عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۸۰۶۸
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۱
«کانون روان‌شناسی اربعین» باحضور اساتید حوزه و دانشگاه اقدام به برگزاری آزمون «روان‌شناسی هیأت» جهت تحلیل روان‌شناختی مجالس عزاداری و سوگواران حسینی می‌کند.

عقیق:«کانون روان‌شناسی اربعین» باحضور اساتید حوزه و دانشگاه و جمعی از دانشجویان دانشگاه خوارزمی کرج آزمون «روان‌شناسی هیأت» جهت تحلیل روان‌شناختی مجالس عزاداری و سوگواران حسینی را برگزار می‌کند.

این آزمون باتوجه به تأثیر‌گذاری اعمال مذهبی و مناسک دینی بر سلامت روان و بهداشت آن و همچنین روایات و احادیثی که مردم را به عزاداری و گریه بر مصیبت حادثه کربلا و قیام عاشورا تشویق می‌کند به همراه پیوند عمیق فرهنگ و زندگی مردم با ایام سوگواری سالار شهیدان برگزار می‌شود.

البته در پژوهشی که پیش از این میان زائران اربعین و کسانی که در مراسم پیاده‌روی اربعین شرکت نکرده‌اند اجرا شد و نتایج حاکی از وضعیت بهتر زائران اربعین در ۴ موضوع «هوش معنوی»، «شادکامی»، «سرسختی» و «سلامت عمومی» بود.

در همین راستا امسال هم آزمون «روان‌شناسی هیأت» باهمت «کانون روانشناسی اربعین» برگزار می‌شود و عموم مردم می‌توانند در این آزمون روان‌شناسی شرکت کنند. نتایج تحقیق به سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی منتشر می‌شود.

برای شرکت در آزمون روانشناسی هیأت می‌توانید از اینجا اقدام کنید.

 

منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین