عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۸۵۲۳
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۵
حجت الاسلام ماندگاری:
رئیس موسسه روایت سیره شهدا گفت: انسان ها همواره در طول زندگی خود مورد امتحانات الهی قرار می‌گیرند و به واسطه این امتحانات عیار بندگی‌شان سنجیده می‌شود که آیا نگرش شاکرانه دارند یا در امتحانات مردود می‌شوند.

عقیق:حجت‌الاسلام والمسلمین ماندگاری شب گذشته در شبستان امام خمینی(ره) در جمع زائران و مجاوران حرم بانوی کرامت طی سخنانی اظهار کرد: دشمنان دین اسلام برای نفوذ در جوامع اسلامی در ابتدا نگاه توحیدی انسان‌ها را عوض می‌کنند و ذائقه‌ها را تغییر داده و سپس اهداف شوم خود را اجرایی می‌کنند.

وی افزود: انسان‌ها همواره در طول زندگی خود مورد امتحانات الهی قرار می‌گیرند و به واسطه این امتحانات عیار بندگی‌شان سنجیده می‌شود که آیا نگرش شاکرانه دارند یا در امتحانات مردود می‌شوند.

سخنران حرم بانوی کرامت تاکید کرد: امتحانات الهی مختلف بوده و هر انسانی با نوع خاصی امتحان خواهد شد و عکس‌العمل‌های افراد نیز در مواجه با امتحانات مختلف است و عده‌ای از امتحانات الهی فرار می‌کنند که نمونه بارزش فرار افراد به ظاهر مسلمان در واقعه کربلا بود که از سرزمین کربلا پا به فرار گذاشته و سپاه امام حسین علیه السلام را یاری نکردند.

وی خاطرنشان کرد: عده‌ای از انسان‌ها نیز در مواجه با امتحانات الهی دست به کارهایی می‌زنند که امتحان را خراب می‌کنند و در آزمایشات الهی مردود می‌شوند اما عده‌ای از انسان‌ها به واسطه امتحانات الهی به سمت خداوند پرواز می‌کنند و اصحاب سید الشهداء(ع) در واقعه کربلا شوق پرواز داشته و با این امتحان الهی به سمت ملکوت پرواز نمودند.

حجت‌الاسلام والمسلمین ماندگاری یادآورشد: خداوند گاهی با اعطا نعمت انسان را امتحان می‌کند لذا انسان نباید با داشتن نعمت فراوان دچار فخر فروشی شود و همواره به این مسئله توجه داشته باشد که مبداء نعمت خداوند است و این نعمات بدون حساب و کتاب اعطا نشده و نباید طلبکار مبداء نعمت باشد بلکه بداند این نعمت نشانه فضل مبداء نعمت است.

وی در ادامه گفت: وقتی نعمتی به انسان اعطا می‌شود لازمه‌اش نگرش شاکرانه نسبت به نعمات الهی است و این نگرش شاکرانه در حقیقت مایه امتحان انسان است که آیا انسان زمان فراوانی نعمت شاکر به درگاه الهی است یا کفران نعمت می‌کند که اگر نگاه شاکرانه داشته باشد نعمات بیشتری اعطا خواهد شد اما اگر کفران نعمت شود همین نعمات تبدیل به نقمات خواهد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین ماندگاری خاطرنشان کرد: کفران نعمات الهی موجب نزول عذاب شدید الهی خواهد شد چرا که از این نعمات الهی در روز قیامت سئوال خواهد شد که آیا از نعمتی که در دست انسان بوده به درستی استفاده شده است یا نه؟ چرا که اگر نعمات الهی در جامعه درست مصرف شود هیچگاه فقیر و گرسنه‌ای در جامعه یافت نمی‌شود.

رئیس مؤسسه روایت سیره شهدا در پایان تاکید کرد: مصرف درست نعمات الهی در حقیقت مشروط به اطاعت محض از اوامر الهی و اهل‌بیت(ع) و نیت استفاده درست از این نعمات در راه خداوند است.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین