عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۷۴۲۳
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۰
تاریخ بیداری اسلامی و اهیمت آن به عنوان نقطه عطف تاریخی را در یک موزه مرور کنید.

عقیق:امروزه یکی از مرکزهای مطالعاتی کشور با عنوان خانه بیداری اسلامی شناخته می‌شود.خانه بیداری اسلامی در خانه نورالله نجفی اصفهانی(نویسنده رساله مقیم و مسافر) و در جوار خانه مشروطه اصفهان قرار گرفته است.

خانه بیداری اسلامی کجاست؟

خانه بیداری اسلامی کجاست؟

خانه بیداری اسلامی در ۱۹ مهرماه ۱۳۹۳ افتتاح شد و در مراسم افتتاح آن از گنجینه تاریخی اسناد خطی بیداری اسلامی رونمایی شد.

این خانه با هدف تجمع نخبگان در موضوع بیداری اسلامی با دیدگاه تمدنی و ایجاد قطبیت و مرجعیت پیرامون بحث‌های بیداری اسلامی تأسیس شده است.از مهمترین موضوعاتی که در خانه بیداری اسلامی بررسی می‌شوند می‌توان به تمدن نوین اسلامی،اندیشه سیاسی و تاریخ معاصر ایران،هویت شناسی،سبک زندگی اسلامی،الگوی اسلامی- ایرانی پیشرفت،گفت وگوی ادیان،غرب‌شناسی و نحوه مواجهه با تجدد و مبارزه با استعمار و استبداد اشاره کرد.

خانه بیداری اسلامی کجاست؟

خانه بیداری اسلامی کجاست؟

در نیمه دوم سال ۱۳۸۹ هجری شمسی کشورهای عربی و اسلامی وارد دوره جدیدی از زندگی خود شدند و در این دوره تاریخی،سلسله قیام‌هایی رخ داد که رهبر جمهوری اسلامی ایران با تحلیل ماهیتشان،آنها را بیداری اسلامی دانست.

مبنای حرکت مردم کشورهای عربی چون تونس،مصر،لیبی،یمن و بحرین در جریان بیداری اسلامی چیزی بجز اسلام نیست.آنها در این جریان تلاش کردند خواسته‌های خود را براساس اسلام محقق کنند.این موضوع تا جایی روی تاریخ جهان تأثیر گذاشت که توانست جایگاه خاصی را در موزه‌های جهان به خود اختصاص دهد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین