عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۷۳۶۵
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۹
دبیر کمیته مشارکت‌های مردمی، اسکان و تغذیه اربعین حسینی با بیان اینکه نیمه شهریور، آخرین مهلت ثبت‌نام و دریافت پروانه موکب‌داری است، به سه کالای اصلی و ضروری مورد نیاز برای زائران اربعین ۹۸ اشاره کرد.

عقیق:یوسف افضلی دبیر کمیته مشارکت‌های مردمی، اسکان و تغذیه اربعین حسینی اظهار داشت: تا کنون بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ درخواست صدور پروانه موکب‌داری در سامانه www.mokeb.org ثبت شده است که از این تعداد یک هزار و ۳۸۲ درخواست، تایید شده و پروانه ویژه آنها در حال صدور است.

وی با بیان اینکه متقاضیان برپایی موکب اربعین حسینی تا پانزدهم شهریور فرصت دارند تا با مراجعه به سامانه www.mokeb.org مراحل ثبت‌نام را انجام دهند گفت: درخواست صدور ویزای خادمان اربعین، فرم‌های ویژه ارسال وسایل نقلیه و محموله، جانمایی موکب‌ها، ارائه خدمات زیربنایی آب و برق، واگذاری زمین و سایر خدمات ستاد بازسازی عتبات به موکب‌ها تنها از طریق این سامانه خواهد بود.

معاون فرهنگی و مشارکت‌های مردمی ستاد بازسازی عتبات با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود شمار زائران ایرانی اربعین حسینی امسال از ۳میلیون نفر فراتر رود، تصریح کرد: براین اساس هدف‌گذاری شده تا ظرفیت اسکان موکب‌های ایرانی به یک میلیون و ۸۰۰هزار نفر در روز و ظرفیت پذیرایی نیز تا ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار پرس غذا در روز افزایش یابد.

افضلی با تاکید بر اینکه برپایی کنگره عظیم اربعین حسینی حرکتی مردمی است گفت: با توجه به گرمای هوا و شرایط ویژه آب وهوائی عراق، از خیرین، مدیران موکب‌ها، کارخانه‌های تولید آب معدنی و عموم علاقه‌مندان به مشارکت در فیض میزبانی زائران اربعین حسینی دعوت می‌کنیم تا در زمینه تامین آب آشامیدنی بهداشتی، تجهیزات سرمایشی و یخ بهداشتی پشتیبان موکب‌های ایرانی مستقر در مبادی مرزی و اعتاب مقدسه باشند.

دبیر کمیته مشارکت‌های مردمی، اسکان و تغذیه اربعین حسینی مشارکت در فیض میزبانی از زائران حسینی را هدف برپایی موکب‌های ایرانی دانست و خاطرنشان کرد: مردم و دولت عراق میزبان اصلی زائران اربعین حسینی هستند و برخلاف برخی جوسازی‌های معاندین، حضور موکب‌های ایرانی به معنای دخالت در امور داخلی عراق نیست.
براساس این گزارش، هموطنان عزیز می‌توانند با شماره‌گیری کد ستاره ۷۸۰ ستاره ۱۰۴۰مربع (#۱۰۴۰*۷۸۰*)، در فیض میزبانی از زائران اربعین حسینی مشارکت کنند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین