عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

مراسم شب سوم عزاداری دهه اول ماه محرم هیأت یا فاطمه الزهرا سلام الله علیها شهرستان بابل با سخنرانی حجت الاسلام دکتر کاظمی و مداحی حاج محمدرضا بذری و کربلایی جبار بذری در آستان مقدس امامزاده عبدالله بابل برگزار شد.

عقیق:مراسم شب سوم عزاداری دهه اول ماه محرم هیأت یا فاطمه الزهرا سلام الله علیها شهرستان بابل با سخنرانی حجت الاسلام دکتر کاظمی و مداحی حاج محمدرضا بذری و کربلایی جبار بذری در آستان مقدس امامزاده عبدالله بابل برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین کاظمی در شب سوم محرم الحرام خدمت عزاداران حسینی بیان نمودند: در تعاریف تشیع آن چنان که از کوفه روایت داریم نه مشابهش درمورد مکه وجود دارد و نه مدینه.

عبدالله ابن ضحاک مشرقی تا آخرین لحظات همراه آقا عبدالله(ع) بود، نماز ظهر عاشورا پشت حضرت خواند ، وقتی اوضاع به هم ریخت به آقا می گوید من به این قرار بود پیشت باشم که اگر برد با ما بود با شما بمانم. آقا به او می فرماید اسب ها الان خسته اند چه طور میخواهی فرار کنی؟ می گوید از روز اول یکی از اسب ها را برای این روز بسته بودم، آقا می فرماید تا صدای غربت مرا نشنیدی برو! آن قدری حضرت بزرگوار است که برای کسی که به او پشت هم می کند  دلسوزی می کند، چه می شود که روزگار به اینجا می رسد؟

گفتیم دو سه تا حکومت بود، یک حکومت مصلحت اندیش بود؛ آنها نمی توانستند پیامبر را کنار بزنند لذا خودشان را کنار پیامبر(ص) جا زدند و با این نام کار هایی می کردند که قداست اهل بیت(ع) را بشکنند. این قداست زدایی الان به جایی رسیده که من و شمایی که ادعای دین و مذهب می کنیم نمی توانیم امر به معروف و نهی از منکر کنیم.

 

نفوذ کاری می کند که اگر قرار باشد پای مبانی خود بایستی کمتر در مراسمات دعوتت می کنند، کاری می کنند که وقتی در درون فضای هیئت بحث شیعه انگلیسی و لندنی پیش می آید؛ می گویند آقا اینطور نگویید، از کجا معلوم اینطوری باشد. ما وقتی بررسی می کنیم می بینیم در طول تاریخ هر چه ضربه خوردیم، از داخل خوردیم.

جریان کربلا را نگاه کنید امر را آنقدر مشتبه می کنند که از یک خانواده ، دو برادر در دو جبهه ی مقابل هم قرار می گیرند و آن برادری که در جبهه ی کفر قرار دارد هم نامش علی است، وقتی آن برادر دیگر شهید می شود برادری که در سپاه کفر است رو می کند به امام حسین(ع) شروع به فحاشی می کند و می گوید تو باعث شدی برادرم کشته شود.

 

شاید بتوان گفت تشکیلاتی به اندازه آن کسی که جریان کربلا را ایجاد کرده است، نداریم، گفتیم از جریان سقیفه این بستر را طوری برنامه ریزی کردند که این بذر کاشته شود تا در شهر کوفه وقتی مردم در مقابل سیدالشهداء(ع) می مانند، آنچه آنها می خواهند کنند.

 

در ادامه تصاویر این مراسم را می بینید:


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین