عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۷۸۲۱
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۷
مدیرکل تبلیغات اسلامی تهران گفت: هیأت‌ها در مسأله و حل مشکلات خانواده نتوانسته‌اند ورود موفقی داشته باشند. دین با نهاد خانواده پیشرفت کرده و امام حسین (ع) هم با خانواده خود به میدان آمد، حال چرا با آسیب و چالش خانواده مواجه هستیم.

عقیق:حجت الاسلام سهرابی، مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان تهران در گفت‌وگویی اظهار کرد: کسی که در دستگاه امام حسین (ع) ورود کرده و از منظر ما در بروز رفتار خود، عواطف و احساساتش بر عقلش غلبه دارد، به دنبال شور حسینی است، به دنبال برپا کردن ایستگاه صلواتی است، تمثال ائمه برایش مهم است و ارتباط حسی و عاطفی با آن برقرار می کند؛ بالاخره او یک سرمایه‌ای در وجود خود دارد. سوال اینجاست که آیا ما به این سرمایه انسانی توجه داریم؟ 

وی در ادامه درخصوص انحراف‌های این حوزه افزود: کسی که دچار این انحرافات و آسیب‌ها می‌شود، باید از منظر دیگری به آن توجه کنیم و در وادی معرفت به مانند طفل صغیری است که اتفاقا در این صحنه حضور پیدا کرده و قلب آماده‌ای دارد و برای ما یک سرمایه به حساب می‌آید. ولی ما با برچسب‌هایی که به آن‌ها می‌زنیم، عملا آن‌ها را به‌راحتی از خود دور می‌کنیم؛ به نظر شما نمی‌توانیم مربی او باشیم و او را رشد دهیم. 

سهرابی، داشتن نگاه تربیتی در برخورد با افراد به ظاهر منحرف را شایسته‌تر دانست و افزود: ممکن است بگویید که سازمان تبلیغات باید بر اساس وظیفه آن‌ها را رشد دهد، نهادهای امنیتی نیز وظیفه برخورد با آن‌ها را دارند؛ ولی اگر دستگاه‌های انتظامی امنیتی نیز با نگاه تربیتی به این افراد نگاه کنند، نوع برخورد آن‌ها نیز متفاوت می‌شود. امروز ما با نوع مواجهه و برچسب‌زنی‌های خود، دل‌های این افراد را از جبهه انقلاب دور کرده‌ایم. این یک آسیب جدی است و به نظر می‌رسد برای این ماجرا باید تدبیر مناسبی انجام شود و هرکس در هر جایگاهی که قرار دارد، اعم از تبلیغی، امنیتی، انتظامی، حقوقی و ... باید به این موضوع نگاه تربیتی داشته باشد. همه باید این سرمایه بالفعل مردم را ببینیم. اگر این برخورد ما عوض شود، تازه می‌توانیم با آن‌ها هم کلام شویم. 

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان تهران، درباره آسیب ها و انحرافات هیأت‌های مذهبی گفت: نکته بعد اینکه در حال حاضر واقعا چند درصد از هیأت‌های ما دچار آسیب‌های جدی هستند؟ خرافات وجود دارد؛ خنچه می‌گردانند، علم دور می‌دهند، ولی این‌ها چقدر آسیب است؟ البته بعضی خرافات واقعاً آسیب زننده است. ولی با وجود همه این موارد چند درصد هیأت‌های ما درگیر این موارد اند؟ به نظر می رسد عدد ناچیزی باشد. 

وی با بیان اینکه امروز آسیب‌های بزرگ و بنیان افکنی مقابل خود داریم که به آن‌ها توجهی نداریم، افزود: از مساله «خانواده» و چالش‌های آن غفلت شده است. ماجرایی که روز به روز نگرانی رهبری نسبت به آن افزایش پیدا می‌کند و در دیدار رهبری با مداحان در اسفندماه سال گذشته، ایشان این مطالبه را از مداحان دارند که به مسأله نهاد خانواده در مراسم خود توجه داشته باشید. آسیب‌هایی که خانواده به آن دچار هستند. 

سهرابی تاکید کرد: الان آسیب مهم این است که هیأت‌ها در مساله و حل مشکلات و آسیب‌های خانواده نتوانسته‌اند ورود موفقی داشته باشند. روضه‌ها همه خانوادگی است، دین با نهاد خانواده است که پیشرفت کرده، امام حسین (ع) هم با خانواده خود به میدان عاشورا آمده و بعد در این شرایطی که دستگاه امام حسین(ع) در همه اجزای زندگی ما وارد شده، ولی ما چالش و آسیب خانواده داریم. این مسأله‌ای نگران‌کننده است. هیأت‌های انقلابی ما چقدر در بالا بردن محبت بین اجزای خود و حلقه‌های خانوادگی خود موثر بوده‌اند؟ بچه‌های هیات مسأله فرزندآوری برایشان مهم است؟ اصلا کسی به ازدواج‌های آن‌ها رسیدگی می‌کند؟ بچه‌های هیات به فامیل و محله خودشان خدمت می‌کنند یا نه؟ اگر این کارها انجام نمی‌شود، بزرگترین آسیب همین است و بیشترین سرمایه‌ای که از دست می‌رود همین است. اگر بخواهیم انقلاب و نظام رشد داشته باشند، باید مساله خانواده را جدی بگیریم.

 

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین