عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۷۳۶۹
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۸
دبیر مجمع جهانی حضرت علی‌ اصغر(ع):
منافی پور دبیر مجمع جهانی حضرت علی‌ اصغر (ع) گفت: دشمنان از کربلای قدرتمند می‌ترسند و با برنامه‌هایی که دارند اول به سراغ ساکنان کربلا رفتند و به بهانه ورزش می‌خواهند خیلی نرم قداست این زمین مقدس را از بین ببرند.

عقیق:درپی حواشی به وجود آمده مراسم افتتاحیه بازی‌های غرب آسیا (روز سه‌شنبه هشتم مرداد ماه) به میزبانی شهر کربلا در استادیوم تازه تأسیس این شهر و حضور زنان خواننده و رقاص، شخصیت‌های فرهنگی و سیاسی عراق و ایران اعتراضات گسترده‌ای به آن داشتند. 

حجت‌الاسلام والمسلمین حسین انصاریان از اساتید اخلاق تهران در پیامی ضمن محکوم کردن این رویداد نوشت: هرگز در باورمان نمی‌گنجید که در برابر چشمان شیعیان غیرتمند عراق که همه ساله میزبان میلیون‌ها زائر حضرت سیدالشهدا (ع) هستند در مراسم ورزشگاهی در حریم مقدس و پاک کربلا و حرم پاک و مطهر آل‌ الله (ع) که محل نزول ملائکه و قدمگاه اولیاء و انبیاء و ائمه معصومین (ع) و سرزمین کرب و بلا و غم و مصیبت جانکاه آل طه (ع) است، زنان رقاصه و نوازنده که یادآور فساد بنی‌امیه و وارث یزید و یزیدیانند، حضور یابند.

کربلا نشانه عظمت اسلام است

به همین منظور داود منافی‌پور دبیر مجمع جهانی حضرت علی‌ اصغر (ع) در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس با اظهار تأسف درباره حواشی به وجود آمده در ورزشگاه شهر کربلا ابراز داشت: یکی از موضوعات مهمی که در همه مکاتب، ادیان و مذاهب و خصوصاً شیعه اثنی عشری اهمیت دارد، داشتن یک پایگاه است. پایگاهی که با مرکزیت خود می‌تواند تعریفی کلی از چرایی و چیستی یک مذهب ارائه دهد.

وی با اشاره به جایگاه کربلا در اسلام افزود: رسول خدا (ص) می‌فرماید: پسرم حسین در سرزمینی به خاک سپرده می‌شود که به آن کربلا می‌گویند. زمین ممتاز و بقعه‌ای که گنبد اسلام است. اکنون نگاه کنید کربلا مرکزیت اسلام و نشانه عظمت و محور اسلام است.

بشارت امام صادق (ع) درباره کربلا/ هر آیینه برای شیعیان ما تا ظهور قائم ما، حیاتی در کربلا است

منافی‌پور بیان داشت: در حدیث دیگری امام صادق (ع) به مفضل می‌فرماید: آنقدر کوفه وسعت پیدا می‌کند تا اینکه خانه‌های کوفه به کربلا متصل می‌شود.(شاید این راه نجف تا کربلا که امروز در آن موکب‌ها و منازل ساخته شده اشاره به این حدیث دارد) «وَ لَیُجَاوِرَنَ‏ قُصُورُهَا کَرْبَلَاء»؛ کوفه با کربلا مجاور می‌شود.

وی گفت: حضرت (ع) در ادامه می‌فرماید: «وَ لَتَصِیرَنَّ کَرْبَلَا مَعْقِلًا وَ مُقَاماً»کربلا به سمتی می‌رود که در انتهای امر باید پناهگاه و پایگاه امن شیعه شود، «وَلَیَکُونَنَّ شَأْنٌ عَظِیمٌ»؛ و شأن عظیمی برای کربلا به ظهور می‌رسد. همچنین برای شیعیان در کربلا برکات زیادی نهفته است. امام صادق (ع) در ادامه این حدیث که مغز کلام ایشان است به مفضل می‌فرماید: «وَلَیَکُونَنَ‏ لِشِیعَتِنَا فِیهَا حَیَاةٌ إِلَى ظُهُورِ قَائِمِنَا»؛ یعنی هر آیینه برای شیعیان ما تا ظهور قائم ما، حیاتی در کربلا است.

برگزاری ۶۲۵۰ مراسم شیرخوارگان حسینی در ایران و ۴۵ کشور در محرم امسال

دبیر مجمع جهانی حضرت علی‌ اصغر (ع) با تأکید بر اینکه کربلا پایگاه ، نمود و نماد شیعه است، خاطرنشان کرد: به همین خاطر مجمع جهانی حضرت علی اصغر (ع) در اولین جمعه ماه محرم همایش جهانی شیرخوارگان حسینی را برگزار می‌کند که امسال به فضل خدا ۶۲۵۰ مراسم در ایران و ۴۵ کشور جهان برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: حضرت علی اصغر (ع) کوچکترین سرباز کربلا و از بزرگ ترین ذخائر کربلا است که دارد دنیا را فتح می‌کند و با مهندسی توسعه‌ای که داریم إن‌شاءالله  در سه سال آینده به ۱۰ هزار مراسم در دنیا می‌رسیم. در واقع باید گفت حضرت علی اصغر (ع)، شهید شیرخوار کربلا باعث حیات کربلا شده است. چرا که کربلا را به دنیا معرفی می‌کند و با این  معرفی، حیاتی برای شیعه و مظلومیت آن در حال ظهور است.

خطر نفوذ دست‌های پنهان تهاجم فرهنگی در کربلا

منافی‌پور با اشاره به اینکه امام صادق (ع) مؤسس کرسی عاشوراپژوهی هستند، اظهار داشت: در حدیثی که گفتیم حضرت (ع) از پایگاه دفاعی و استقامت شیعه رونمایی کرده و قلب راهبردی شیعه و قدرت آن را آشکار کردند. بنابراین تأسی به ایشان، ادامه احیاگری قدرت کربلا و افشای قدرت کربلا با اسباب مختلف، امر واجب و لازمی برای شیعه است.

وی افزود: به خاطر این باید به کربلا و همه اتفاقات آن حساس باشیم و عکس‌العملی به موقع داشته باشیم و نیز وظیفه داریم  اعتراض خود را به حرمت شکنی که اخیراً در ورزشگاه کربلا رخ داد، نشان دهیم. زیرا نباید در مرکز قدسیت شیعه یعنی کربلا، پرچم دشمنان شیعه برافراشته شود. رقصیدن زنان و نوازندگی که به هر بهانه‌ای منفور است و با کمی فکر می‌ود دست‌های پنهان تهاجم فرهنگی به این مرکز را آشکار کرد.

مراسم افتتاحیه بازی‌های غرب آسیا جشن انتقام از قدرتمندی کربلا بود

دبیر مجمع جهانی حضرت علی‌ اصغر (ع) تصریح کرد:‌ ظاهراً این یک مراسم افتتاحیه بود، اما در واقع جشن انتقام از قدرتمندی کربلا و انتقام از ۲۰ میلیون لبیک‌ گوی حضرت اباعبدالله (ع) در اربعین حسینی است. اینجا سؤالی مطرح است که چرا وهابیت که مرکز آن در عربستان، از صهیونیسم ارتزاق می‌کند، باید برای وجود ورزشگاه آن هم در شهرهای شیعه‌نشین این همه دلسوزی کند و هدیه یک میلیارد دلاری برای جوانان عراقی تدارک بیند!

وی با اشاره به برخورد دوگانه دشمنان اسلام در اجرای برخی شعائر شیعی ادامه داد: چرا باید در انگلیس و شهر لندن، قمه زنی آزاد باشد، ولی از اجرای مراسم شیرخوارگان جلوگیری شود؟! چرا فریاد می‌کنند که عاشورائیان مانع احیا و بقای اندیشه‌های ما خواهند شد! چرا از شیرخوار کربلا می‌ترسند و در دانشگاه‌های مهم دنیا کرسی علی اصغر شناسی راه می‌اندازند! چرا یک خاخام یهودی می‌گوید برپایی همایش بین‌المللی حضرت علی اصغر (ع) ترویج نسل کشی در قرن معاصر است! و چرا ده‌ها فیلم کوتاه بر ضد همایش شیرخوارگان ساخته می‌شود!

 جنگ نرم سناریوی عربی-صهیونیستی وهابیت علیه کربلا/ ورزش بهانه است

منافی‌پور ابراز داشت: مگر نه اینکه حضرت علی اصغر (ع) عظیم‌ترین پرچم مبارزه با ظلم و کودک‌کشی را در جهان به دوش گرفته است. در واقع اینها از کربلای قدرتمند ما می‌ترسند و با برنامه‌هایی که دارند اول به سراغ ساکنان کربلا رفتند و به بهانه ورزش می‌خواهند خیلی نرم و در درازمدت، قداست کربلا را از بین ببرند و راه را برای منکرات باز کنند.

وی افزود: البته بعید به نظر می‌رسد که مردم فهیم و بصیر عراق، خصوصاً دلباختگان کربلا که مشهور به سخاوت و دلدادگی به سیدالشهدا (ع) هستند، به پیچیدگی این تهاجم فرهنگی پی نبرده و ساده از کنار این سناریوی عربی-صهیونیستی وهابیت، گذر کنند. زیرا آنان پاسدار اصلی حریم کربلا، میزبانان خاص زائران کربلا و قوم برگزیده برای رساندن پیام حضرت اباعبدالله (ع) در جهان هستند.  

 

مخنبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
شصي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۵
0
0
مردم كربلا نبايد اجازه دهند
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین