عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۸۰۴۴
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۴
استاد انصاریان:
مراسم عزاداری روز چهارم محرم حسینیه هدایت با سخنرانی حجت‌الاسلام شیخ حسین انصاریان و مدیحه سرایی سیدمهدی میرداماد برگزار شد.

عقیق:مراسم عزاداری روز چهارم محرم حسینیه هدایت، صبح امروز چهارشنبه ۱۳ شهریورماه با سخنرانی حجت‌الاسلام شیخ حسین انصاریان و مدیحه سرایی سیدمهدی میرداماد برگزار شد.

حجت‌الاسلام حسین انصاریان کارشناس دینی در این مراسم به موضوع خاندان رحمت پرداخت و اظهار داشت: در قرآن کریم از پیامبر (ص) و اهل بیت (ع) تعبیر به پادشان و رئیس جمهور نشده است زیرا این مناصب گاهی کشنده مردم و ضرررسان هستند و قرآن برای آن‌ها تعبیر ولایت به معنای سرپرستی الهی به اذن خدا داده است.

وی با بیان اینکه طبق آیات قرآن، مردمی که به ملکوت ارزش‌ها و کمالات رسیدند، همراه اهل بیت (ع) خواهند بود، تصریح کرد: انسان برای رسیدن به این درجه باید ولایت را قبول کند و اگر آن را قبول نکند خودزنی کرده و دنیا و آخرت خود را خراب کرده است.

انصاریان تصریح کرد: امام حسین (ع) از روز دوم محرم تا طلوع آفتاب عاشورا پافشاری شدید داشت تا جنگ رخ ندهد، ایشان از تمام ارزش‌ها برخودار بود، لذا از جنگ نمی‌ترسید و حتی ایشان در مدینه خطاب به اطرافیان خود فرمودند: اشتیاقم به مرگ از اشتیاق یعقوب به دیدار یوسف بیشتر است. پس چرا امام اصرار داشت جنگ رخ ندهد.

این سخنرانی مذهبی افزود: دل ولی‌الله براساس آیات قرآن، دلی رحیم و دلسوزی بود لذا دلش می‌سوخت این ۳۰ هزار نفر به جهنم بروند. ولی‌الله دلش می‌سوزد که ما شقی شویم، پس چرا ما دلمان برای خودمان نمی‌سوزد؟!

صوت این سخنرانی را اینجا بشنوید:

تعداد بازدید : 47

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین