عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۸۱۵۵
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۱
حجت الاسلام علوی تهرانی مطرح کرد:
مراسم عزاداری شب هفتم محرم باسخنرانی حجت‌الاسلام سید محمدباقر علوی تهرانی و مدیحه‌سرایی سیدمهدی میرداماد در مسجد امیر (ع) برگزار شد.

عقیق:مراسم عزاداری شب هفتم محرم شب گذشته جمعه ۱۵ شهریورماه باسخنرانی حجت‌الاسلام سید محمدباقر علوی تهرانی و مدیحه‌سرایی سیدمهدی میرداماد در مسجد امیر (ع) برگزار شد. 

براساس این گزارش، حجت‌الاسلام علوی تهرانی در این مراسم طی سخنرانی با موضوع «امامت، روح غدیر» اظهار داشت: بندگی خدا یعنی یک تلاش عاشقانه برای جلب نظر معبود است لذا افرادی که می‌گویند براساس نظر خودم عمل می‌کنم، از کجا می‌دانند که نظر معبود را جلب می‌کنند.

وی با اشاره به رموز جلب توجه معبود، گفت: انسان کاری را که انجام می‌دهد نباید جفای به خدا باشد پس بنابراین باید کاری را انجام دهیم که خدا خواسته است. دومین خصلت آن است که باید کار ما رضایت الهی را در پی داشته باشد که این رضایت بزرگترین نعمت است.

علوی تهرانی با بیان اینکه در بندگی باید به مسیری حرکت کنیم که خدا فرموده است، تصریح کرد: رضایت خداوند را به دست آوردن، کار سختی است و اموری باید رعایت شود که برای ما قابل درک نیست.

این سخنران مذهبی با اشاره به اینکه چه عملی موجب رضایت خداوند است، گفت: در دین کلی گویی مطرح نیست باید مصداقی مطرح کرد، گفتند کردار نیک، پندار نیک و گفتار نیک اما مصداق این‌ها چیست؟ چه چیزی کردار نیک است؟

وی گفت: امام صادق (ع) صحابه‌ای به نام حسین بن عبدالاعلی داشتند که فردی ثروتمند بود، بنا می‌کند با عده‌ای از عراق به مکه برای حج برود. جمعیتی می‌رفتند تا امنیتی بیشتری حاکم باشد. حسین بن عبدالاعلی به خادمان خود گفته بود جلوتر بروند و زودتر در کاروان‌سراها اسباب پذیرایی را فراهم کنند. به طور مثال گاوی یا گوساله‌ای را ذبح و کباب کنند تا هم‌کاروانی‌هایش راحت باشند و آب در دل آن‌ها تکان نخورد. اتمام حج این است که به زیارت امام معصوم (ع) برسی. بعد از حج این‌ها نزد امام صادق (ع) رفتند. حسین سلام کرد امام پاسخ نداد و فرمودند: تو مومنی را پیش خودشان خار می‌کنی. او گفت: دور باشم از این کار، حضرت فرمودند: به من خبر دادند که تو از کوفه راه افتادی تا مکه رفتارهای اینچنینی کرده‌ای، حسین گفت: بنا داشتم هم‌کاروانی‌هایم راحت باشند. حضرت فرمودند: با خودت فکر نکردی شاید یکی از این همراهان، دلش بخواهد کاری شبیه تو انجام دهد و پیش خودش شرمنده شود؟ حسین گفت: ببخشید و حضرت تازه فرمودند: و علیک سلام.

علوی تهرانی با بیان اینکه کردار نیک پس چیست؟ این فرد که بنا داشت از زائران بیت الله الحرام پذیرایی کند، افزود: کردار نیک را باید امام معصوم (ع) تعیین کند. براساس این روایت امروز می‌توان گفت فردی حق ندارد سوار بر ماشین یک میلیاردی شود؛ چون به این واسطه افراد پیش خود خار می‌شوندو به طور مثال پشت چراغ قرمز یک فرد با ماشین گران قیمت خود با همسرش ایستاده و فردی با همسرش روی موتور نشسته است که در این صورت اعتبار این مرد نزد همسرش خار می‌شود.

صوت کامل این سخنرانی را اینجا بشنوید:

تعداد بازدید : 11

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین