عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۷۶۱
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۵:۰۷
سخنرانی حجت الاسلام لواسانی و مداحی حاج علی قربانی
امشب بنا بر بسیاری از روایات شب قدر است البته لیله القدر سری ازاسرار الهی است، دقیق مشخص نشده اما بین سه شب وجودش حتمی است یا شب 19 یا 21 یا 23 همه قوی تر است.

عقیق: مراسم اولین احیاء شب قدر  مصادف با شب نوزدهم ماه مبارک رمضان در مسجد شهید بهشتی با سخنرانی حجت الاسلام لواسانی و مناجات خوانی حاج علی قربانی برگزار شد.

در ابندا حجت الاسلام لواسانی با ذکر این نکته که " لیله القدر سری ازاسرار الهی است " آغاز نمود که در ادامه گزیده ای از سخنان وی را مرور می کنیم. 

اعمال شب قدر

* امشب بنا بر بسیاری از روایات شب قدر است البته لیله القدر سری ازاسرار الهی است،دقیق مشخص نشده اما بین سه شب وجودش حتمی است یا شب19 یا 21 یا 23و احتمال اینکه شب 23 باشداز همه قوی تر است. از ماه رجب سفارش شده به روزه گرفتن و مراقب نفس بودن و این روزه گرفتن و مراقبه را در ماه شعبان ادامه دادن برای ورود به شب قدر و در این شب با دعا کردن و وسیله و شفیع قرار دادن امیرالمومنین به شب 23 میرسیم که در واقع شب قدر است.

* غسل گرچه مستحب است و نیتش هم غسل شب قدر؛ اما بسیار مهم است در این سه شب، شب23دو غسل دارد یکی سرشب و یکی آخرشب اماامشب یک غسل بهتر است مقارن با غروب آفتاب انجام گیرد ولی تاپایان شب فرصت دارند و در واقع غسل توبه است.

مثل کسی که در بیابان می رود و بر بدنش گرد و غبار می نشیند روح انسان هم همین طور است.

* دو رکعت نماز هفت قل هو والله. مثل نماز صبح و بعد از نماز روبه قبله می نشیند و70 مرتبه میگوید استغفرالله ربی واتوب ...در روایات داریم که از جا بلند نمی شود مگراینکه خداوند او و همه ی کسان او را می آمرزد.

وعده خدا حق است

*دعاکردن،آداب دعا در کتب روایی امده و نیز گفته شده که: اجل غیرحتمی و معلق را دعا برمیگرداند.

* زیارت سیدالشهدا علیه السلام که هرکسی می تواند و اگر نمی تواند و راهش دور؛ مخصوصادر جای بلند در زیر آسمان روبه قبله و با انگشت سبابه اشاره کندو به اباعبدالله سلام دهد.

* 100 رکعت نماز. اگرکسی نماز واجب به گردنش دارد نماز واجب را ادا کند و باید به صورت فردی اقامه شود اهل سنت به اشتباه جماعت می خوانند. و از همه مهم تر بیدار بودن و متوجه بودن و مراقب بودن است.

چرا امشب را شب قدر نامیدند؟

*چرا به این شب قدر میگویند؟ چون مقدرات سال آینده انسان در شب قدر مشخص می شود. خدا فرموده که ما قرآن را در لیله قدر نازل کردیم، ای پیغمبر تو چه میدانی لیله القدر چیست؟ لیله القدر از هزار ماه عبادت بالاتراست، شیطان دستش بسته است و کسانی که خودشان را در پرتوی ولایت امیرالمومنین قراردهند از هرگونه گزندی در امان هستند. قرآن می گوید اگر شکرگذار باشید زیادش میکنم اگر نه...

*در این شب ملائکه پرونده ما را خدمت امام زمان (عج) می رسانند پرونده ها مثل پروندهای کاغذی نیست امام زمان عجل الله بر واقعیات بر نفوس و درون انسان آگاه است برخی را دعا میکند،برخی را نفرین میکند.

مراتب توبه

*توبه مراتبی دارد یکی از درجات آن توبه نصوح است که بدی ها را تبدیل به حسنه میکند. خدابه ظاهر نگاه نمی کند که ما داد بزنیم ،صورتمان را پاره پاره کنیم عربده بکشیم یا اینکه ساکت باشیم برای خدا فرق نمی کند خدا اخلاص میخواهد یعنی خدا را باور داشته باشیم،صدق نیت همان طور که رفیقمان و پدر و مادرمان را باور داریم واقعا با خدا صاف باشیم خدا با جوانان راحت تراست چون تعلقشان به دنیا کمتر است.

*باخدا رفیق باشید خدابنده اش را دوست دارد،فرموده ای پیغمبر به بندگان من بگو از رحمت خدا مایوس نباشید همه ی گناهان را می بخشد حتما او غفور و بسیار آمرزنده و رحیم است. زمانی که پسرخانواده خلافی انجام می دهد دیگر رو ندارد که برود نزد پدرش پس یک شخص آبرومندی را واسطه قرار می دهد که نزد پدرش محبوب و مقبول باشد،تا وساطتت او را قبول کند.

 *واسطه ی ما حضرت زهرا سلام الله علیها و امیرالمومنین و ائمه علیهم السلام است در روایت داریم ذکر علی عباده ذکر علی عبادت است، یا در جایی دیگر می فرماید مجالستان را با ذکر علی علیه السلام زینت ببخشید.

هیچ کس دارای فضائل امیرالمومنین نیست!

*امیرالمومنین دارای فضایل و مناقبی است که در بین فرزندان آدم هیچ کس دارای آن نبوده است، بعضی فضایل مشترک با رسول الله است، در غدیر خم 120 هزار نفر با امیرالمومنین بیعت کردند و می گفتند الحمد الله الذی جعلنا من المتمسکین بولایه امیرالمومنین و ائمه المعصومین.

در ادامه مراسم حاج علی قربانی با یک شعر مناجات خوانی خود را آغاز کرد:

دلم هوای تو کرده،هوای آمدنت

صدای پای تو آید،صدای آمدنت

بهار با تو بیاید به خانه ی دل ما

سری به خانه ما زن،صفای آمدنت

هنوز مانده به یادم که مادرم میخواند

زمان کودکی ام قصه های آمدنت

حساب کردم و دیدم که با حساب خودم

تمام عمر نشستم به پای آمدنت

چقدر وعده ی وصل تو را به دل بدهم

چقدر جمعه بخوانم دعای آمدنت

نیامدی و دل من شکست ای مولا

چه نذر ها که نکردم برای آمدنت

سپس در ادامه به مناجات امیرالمومنین پرداختن و پس از  آن شروع به خواندن زیارت امام حسین کردن.


گزارش : معین احدی


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
امیر رستمی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
0
0
آقا سلام
عکس های ما کو؟
خودم
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۴:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۸
0
3
دم حاجی گرم
خدابهش سلامتی بده
خیلی حال کردیم
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین