عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۷۳۵۱
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۲

پارک ملی تفلیس، پارکی وسیع و بزرگ در کشور زیبای گرجستان می باشد. پارک ملی تفلیس یکی از کهن ترین پارک های ملی گرجستان می باشد. پارک ملی تفلیس با داشتن تنوع پوشش گیاهی مانند تنوع درختان و وجود جانداران خاص پارک از مهمترین جاذبه های گردشگری تفلیس و کشور گرجستان می باشد. 

 

 گرجستان در تور گرجستان یکی از کشورهای زیبای جهان که هماره مقصد گردشگران و توریست های زیادی است که مشتاق اند جلوه های تاریخ و طبیعت را از نزدیک ببینند. پارک ملی تفلیس، پارکی وسیع و بزرگ در کشور زیبای گرجستان می باشد. این پارک یکی از کهن ترین پارک های ملی گرجستان می باشد. پارک تفلیس با داشتن تنوع پوشش گیاهی مانند تنوع درختان و وجود جانداران خاص پارک از مهمترین جاذبه های گردشگری تفلیس و کشور گرجستان می باشد.  این پارک زیبا با چشم اندازها دلنوازش دارای صومعه ها و کلیساهای باستانی زیادی می باشد که در زمان قدیم در دل طبیعت این پارک بنا شده اند. تورگرجستان و بازدید از پارک ملی قطعا سفری خاطره انگیز برای علاقمندان به گردشگری به ارمغان خواهد آورد.

در نزدیکی شهر زیبای تفلیس پایتخت کشور گرجستان قرار دارد. این پارک تلفیقی از دیدنی های طبیعی و تاریخی را در خود جای داده و به همین سبب از پارک های منحصربه فرد جهان می باشد.

 

نگاهی به  پارک ملی تفلیس

به گزارش سفر باتو ، پارک ملی تفلیس در شمال شهر تفلیس واقع شده و یکی از دیدنی های طبیعی  و بکر این شهر محسوب می شود. فاصله این پارک تا شهر تفلیس در حدود 25 کیلومتر است و به نوعی این پارک زیبا جزئی از فضای سبز طبیعی شهر تفلیس محسوب می شود. کشور گرجستان دارای 9 پارک ملی می باشد که پارک اولین و قدیمی ترین آنها می باشد. در سال 1973 در حفاظتگاه ملی ساگورامو افتتاح گردید. پارک ملی تفلیس دارای وسعتی به اندازه 243 کیلومتر دارد و به لحاظ موقعیت نیز در دامنه جنوبی رشته کوه های ساگورامو و در شرق رودخانه آراگوی و شرق حوضه ابریز رود کر قرار دارد. تغییرات ارتفاع در این پارک زیاد است و دارای پستی و بلندی های بسیار می باشد. ارتفاع پارک از سطح دریا بین 600 تا 1345 متر بالاتر ازسطح دریا در نوسان می باشد.

دارای بناهای تاریخی زیادی همچون کلیساها و صومعه سراها می باشد و برگی از تاریخ کشور گرجستان می باشد.

علی رغم اینکه مرکز اطلاعات پارک تفلیس دور از پایتخت می باشد اما امکاناتی در این پارک جهت رفاه گردشگران مدنظر قرار گرفته شد. در سال 2013 سازمان جهانی گردشگری در همکاری با مسئولان پارک مسیرهای دوچرخه سواری در این پارک زیبا احداث کردند و مسئولان پارک نیز مسیر ماشین سواری در این پارک زیبا را به وجود اوردند.

به منظور ترمیم فضای جنگلی تفلیس و کشور گرجستان ایجاد شده است و از جمله اهداف مهم این پارک می توان به محافظت از جاندارانی که درحال انقراض می باشند و یا محافظت از جانداران بومی گرجستان و منطقه تفلییس نام برد.

 

 در پارک بناها و اماکن تاریخی زیادی می باشد که در ادامه به شرح بعضی از این بناها می پردازیم

صومعه جیواری

صومعه جیواری در بنایی باستانی،کهن و ارتدکس متعلق به قرن ششم میلادی می باشد. این صومعه زیبا در غرب پارک ملی تفلیس قرار دارد و فاصله بسیار کمی با شهر متسخنا دارد. این صومعه ی باستانی بر روی ارتفاعات پارک بنا شده و چشم انداز پارک از این صومعه بسیار زیبا و رویایی می باشد. صومعه جیواری ثبت جهانی یونسکو شده است.

 

 

دریاچه جیواری

یکی از جاذبه های طبیعی و زیبای پارک ملی تفلیس دریاچه جیواری می باشد. این دریاچه با اب نیلگون و شفاف خود در بین کوه های زیبا و پر از درخت قرار دارد و فضایی زیبا و دل انگیز در دل پارک می باشد. در غرب این دریاچه صومعه زیبای جیواری قرار دارد  و برای رسیدن به صومعه جیواری باید از کنار این دریاچه چشم نواز عبور کرد.  موقعیت و فضای رویایی این دریاچه در پارک تفلیس همواره سوژه ای ناب برای عکاسی می باشد.

 

جنگل های زیبای سابادوری

از جمله کوه هایی که در محدوده پارک قرار دارد کوه زیبای سابادوری می باشد.بر روی این کوه جنگلی زیبا و  متراکم با چشم اندازی نفس گیر قرار دارد که یکی از هیجان انگیزترین و محبوب ترین نقاط دیدنی می باشد. طبیعت زیبای جنگل سابادوری در تمام فصول دیدنی و هیجان انگیز می باشد و گردشگران و مسافران تور گرجستان را به وجود می آورد.

 

صومعه مارتکوپی

بر روی کوه لالنو، دیگر کوهی قرار دارد و در 30 کیلومتری از شهر تفلیس صومعه ای زیبا به نام صومعه مارتکوپی قرار دارد. قدمت این صومعه قرن ششم می باشد. این صومعه در گذشته چندین کلیسای کوچک و بزرگ را در خود جا داده بود که با گذر زمان تخریب شده و امروزه اثری از کلیساهای بزرگ در این صومعه به چشم نمی خورد.  این صومعه زیبا به دلیل فاصله تقریبا زیاد از شهر به راحتی چندین بار مورد مرمت و بازسازی قرار گرفت. صومعه مارتکوپی می تواند لذت لمس تاریخ در دل طبیعت را به بیننده ها و علاقمندان تور گرجستان ارزانی بدارد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین