عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۷۷۷۵
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۸
مدیرکل تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات با بیان اینکه در روز مباهله مراسم جشن با مشارکت هیأت‌ها برگزار خواهد شد، گفت: روز مباهله، روز خانواده و مقاومت است و این واقعه به مسلمانان نشان داد که با خانواده می‌توان مقاومت و ایستادگی کرد.

عقیق:حجت‌الاسلام مجید باباخانی مدیرکل تشکل‌های دینی و مراکز فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی در گفت‌وگویی با اشاره به برنامه‌های پیش‌بینی شده در هیأت‌ها و مساجد در ایام مباهله اظهار داشت: واقعه مباهله متأسفانه با توجه به اینکه بعد روز عید غدیر واقع شده است و فرصت کمی تا محرم باقیمانده است، عموماً از سوی هیأت‌ها و مساجد کشور مغفول باقی می‌ماند، در حالی که روز مباهله از جمله مراسم‌هایی پیرامون موضوع امامت و ولایت است که مورد وفاق و قبول شیعه و اهل سنت است.

هم‌افزایی هیأت‌های کشور در برگزاری جشن روز مباهله

وی با بیان اینکه ضروری است روز مباهله به صورت ویژه در هیأت‌های و مساجد گرامی داشته شود، تصریح کرد: امسال در شهرهای مختلف با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته جسن روز مباهله برگزار خواهد شد و عمدتا در شهرستان‌ها هیأت‌های مهم با هم‌افزایی و مشاکرت با یکدیگر بناست در یکی از ایام مابین عید غدیر تا ماه محرم، جشن روز مباهله را برگزار کنند.

برنامه ویژه جشن مباهله در تهران

باباخانی ادامه داد: به طور مثال در یزد هیأت‌های انصار با مشارکت با یکدیگر برنامه جشن را برگزار خواهند کرد و در تهران نیز هیأت موج الحسین برنامه مفصلی را خواهد داشت و به همت علی انسانی نیز جشن روز مباهله در روز 3 شهریورماه در مجموعه فرهنگی شهدای هفتم تیر(سرچشمه) برگزار خواهد شد.

مدیرکل تشکل‌های دینی و مراکز فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه این سازمان در راستای تولید موشن گرافیک‌های ویژه روز مباهله برنامه‌ریزی کرده است، افزود: این تولیدات در فضای مجازی برای تبیین این روز و جایگاه امامت و ولایت تولید شده است.

روز مباهله ؛ روز خانواده و مقاومت است

وی با بیان اینکه روز مباهله در واقع روز خانواده و مقاومت است، گفت: واقعه مباهله به مسلمانان نشان داد که با خانواده می‌توان مقاومت و ایستادگی کرد و در برابر ناملایمات و تهاجم‌های فرهنگی و اقتصادی ایستاد.

باباخانی در پایان خاطرنشان کرد: روز مباهله روز ایستادن یک خانواده در برابر ناملایمات است لذا براین اساس برنامه‌ریزی‌هایی برای ترویج این نگاه در دستور کار است.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین