عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۷۵۸۶
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۸
روحانی ۶۲ ساله تربت حیدریه با وجود اینکه امامت جمعه، مدیر حوزه علمیه هراتی است وتدریس را انجام ‌می‌دهد، اگر روزی ۴ ساعت کشاورزی نکند، حال و احوالش را می‌پرسند.

عقیق:امام جمعه‌ای که مردمی بودنش زبان‌زد خاص وعام است، منزل و دفترش یکی بوده و درب خانه او برای همگان باز است، با یک یاالله هرکس بخواهد می‌تواند وارد خانه شود.

حجت‌الاسلام محمد رضا عصمتی حدود 4 سال است که امامت جمعه تربت حیدریه را به عهده دارد، امام جمعه‌ای که مردمی بودن ومحبوبیتش زبان زد خاص وعام است، روحانی 62 ساله تربت حیدریه با وجود اینکه امامت جمعه، مدیر حوزه علمیه هراتی است و تدریس را انجام ‌می‌دهد، اگر روزی 4 ساعت کشاورزی نکند، حال و احوالش را می‌پرسند.

منزل و دفترش یکی است و درِ خانه او بر روی همگان باز بوده، با یک یاالله هرکس بخواهد می‌تواند وارد شود چه آن جوان یا پیرمردی که برای مشکل کار، معیشت یا مسائل شرعی می‌خواهد امام جمعه را ملاقات کند و به مردم تربت حیدریه گفته هر وقت نیاز به دیدار امام جمعه داشتند بعد از پایان درس حوزه می‌توانند به دفتر وی بیایند وهیچ نیازی حتی به وقت قبلی نیست.

خود را مقید به شرکت در مراسم جشن وعزا می‌داند و می‌افزاید: امام جمعه در شادی وعزا باید همراه مردم باشد و به همین دلیل است که سعی می‌کنم در حد توان درتمام مراسم عروسی یا تشییع جنازه حضور یابم، چراکه یک امام جمعه تنها با مردم هویت پیدا می‌کند.

از مدیریت حوزه و تدریس حقوق دریافت می‌کند و می‌گوید، کشاورزی کفاف زندگی‌اش را می‌دهد و می‌گوید، امام جمعه‌ای که مردمی نباشد و فراتر از سطح مردم زندگی کند از عمل به وظیفه و ماموریتی که مقام معظم رهبری به ائمه جمعه داده، عاجز است، چراکه امام جمعه تنها زمانی می‌تواند نماینده شایسته رهبر باشد که کنار مردم با آنها زندگی کند.

بنا به تحقیقی که بنده داشته‌ام، شما در بین مردم از محبوبیت خاصی برخودار هستید؟

دلیل این محبوبیت و تعریف شما از مردمی بودن امام جمعه چیست؟، امام جمعه باید در ارتباط نزدیک با مردم باشند، چون امام جمعه یک خلفی است از طرف رسول اکرم (ص) یا ائمه اطهار یا نمایندگان ولی فقیه یا رهبر معظم انقلاب که باید بتوانند نماینده شایسته‌ای باشد و امام جمعه باید برای مردم شفاف باشد، بین مردم زندگی کند تا بتوانند مشکلات آنها را درک و منتقل کند.

اگر مردم بخواهند با شما ارتباط برقرار کنند باید چه کار کنند؟

درب دفتر ما برای همه باز است، هر موقع مردم خواستند آزادانه به دفتر ما بیایند، یا مردم می‌آیند که من کلاس یا مراسم دیگر هستم گفته‌ام، اگر کسی سرزده آمد و من نبودم منتظر باشد تا بیایم با مردم صحبت کنم.

موقع برداشت محصول به کشاورزان سر می‌زنید؟

بله، من زمین کشاورزی دارم، با مسائل کشاورزی آشنا هستم، سر زمین‌های کشاورزی می‌روم وبه کشاورزان خسته نباشید و خدا برکت می‌گویم، اگر مشکلی داشته باشند می‌شنوم و اگر کاری هم درتوانم باشد برایشان انجام می‌دهم.

مدل ماشین شما چیست؟

پراید

شما چند فرزند دارید؟

8 پسر و 4 دختر که تمام پسران و سه دخترم با خانواده روحانیون ازدواج کرده‌اند.

شما با مقام معظم رهبری دیدار داشتید؟

بله ما دیدار با رهبر انقلاب زیاد داریم و به ایشان هم علاقمند هستیم، اما نمی‌خواهیم زیاد مزاحمشان شویم.

برخی می‌گویند شأن روحانیت اجل از این حرف‌ها است؟

خیر، این حرف را قبول ندارم، همین کشاورزی است که موجب شده من با کشاورزان ارتباط داشته باشم، بیشتر مردم اینجا کشاوزان هستند و من به عنوان امام جمعه این شهر اگر کشاورز نباشم از ارتباط و رابطه خوب و صمیمی با مردم محروم می‌شوم.

آیا شما برای کار فرزندان سفارش کردید؟

من سفارش نکرده‌ام، اما این کار را نکرده و نمی‌کنم و 8 پسر من روحانی هستند.

سخن پایانی؟

مسؤولان وهمه ما باید بیش از پیش به مردم توجه کنیم، حرف مردم را بشنویم با آنها گفت‌وگو کنیم، به نظرم یک روحانی اگر برای رفع مشکلات مردم کار و تلاش کند، ارزش زیادی دارد، وجود یک روحانی درهر منطقه علاوه بر وحدت و انسجامی که در آن منطقه به‌وجود می‌آورد سبب آبادانی و ورنق آن منطقه می‌شود.

امام جمعه تربت حیدریه توانسته است با همدلی و همیاری تمامی اهالی، روح امید و نشاط را زنده کند، کشاورزی حجت‌الاسلام عصمتی نمونه‌ای بارز از یک روحانی جهادگر و موفق است، حرف وعملش را یکی کرده تا در مردم تاثیر بگذارد، از خدمت به دیگران خسته نمی‌شود و آن را وظیفه خود می‌داند.

بنابراین می‌توان نتیجه گرفت، تنها راه خنثی کردن نقشه‌ها و فتنه‌های دشمنان در ایجاد فاصله بین مردم و روحانیت، خدمت به مردم و کمک کردن به آنها است، باید همه مردم کشور ما بسیجی و میدان‌دار برای عزت و اقتصاد کشور وارد عمل شوند، به ویژه اینکه کاری نیست که از دست ایرانیان برنیاید، باید همه با تلاش به دشمنان کنیم، خواب و جنگ روانی اقتصادی که برای ما ترتیب داده علیه خودشان تعبیر و تمام می‌کنیم.

منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین