عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۷۹۴۴
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۰:۲۳
حجت الاسلام انصاریان:
حجت‌الاسلام والمسلمین شیخ حسین انصاریان گفت: اتصال تنها به پیامبر(ص) یا امیرالمومنین(ع) کافی نیست؛ بلکه باید اتصال کامل به ائمه داشت تا بتوان به امیرالمومنین(ع) و سپس پیامبر(ص) اتصال پیدا کرد.

عقیق:مراسم عزاداری روز اول محرم صبح امروز شنبه ۱۰ شهریورماه با سخنرانی حجت‌الاسلام شیخ حسین انصاریان و مدیحه سرایی سیدمهدی میرداماد و غلامرضا نوروزجم برگزار شد.

حجت‌الاسلام حسین انصاریان کارشناس دینی در سخنرانی روز اول مراسم عزاداری حسینیه هدایت به موضوع پیوند ابدی شیعیان و اهل‌بیت (ع) پرداخت و اظهارداشت: اگر کسی اعمال بدش به وزن دانه ارزن باشد، قیامت در برابر چشمانش قرار می‌گیرد، گم نمی‌شود و موجود است، باید با این نگاه به قیامت زندگی کنیم.

وی افزود: امام علی (ع) می‌فرماید: اگر شب روی گیاهان تیز من را عریان بخوانند و صبح تمام بدن مرا به زنجیر بکشند و من را روی این تیغ‌ها بکشم برای من محبوب‌تر و راحت‌تر است تا مرا در روز قیامت در پیشگاه خدا و حضور پیامبر (ص) نگه دارند و به من بگویند به اندازه یک شیء ناچیز از حق مردم غصب کرده‌ام و یا ستمی روا داشته‌ام.

انصاریان اضافه کرد: پیامبر (ص) به امیرالمومنین (ع) خطاب می‌کند که در قیامت من فقط و فقط تکیه و توسلم به نور پروردگار است و تو متوسل به نور من خواهی بود، یعنی نور رسول خدا (ص) در راستای نور پروردگار است.

این کارشناس دینی ادامه داد: پیامبر (ص) در ادامه این روایت فرمودند: ۱۱ امام بعد از تو همه متوسل و معتصم به نور تو هستند زیرا نور خدا به طور کامل در من تابیده و آن نور از من به تو می‌تابد و ۱۱ فرزند تو متوسل به این نور می‌شوند، یعنی پیامبر (ص) متصل به خداست، حضرت علی (ع) متصل به ایشان است و یازده امام بعدی متصل به تو هستند و در نهایت پیامبر (ص) می‌فرمایند که شیعیان متصل به نور ائمه طاهرین (ع) هستند.

انصاریان افزود: این روایت نشان می‌دهد اتصال تنها به پیامبر (ص) یا امیرالمومنین (ع) کافی نیست بلکه باید اتصال کامل به ائمه داشت تا بتوان به امیرالمومنین (ع) و سپس پیامبر (ص) اتصال پیدا کرد که خداوند نیز می‌فرماید: حال که شما با این نور متصل هستید، بهترین جایگاه را در ۸ بهشت خواهید داشت.

صوت کامل این سخنرانی را اینجا بشنوید:

تعداد بازدید : 11

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین