عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۸۰۷۱
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۷
استاد قرائتی در جمع مردم کرمان:
«اجازه ندهیم فضای مجازی دین را از نوجوانان و جوانان بگیرد»، این مهمترین مطلبی بود که حجت الاسلام والمسلمین قرائتی در سخنرانی شب پنجم ماه محرم الحرام در مسجد امام خمینی(ره) کرمان بر آن تاکید کرد.

عقیق:حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی، در جلسه چهارم خود در مسجد امام(ره) کرمان با اختصاص صحبت خود به نوجوانان و کودکان و تاکید  به مردم برای توجه بیشتر به اوقاف فراغت باقیمانده فرزندانشان، گفت: تابستان رو به اتمام است و روزها می‌گذرند، اما ما نوجوانان و کودکانمان را به حال خود وانهاده‌ایم و متاسفانه هیچ یک از نهادهای جمهوری اسلامی حتی نهادهای دولتی، حوزه علمیه، دانشگاه و بسیاری از نهادهای دیگر حق مطلب را نتوانستند ادعا کنند و نوجوانان ما را رها هستند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در حال حاضر در تهران 5 هزار هیئت داریم و در کرمان چیزی نزدیک به یک هزار هیئت وجود دارد، در حالی که طبق حدیث شریف ثقلین عترت و قرآن از هم جدا نیستند، یَا أَیُّهَا النَّاسُ إِنِّی تَارِکٌ فِیکُمُ الثَّقَلَیْنِ... ِ. کِتَابَ اللَّهِ وَ عِتْرَتِی أَهْلَ بَیْتِی فَإِنَّهُمَا لَنْ یَفْتَرِقَا حَتَّی یَرِدَا عَلَیَّ الْحَوْض‌ [بصائر الدرجات فی فضائل آل محمد صلی الله علیهم / ج‌1 / ص : 412] که لَنْ دلالت بر نقش ابد می‌کنند، یعنی هیچ گاه از هم جدا نمی‌شوند، اما متاسفانه هیئات مذهبی ما عزاداری برای اهل بیت علیهم السلام دارند، اما متاسفانه قرآن را ندارند، در حالی که عزاداری برای اهل بیت(ع) که از قران جدایی ندارد، ما را به این سمت سوق دهد که در کنار هر جلسه عزا، جلسه مفاهیم قرآن هم داشته باشیم؛ مخصوصا برای نوجوانان.  

رئیس ستاد اقامه نماز ادامه داد: ما نباید منتظر مسئولین دولتی و نهادهای مختلف باشیم تا جوانان و نوجوانان را نجات بدهیم؛ باید از همین فرصت ها استفاده کنیم و  تفسیر روان، ساده و قابل فهم را پخش کنیم. همه باید شریک این امر باشند، روحانیون، اساتید دانشگاه و حتی کسانی که اطلاعات دینی دارند، اما ممکن است تحصیلات تخصصی نداشته باشند نیز با کمک در ترویج فرهنگ قرآنی باشند.

قرائتی اضافه کرد: نوجوانان و جوانان هستند که مفاهیم قرآن در آنها اثر خواهد گذاشت و جامعه را همین نوجوانان و جوانان خواهند ساخت، همان‌طور که قیام امام(ره) و پیروزیش به وسیله نوجوانانی بود که در سال ۴۲ با این حال رشد کردند و با فرهنگ امام آشنا شدند تا در سال ۵۷ نهضت امام(ره) را به ثمر نشاندند.

وی با اشاره به فعالیت معاندانه دشمن، افزود: الان ما با یک خلاء عظیم مواجه هستیم، مخصوصاً در زمینه فضای مجازی. اگر شاهد کار و تلاش دشمن در زمینه فضای مجازی هستیم ما هم باید به شدت کار کنیم. اگر دشمنان فضای مجازی را پر از شبهات کردند و با یک شبهه نیم دقیقه ای می توانند یک مسلمان را از دین خارج کنند ما نیز باید فضای مجازی را پر کنیم از مطلبی که از جواب شبهات و مطالب قرآنی و اسلامی غنی باشد.

وی تاکید کرد: ما باید فضای مجازی را در دست بگیریم و همان طور که دشمن در جبهه به نیروی خودش می افزاید، ما هم به نیروی دفاعی خودمان بیافزاییم، در فضای مجازی نیز باید این کار را انجام دهیم به این معنا که وقتی دشمن شبهه ضد دین و فرهنگ در فضای مجازی پخش می‌کند ما هم باید جواب این شبهات را پخش کنیم و اجازه ندهیم فضای مجازی دین را از دست نوجوانان و جوانان بگیرد. البته باید در کنار فضای مجازی بحث ارتباط با مستقیم با جوانان و نوجوانان در همه سطوح از ائمه جمعه تا مدیران حوزه های علمیه، طلاب، اساتید، دانشگاهیان، کارمندان و ... همه باید ارتباطشان با نوجوانان به قدری زیاد باشد که مفاهیم قرآن را در جای ایران اسلامی در ذهن نوجوانان جایی بدهیم و اگر خدای نکرده کوتاهی بکنیم همه ما محصول مسئولیم، همین‌طور که در وضع موجود و در این مشکلات فعلی جامعه همه ما باید همه پاسخگوی امام زمان عجل الله تعالی فرجه باشیم.

برپایه این گزارش، حجت الاسلام والمسلمین در انتهای سخنرانی خود، شیوه آموزش مفاهیم ساده قرآنی را برای نوجوانان 10 تا 15 سال و کودکان 4 تا 8 ساله را در دو مرحله به صورت عملی به حضار آموزش دادند که بسیار مورد توجه و استبال مردم قرار گرفت.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین