عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۸۰۴۳
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۱
حجت الاسلام علوی‌تهرانی:
مراسم عزاداری شب چهارم محرم شب گذشته با سخنرانی حجت‌الاسلام سیدمحمدباقر علوی‌تهرانی و مدیحه‌سرایی سیدمهدی میرداماد در مسجد امیر(ع) برگزار شد.

عقیق:مراسم عزاداری شب چهارم محرم شب گذشته سه‌شنبه ۱۲ شهریورماه باسخنرانی حجت‌الاسلام سید محمدباقر علوی تهرانی و مدیحه‌سرایی سیدمهدی میرداماد در مسجد امیر (ع) برگزار شد.

براساس این گزارش، حجت‌الاسلام علوی تهرانی در این مراسم طی سخنرانی با موضوع «امامت، روح غدیر» اظهارداشت: براساس روایت حضرت زهرا(س) رهاورد نبوت پیامبر(ص)، امامت است که در نزد شیعیان، امامت شأنی از شئون مسلمین است.

وی با اشاره به اینکه اگر اطاعت از امام باشد، باقی اعمال پذیرفته می‌شود، تصریح کرد: امام صادق(ع) خطاب به یکی از اصحاب خود فرمودند: «بین مقام و رکن ابراهیم(ع) باغی از باغ‌های بهشت است و در مدینه بین قبر و منبر پیامبر(ص) هم باغی از باغ‌های بهشت است، اما اگر خداوند به فردی عمر دهد تا میان رکن و مقام در مکه و یا میان قبر و منبر در مدینه هزار سال بندگی کند و بعد هم در بسترش مظلومانه سر از بدنش جدا کنند و سپس خداوند را ملاقات کند، بدون ولایت ما خدا این آدم را با وجود این خصوصیات با صورت به درون آتش می‌اندازد.»

علوی تهرانی با بیان اینکه ولایت امیرالمومنین(ع) جزء رئیسه دین است، گفت: باید نسبت به امام معصوم(ع) معرفت داشت. پیامبر(ص) فرمود: «سوگند به خدایی که جان من در ید قدرت اوست، عمل هیچ‌کس به دردش نخواهد خورد مگر در سایه معرفت ما».

این سخنران مذهبی افزود: معتقدم ما تنها نسبت به خاندان پیامبر(ص) محبت داریم که امام علی(ع) فرموده است: ۱۳ گروه از پل صراط عبور می‌کنند که یکی از آنها محبان من هستند. ما بنا داریم با کسب معرفت رتبه‌ای بالا برویم.

صوت این سخنرانی اینجا بشنوید:

تعداد بازدید : 16

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین