عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۷۷۵۲
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۲
ثبت‌نام سفر اربعین از صبح امروز آغاز شد. اجازه خروج از کشور فقط در صورت داشتن سند ثبت‌نام اربعین و گذرنامه معتبر صادر می‌شود.

عقیق:سامانه https://samah.haj.ir از ساعت ١٠ صبح امروز (جمعه اول شهریورماه) برای ثبت‌نام اربعین باز شد.

سازمان حج و زیارت هزینه ثبت‌نام سفر اربعین را که فقط شامل بیمه حوادث و خدمات درمانی می‌شود ۲۵هزار تومان اعلام کرده است. دریافت هرگونه وجهی به صورت نقدی و بیشتر از این هزینه مصوب، غیرقانونی است.

کمیته ثبت‌نام و اعزام ستاد مرکزی اربعین حسینی(ع) اعلام کرد: زائران برای شرکت در مراسم اربعین سال ۱۳۹۸ با توجه به توافق به عمل آمده بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق می‌توانند از تاریخ ۱۳۹۸/۶/۱۹ (۱۰ محرم ۱۴۴۱) تا ۱۳۹۸/۸/۷ ( ۳۰ صفر ۱۴۴۱) بدون نیاز به دریافت روادید و به شرط ثبت نام در سامانه «سماح» همراه با گذرنامه معتبر برای زیارت اربعین امام حسین(ع) وارد کشور عراق شوند.

لازم به تذکر است لغو روادید عراق صرفاً برای بازه زمانی تعیین شده به مناسبت اربعین است و خارج از این محدوده زمانی، زائران به دریافت روادید از طریق دفاتر زیارتی ملزم هستند. با توجه به مصوبه ستاد مرکزی اربعین حسینی(ع) برای تشرف به زیارت اربعین ثبت‌نام در سامانه سماح الزامی است و با توجه به اتصال سامانه سماح به سامانه نیروی انتظامی صرفاً به زائرانی که در این سامانه ثبت نام کرده باشند اجازه خروج داده خواهد شد.

ثبت‌نام اربعین طبق اعلام سازمان حج که مسؤولیت کمیته ثبت‌نام اربعین را به عهده دارد، تا روزهای منتهی به ایام اربعین ادامه خواهد داشت. در صورت انصراف، هزینه ثبت‌نام پس از کسر خسارت مربوطه صرفاً به فرد منصرف و از طریق تمامی شعب بانک ملی مسترد خواهد شد.

امکان انصراف تا دو روز قبل از تاریخ اعزام امکان‌پذیر است و پس از آن سامانه اجازه انصراف نخواهد داد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین