عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۸۳۶
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۹
در آستانه شهادت مولی الموحدین امیرالمومنین(ع)، دانشنامه امام علی(ع) با بیش از دو هزار مطلب در فضای مجازی بروز رسانی شد.

عقیق: مدیر پایگاه حوزه نت مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی در گفتگویی با اعلام این خبر اظهارداشت: این دانشنامه با دو هزار و 84 مطلب شامل مقاله، گزیده کتاب، پرسش و پاسخ، چکیده پایان نامه و نگارخانه و در قالب 21 موضوع از هم اکنون در دسترس علاقه مندان قرار دارد.

حجت الاسلام احمد اکبری افزود: مطالبی از جمله امام علی(ع)،معرفی کوتاه، امام(ع) از ولادت تا هجرت، امام(ع) از هجرت تا غدیر، امام(ع) از غدیر تا پایان دوران خلفا از موضوعات این دانشنامه می باشد.

وی افزود: امام(ع) از خلافت تا شهادت، مظلومیت امام(ع)، فضائل و مناقب امام(ع)، اخلاق و سیره امام(ع)، آثار و منابع گردآوری شده از سخنان و نامه های امام(ع)، در مکتب امام(ع) از دیگر نمایه های اصلی این دانشنامه می باشد.

این محقق و پژوهشگر علوم دینی ادامه داد: امام(ع)، کوفه و نجف، امام(ع) در آئینه سوالات، امام(ع) از نگاه امام خمینی(ره) ومقام معظم رهبری از دیگر عناوین خواندنی این درختواره است.

 وی در ادامه به برخی از ریز موضوعات این دانشنامه اشاره کرد و گفت: پدر و مادر امام(ع)، تربیت امام(ع) در دامان پیامبر(ص(، پیشگامی امام(ع) در اسلام و ایمان، امام(ع) و لیله المبیت، امام(ع) در غزوه عشیره و بدر از جمله نمایه های فرعی این دانشنامه به شمار می رود.

حجت الاسلام اکبری، امام(ع) و ازدواج با حضرت فاطمه(س)، امام(ع) و تولد امام حسن(ع) و حسین(ع)، امام (ع) و مرگ مادر و مطالب فراوان دیگر را از جمله نمایه های فرعی این درختواره ذکر کرد.

وی، این دانشنامه را دارای ویژگیهای خاص و مهمی دانسته و گفت: جامعیت، طبقه بندی ساختاری و بکارگیری جدیدترین نوع جستجو از ویژگیهای خاص و منحصری است که در این دانشنامه مورد استفاده قرار گرفته است.

علاقمندان می توانند جهت استفاده از این دانشنامه به نشانی اینترنتی ذیل مراجعه کنند

 http://www.hawzah.net/fa/subject/subjects/4937


منبع: حوزه

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین