عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۸۴۸۷
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۰
سیدرضا نریمانی از مداحان بنام اهل‌ بیت از تعطیل شدن یکی از بزرگ‌ترین هیأت‌های اصفهان به دلیل نبود مکانی مناسب برای برگزاری مراسم در سایه عدم حمایت مسؤولان، خبر داد.

عقیق:سید رضا نریمانی امروز در گفت‌وگو با فارس در اصفهان با اشاره به مشکلات پیش آمده برای هیأت فدائیان حسین (ع) اظهار داشت: حدوداً 6 سال است که مستأجر هستیم و هیأت فدائیان به عنوان یکی از هیأت‌های بزرگ شهر اصفهان مکانی ثابت که بتواند جلسات خود را برپا کند، ندارد.

این مداح اهل‌بیت با بیان این که ترجیح می‌دهم اسمی از افراد و مساجد نیاید، تشریح کرد: 6-7 سال قبل از مسجدی در خیابان کاوه کار هیأت آغاز شد و یکسالی هم جلسات هفتگی را آنجا برپا می‌کردیم تا این که به ماه محرم رسیدیم و به دلیل ازدحام جمعیت و محدود بودن مکان ناگزیر به خروج از این مسجد و برگزاری برنامه‌های دهه محرم در مکانی جدید شدیم.

وی افزود: همان شب اول محرم نامه‌ای به ما رساندند از هیأت امنای آن مسجد در خیابان کاوه مبنی بر این که لطفاً بعد از دهه به مسجد برنگردید! و علت این موضوع را «تحت‌الشعاع قرار گرفتن برنامه‌های خود مسجد» عنوان کردند، در صورتی که تنها یک شب از این مسجد اختصاص به هیأت فدائیان داشت.

نریمانی ادامه داد: مسجد بعدی در محدوده اتوبان چمران بود که برای مدت دو سال در آن مکان برنامه‌های هیأت برگزار می‌شد، آن زمان نزدیک به 100 میلیون از تجهیزات به سرقت برده شد که آسیب جدی برای ما به حساب می‌آمد؛ «اعتراض همسایه‌ها»، دلیلی بود که از این مسجد هم به ناچار خارج شدیم.

وی یادآور شد: پس از آن چند وقتی در امامزاده‌ای بودیم که آنجا هم پس از مدت کوتاهی تماس گرفتند و اعلام کردند «وسایل هیأت را پشت در امامزاده گذاشته‌اند، بیایید ببرید تا سرقت نشده» و واقعا هم تهدید نبود، این کار را انجام داده بودند.

مداح اهل‌بیت عنوان کرد: نهایتاً قرار شد به مسجدی در خیابان همدانیان بیاییم، 4 سال از بهترین زمان‌های هیأت در این مسجد گذشت اما به دلیل فشار زیادی که روی ما بود مسؤول هیأت در همین مسجد فوت کرد چرا که هر هفته با هیأت امنا یک مسأله جدید داشتیم.

وی اضافه کرد: نهایتاً اعلام کردند به دلیل «ازدحام جمعیت و اذیت شدن همسایه‌ها دیگر اینجا نیایید»؛ اما به نظر می‌رسد که دلیل اصلی این است که 4 سال قبل این مسجد سقف، در و پنجره نداشت و به برکت مراسمات هیأت هم ساخت آن کامل شد و هم تجهیزات لازم را پیدا کرد و مثل این که دیگر نیازی به حضور هیأت نبود.

نریمانی ادامه داد: خدمت آیت‌الله مهدوی رفتیم و گفتیم به دلیل پارک کردن خودرو مقابل درب همسایه‌ها از ما خواستند دیگر در این مسجد برنامه نداشته باشیم، پاسخ آیت‌الله مهدوی این بود که مزاحمت‌هایی از این دست ربطی به هیأت ندارد و اگر یک فروشگاه هم باشد امکان دارد برخی رعایت نکنند.

وی اذعان داشت: بعضی از آدم‌هایی که در این مسجد بودند اهداف سیاسی داشتند و کار به جایی رسید که به ما گفتند «اگر می‌خواهید برنامه‌تان ادامه پیدا کند باید فلان سخنران را دعوت کنید».

این مداح اهل‌بیت با طرح چند پرسش تصریح کرد: هیأت فدائیان در طول سال 109 جلسه برگزار می‌کند، سؤال ما این است که چند هیأت بزرگ در اصفهان هست که این تعداد مراسم و مخاطب قابل توجه داشته باشد؟ از طرفی، مگر رهبر انقلاب نفرمودند امامزاده‌ها تبدیل به قطب فرهنگی شود؟ در حال حاضر چه تعداد از این امامزاده‌ها به معنی واقعی کلمه قطب فرهنگی هستند؟!

وی با بیان این که این را ظلم در حق بچه‌های مذهبی و انقلابی می‌دانم، تاکید کرد: الان هم اعتراضی نداریم، درخواست داریم؛ این همه امامزاده خوش‌جا با امکانات پارکینگ و ... در اصفهان وجود دارد، چرا این‌ها را یک شب در هفته واگذار نمی‌کنند به هیأتی که خوب کار می‌کند، مخاطب دارد، مداح و سخنران دارد؛ هیأت فدائیان فقط جلسه عزاداری نیست، قرارگاه جهادی ما در زابل و لرستان، اردوی راهیان نور و برنامه تهیه ارزاق در ماه رمضان نیز فعال است.

نریمانی در پایان خاطرنشان کرد: سوار موتور و ماشین شده‌ایم و دم همه ارگان‌هایی که به نوعی مرتبط بوده‌اند حتی بیش از یک بار هم رفته‌ایم، اخیراً هم اعلام کردیم هیأت در حال تعطیل شدن است، اما انگار نه انگار، برای کسی مهم نیست چنین هیأتی که مخاطب کشوری دارد در حال تعطیل شدن است.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
س .پ
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۰
0
0
امیدت به خدا باشه سید
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین