عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۸۵۳۵
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۳
خنده در عالم بیداری به اصطلاح درمان هر دردی است اما در عالم خواب تعابیر مختلفی دارد.

عقیق:همه ما در زمان شادی می‌خندیم و به اصطلاح خنده بر هر درد بی‌درمان دواست، اما برخی از افراد در عالم خواب نیز لب‌های خندان دوستان و اقوامشان را می‌بینند. بعضی از افراد نیز در عالم خواب می‌خندند که  این خواب‌ها تعابیر مختلفی دارند.


به روایت امام صادق (ع) تعبیر خواب قهقهه، غم و اندوه و مصیبت و تعجب و حیرت از قضا و قدر و امور الهی است.

ایشان فرموده‌اند: اگر (در خواب) ببینی بعد از گریه شروع کردی به خندیدن، یـعـنـی به زودی از دنیا می‌روی؛ و اگر در خواب خودت را شاد و خوشحال ببینی، یـعـنـی به زودی از دنیا می‌روی.

از منظر امام صادق (ع) اگر خواب دیدی نوزادی از اقوام خودت می‌خندد و یا لبخند روی لبانش جاری ست به این نشانه است که در مدت زمان کوتاهی بواسطه تلاش و پشتکار خودت  خداوند به رزق و روزی ات برکت می‌دهد.

دانیال نبی (ع) فرموده‌اند: چنان چه ببینی مرده‌ای از خویشان خودت بدون دلیل می خندد به این علامت است که زندگی بر شما تلخ و سخت خواهد شد.
از نظر جابر مغربی خنده و خوشحالی در رویای مردان به نشانه‌ این باشد که بخاطر گرفتاری خانواده اش و یا همسرش چند روزی را پکر و غمگین می‌شود.


او گفته است خنده و شادی برای زنان و دختران مجرد یا متاهل به نشانه‌ی غم، گریه و رنج بخاطر مشکلات و یا گرفتاری هایی است که برای فرزندشان پیش می آید.

ابن سیرین هم گفته است تعبیر خواب خنده غم و اندوه است. اگر ببینی با قهقهه و صدای بلند می‌خندی، یـعـنـی اندوه و ناراحتی تو بیشتر می‌شود.و اگر ببینی با صدای آهسته‌تری میخندی، یـعـنـی دچار غم و اندوه کمتری نسبت به خندۀ بلند خواهی شد.

 

منبع:باشگاه خبرنگاران


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین