عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۷۴۱۶
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۰
عملیات بازگشت حجاج از ۲۵ مرداد در فرودگاه‌های بین المللی کشور آغاز خواهد شد.

عقیق:حشمت الله قربانی با اشاره به اعزام 88 هزار و 500 نفر از زائران خانه خدا طی 361 پرواز گفت: امسال با وجود افزایش 4 درصدی تعداد زائران و 14/5 درصدی تعداد پرواز‌ها و با توجه به اینکه دولت عربستان اعلام کرد بر خلاف سال‌های گذشته خطوط هوایی سعودی که سال‌های قبل نیمی از زائران ایرانی را منتقل می‌کردند امسال همه پرواز‌ها باید با ناوگان ایرانی و تنها توسط هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران انجام شود، تأخیرات پروازی عملیات رفت حجاج، کاهش چشمگیری داشت که این تجربه بزرگی برای صنعت هوانوردی کشور است.
وی افزود: با تلاش همه دست‎ اندرکاران عملیات حج امسال، پرواز‌های رفت حجاج با متوسط تاخیر حدود 20 دقیقه به پایان رسید و تاخیر پرواز‌ها در عملیات رفت، در مقایسه با سال گذشته کاهش چشمگیری یافت.
قربانی همچنین در خصوص عملیات برگشت حج 98 گفت: پرواز‌های برگشت حجاج از 25 مرداد آغاز خواهد شد و تا 14 شهریور به پایان می ‎رسد، و این عملیات که 21 روز طول می‌کشد فشرده‎‌تر از عملیات رفت خواهد بود.
سرپرست عملیات حج شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران با بیان اینکه فشار کاری عملیات رفت، تجربه بزرگی برای صنعت هوانوردی ایران به همراه داشته است گفت: این موضوع سبب شد با همفکری، همدلی و تعامل بسیار خوب و برنامه ‎ریزی مناسب همه دستگاه‌های دخیل، عملیات رفت به بهترین وجه انجام شود و با وجود رشد تعداد پروازها، میزان تاخیر‌ها که سال قبل به ازای هر پرواز، 64 دقیقه بود به حدود 20 دقیقه کاهش یابد.
وی با اشاره به اینکه برای رسیدن به این عملکرد، یک ماه پیش از آغاز عملیات حج، تدابیر خاصی در فرودگاه‎های کشور صورت گرفت، گفت: تشکیل کمیته عملیات حج در ستاد شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران و 18 فرودگاه تحت پوشش و برگزاری بیش از 100 جلسه به منظور هماهنگی میان واحد‌های مختلف فعال در اعزام زائران از جمله آن بود.
وی تصریح کرد: همچنین دستورالعملی در شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران تدوین و به فرودگاه‎ها ابلاغ شد تا فعالیت‎ها با کنترل و نظارت انجام شوند.
قربانی با اشاره به تمهیدات اندیشیده شده در مجموعه فرودگاهی و هماهنگی با دست‎اندرکاران سازمان حج و زیارت، سازمان هواپیمایی کشوری، گذرنامه، پلیس فرودگاه‎ها، سپاه حفاظت هواپیمایی و ... گفت: برای پرواز‌های برگشت حجاج که حدود 10 روز دیگر آغاز می‎شود، فرودگاه‎های کشور آمادگی دارد که ظرف 21 روز و در عملیاتی فشرده‎ تر، میزبان بازگشت حجاج باشند و با کیفیتی بهتر از عملیات رفت، آن را اجرا کنند.
سرپرست عملیات حج شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران در مورد تاخیر در دریافت بار‌ها و یا گم شدن بار‌های حجاج در بازگشت به کشور در سال‌های گذشته گفت: امسال هماهنگی‎های بیشتری انجام شده است تا این مشکل پیش نیاید، اما با توجه به انجام حجم زیادی از پرواز در مدتی کوتاه احتمال به وجود آمدن این مشکلات وجود دارد، اما امیدواریم در کمترین میزان باشد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین