عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۸۴۹۶
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۱
حجت‌الاسلام عباس صراف عنوان کرد:
حجت‌الاسلام عباس صراف در جلسه اول، مراسم عزاداری دهه سوم محرم هیأت بیت‌الزهرا(س) گفت: در دوران غیبت امتحان و آزمایش می‌شویم و جنس آزمایش و امتحان این دوران همانند آزمایش مردم کوفه در سال ۶۱ در قبال سیدالشهدا(ع) است

عقیق:جلسه اول، مراسم عزاداری دهه سوم محرم هیأت بیت‌الزهرا(س) با سخنرانی حجت‌الاسلام عباس صراف و مدیحه‌سرایی منصـور ارضـی، احمد واعظی، ابوالفضل بختیاری،‌ مصطفی روحانی و عزیز اسماعیلی برگزار شد.

براساس این گزارش، حجت‌الاسلام عباس صراف در این مراسم طی سخنرانی با موضوع وقایع سال ۵۸ هجری قمری اظهارداشت: انسان با خروجی‌های موجود تاریخ بسیار راحت می‌تواند بررسی کند اگر در عاشورا حضور داشت، در کنار ولی زمان می‌ماند و یا روبروی ایشان قرار می‌گرفت.

وی با اشاره به اینکه امروز افرادی با روضه رفتن و امام حسین(ع) حال خوبی دارند اما اگر بخواهند زندگی‌شان را با دوران امام تطبیق دهند حالشان بد می‌شود، گفت: این افراد در زندگی، عمل، رفتار، پول درآوردن، خرج کردن، حجاب زن و فرزند و ... رفتارهایی دارند که اگر شاخص امام حسینی برروی آن قرار گیرد، با مشکل مواجه می‌شوند.

صراف با بیان اینکه امام صادق(ع) در زیارت اربعین می‌فرمایند: « وَبَذَلَ مُهْجَتَهُ فیکَ لِیَسْتَنْقِذَ عِبادَکَ مِنَ الْجَهالَةِ، وَحَیْرَةِ الضَّلالَةِ ؛ و جان خود را در راه تو داد تا برهاند بندگانت را از جهالت و نادانی و سرگردانی گمراهی» یعنی از قلب اروپا برای کشتن امام حسین (ع) نیامدند بلکه مسلمانانی بودند که در عین آن‌که متدین و متشرع به شهادت تاریخ بودند.

این سخنران مذهبی گفت: امروز ما در ایام تمحیص هستیم یعنی در دوران غیبت امام زمان(عج) واقع شده‌ایم و در این دوران امتحان و آزمایش می‌شویم. براساس احادیث مهدویت، جنس آزمایش و امتحان این دوران همانند آزمایش و محک مردم کوفه در سال ۶۱ در قبال سیدالشهدا(ع) است لذا باید آن مقطع تاریخ را به جزئیات بررسی کنیم.

وی افزود: به شواهد تاریخ، عاشورا مرز میان متدینین نفهم با متدینین فهمیده است و امروز نیز این شرایط حاکم است و تا قیامت ادامه خواهد داشت.

صوت کامل این سخنرانی را اینجا بشنوید:

تعداد بازدید : 58

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین