عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۸۲۱۹
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۷
مراسم عزاداری شب نهم محرم مسجد امیر (ع) باسخنرانی حجت‌الاسلام سید محمدباقر علوی تهرانی و مدیحه‌سرایی سیدمهدی میرداماد برگزار شد.

عقیق:مراسم عزاداری شب نهم محرم مسجد امیر (ع) باسخنرانی حجت‌الاسلام سید محمدباقر علوی تهرانی و مدیحه‌سرایی سیدمهدی میرداماد شب گذشته یکشنبه ۱۷ شهریورماه برگزار شد. 

براساس این گزارش، حجت‌الاسلام علوی تهرانی در این مراسم طی سخنانی با موضوع «امامت، روح غدیر» اظهار داشت: منافقین کسانی هستند که حق را شناختند، به قلبشان نپذیرفتند اما با زبان به اقرار داشتند. تفاوت قلب و زبان نفاق است و امروز بزرگترین مشکل جامعه اسلامی نفاق است و یکی از برنامه‌های امام زمان(عج) برهم زدن این نفاق است.

وی افزود: در آیه ۱۶۱ سوره بقره داریم داریم: «إِنَّ الَّذِینَ کَفَرُوا وَمَاتُوا وَهُمْ کُفَّارٌ أُولَئِکَ عَلَیْهِمْ لَعْنَةُ اللَّهِ وَالْمَلَائِکَةِ وَالنَّاسِ أَجْمَعِینَ؛ قطعاً کسانی که کافر شدند، و در حال کفر از دنیا رفتند، لعنت خدا و فرشتگان و همه مردم بر آنان است.» این یکی از سرنوشت‌های افراد کافر است، همچنین در آیه ۹۱ سوره آل عمران داریم: «إِنَّ الَّذِینَ کَفَرُوا وَمَاتُوا وَهُمْ کُفَّارٌ فَلَنْ یُقْبَلَ مِنْ أَحَدِهِمْ مِلْءُ الْأَرْضِ ذَهَبًا وَلَوِ افْتَدَى بِهِ أُولَئِکَ لَهُمْ عَذَابٌ أَلِیمٌ وَمَا لَهُمْ مِنْ نَاصِرِینَ؛ قطعاً کسانی که کافر شدند و در حال کفر از دنیا رفتند، هرگز از هیچ یک از آنان (برای رهایی از عذاب) هرچند به اندازه آکندگی زمین از طلا فدیه و عوض دهد، پذیرفته نمی‌شود؛ برای آنان عذابی دردناک خواهد بود و هیچ یاوری نخواهند داشت.» ابلیس سجده‌های ۴ هزار ساله داشت اما قبول نشد زیرا امامت مهمترین موضوع است. افرادی که با امامت درافتادند عذابشان همیشگی است.

علوی تهرانی افزود: در سوره محمد داریم: «إِنَّ الَّذِینَ کَفَرُوا وَصَدُّوا عَنْ سَبِیلِ اللَّهِ وَشَاقُّوا الرَّسُولَ مِنْ بَعْدِ مَا تَبَیَّنَ لَهُمُ الْهُدَىٰ لَنْ یَضُرُّوا اللَّهَ شَیْئًا وَسَیُحْبِطُ أَعْمَالَهُمْ؛ مسلماً آنان که کفر ورزیدند و (مردم را) از راه خدا باز داشتند و پس از آنکه هدایت برای آنان روشن شد با پیامبر به شدت دشمنی کردند، هرگز هیچ زیانی به خدا نمی‌رسانند و خدا به زودی اعمالشان را تباه و بی اثر می‌کند.»

این کارشناس دینی گفت: عقل و علم کارایی ندارد، این موارد را ساده بیان می‌کنم زیرا مردم ایران حوصله بحث دقیق و عمیق را ندارند. در مسابقه (عصر جدید) دو نوجوان در آینه جذر اعداد می‌گفتند، داوران و مردم به این افراد رأی ندادند و گفتند خلاقیت شما تمام شده است اما به فردی که از ۴ نفر بیشتر پرید، رأی دادند و این دلیل مهاجرت نخبگان این مملکت است به این دلیل که پذیرش نمی‌شوند. در ایران اگر بحثی را فسلفی مطرح کنیم، افراد متوجه نمی‌شوند. آیت‌الله جوادی آملی مباحث را سنگین مطرح می‌کنند دلیل را جویا شدیم و فرمودند: مردم باید سطح خود را افزایش دهند.

صوت کامل این سخنرانی را اینجا بشنوید:

تعداد بازدید : 24

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین