است و آبیاری نخلستان های زیبای این شهر به وسیله جزر و مد آب انجام می شود. در مسیر خود به این جزیره زیبا سری بزنید و غروب آفتاب را در این مکان به تماشا بنشیند.

 

 

آرامگاه سید عباس

یکی از مکان هایی که در شهر آبادان بسیار پر اهمیت و باارزش است آرامگاه سید عباس است، سید عباس از بزرگان آبادان بوده که به دلیل اعمال و کردار نیکش در میان این شهر پر آوازه شده تاجایی که امروزه اغلب مردم به زیارت از آرامگاه این شخص می پردازند؛ میتوان گفت این مکان معنویی پذیرای بیشتر مراسمات مذهبی مانند تاسوا و عاشورای حسینی است.

جاذبه های گردشگری آبادان

مانند تمام شهر های ایران آبادان نیز از عاشقان حسینی مملو است هر ساله موکب های زیادی در این شهر بر پا می شود که مسافرینی که از این شهر گذر می کنند تا از مرز شلمچه به زیارت مولایشان حسین بروند پذیرایی کنند. کاروان های زیادی در ماه محرم شروع به فعالیت می کنند تا شیعیان عاشق حسین را در سفر اربعین به شهر کربلا راهنمایی کنند.

این شهر شهید پرور و غیور زمانی خود کربلای عاشقانی بوده که با تمام جان و دل برای دفاع از این مرز و بوم جان خود را فدا کردند و مظلومانه به شهات رسیدند اکنون این شهر پذیرای میهمانان شهیدان مظلوم دشت نینوا می باشد.

دیدن از امام شهیدان پیر و جوان نمی شناسد تنها جوان تر ها به عشق حسین پیاده راهی کربلا می شوند اما برای مسن تر ها  گرفتن بلیط اربعین بهترین گزینه برای شتافتن سوی حرم 6 گوشه می باشد.      

منبع: آژانس بازاریابی اسپاتنا


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین