عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۷۳۱۹
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۷
حجت‌الاسلام رستمی:
رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با بیان اینکه امروز جز از عنصر مؤمن مخلصِ جهادی و متخصص از کسی کاری برای کشور ساخته نیست، گفت: تربیت چنین عناصر کارآمدی در گروی کار تشکیلاتی فعالان دانشجویی است.

عقیق:اولین دوره از نهمین طرح ضیافت رضوی(ع)، با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و حضور مسئولان، خادمان و فعالان هیئات دانشجویی سراسر کشور در حرم مطهر رضوی آغاز شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین رستمی در این مراسم با اشاره به سالروز شهادت جوادالائمه(ع) گفت: دلیل اینکه حاکمان زمان ائمه اطهار(ع)، حضور ایشان را تاب نیاورده و همه تلاش خود را برای حذف ائمه اطهار(ع) انجام می‌دادند، وجود مؤثر اهل‌بیت(ع) بود، بر این اساس اگر از وجود یک شیعه، هیچ ظالم یا مفسدی احساس خطر و ناامنی نکند، باید در شیعه بودن وی تردید کرد.

وی افزود: به‌عنوان مثال شیخ فضل‌الله نوری که حدود یک قرن پیش در چنین روزی به دار آویخته شد، به این دلیل بود که انحراف ایجادشده توسط انگلیسی‌ها یعنی ضربه زدن به دین با ابزار دین را تشخیص داد و مقابلش ایستاد؛ اما سایر دین‌داران آن زمان که قدرت تشخیص این انحراف و مبارزه با آن را نداشتند، با او مخالفت کرده حتی شهادتش را جشن گرفتند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها خاطرنشان کرد: رسالت هیأت طراز اسلام و انقلاب نیز در همین راستا تعریف می‌شود؛ شما فعالان هیئات دانشجویی، در مؤثرترین فضای کشور یعنی دانشگاه و در یکی از باارزش‌ترین کارها یعنی کار هیأتی حضور دارید و باید بیش از دیگران به اثربخشی خود توجه داشته باشید.

حجت‌الاسلام والمسلمین رستمی با تأکید بر اینکه هیأت دانشجویی باید پرچمدار دین‌داری حقیقی و روشنگری در فضای دانشگاه بوده و انتقال دهنده آن با ادبیات فاخر به دانشگاهیان باشد، اضافه کرد: هیأت، صرفاً جای ابراز ارادت و محبت به اهل‌بیت(ع) نیست، بلکه فراتر از گرایش دل‌ها به اهل‌بیت(ع) در هیأت، افراد باید برای خدمت به اهل‌بیت(ع) نیز بسیج شوند و در واقع عواطف و احساسات در خدمت اهداف اصلی هیأت قرار گیرد.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها هیأت را کانون تزریق امید در دانشگاه دانست و اضافه کرد: خروجی هیأت باید دانشجویان مؤمنِ فعالِ انقلابی، پرچمداران مطالبه‌گری عدالت، اخلاق و معنویت، پیشتازان علم و پژوهش و مبارزه با فساد باشند و لازمه چنین ایفای نقشی از سوی هیئات دانشجویی، کار تشکیلاتی است.

وی یادآور شد: کار هیأتی هرگز به‌معنای کار بی‌نظم و نظام نیست، بلکه کار فاخر و مؤثر تشکیلاتی است که با نیت الهی و معطوف به نتیجه باشد و تنها چنین نوع کاری است که خروجی آن، حماسه، شهادت‌طلبی، تحلیل ظالمان و موضع‌گیری در مقابل کوفیان و کوفی‌نمایان در هر زمان می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین رستمی با ابراز اینکه نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها نیز تلاش ویژه‌ای جهت اعتلای هیئات دانشجویی دارد، افزود: هیئات دانشجویی باید به تشکیلاتی برسند که تعیین کننده خط‌مشی برای جریان‌های دینی در دانشگاه باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین رستمی با اشاره به بیانیه گام دوم که طی آن رهبر معظم انقلاب مأموریت جوان مؤمن انقلابی را تا دستیابی به تمدن اسلامی ترسیم کرده‌اند، تصریح کرد: ایشان در دیدار رمضانی خود با دانشجویان نیز در پاسخ به گلایه آنان از وضعیت کشور از راهکار «دولت جوان انقلابی» سخن گفتند که مهمترین پیش‌نیاز تشکیل چنین دولتی، تربیت نیروی طراز و شایسته در قالب کارهای جهادی، تشکیلاتی و فعالیت‌های جمعی است.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با تأکید بر اینکه امروز به‌خوبی ثابت شده است جز عنصر مؤمنِ مخلصِ جهادی و متخصص، از کسی کاری برای کشور ساخته نیست، ادامه داد: مدعیان زود ناامید شده و دل به آن سوی مرزها می‌سپارند و از عناصر اصلی قدرت ملت، غافل می‌شوند.

حجت‌الاسلام والمسلمین رستمی خطاب به فعالان هیئات دانشجویی خاطرنشان کرد: تصورات سطحی از هیأت نداشته باشید و با چشم‌انداز مقدمه‌سازی برای ظهور پیش بروید؛ از دل هیأت باید نیروهای متخصص و متعهد برای اداره کشور بیرون بیایند. کدام جمع فعال و مؤمنی شایسته‌تر از هیأت‌های مذهبی دانشجویی برای تربیت نیروی طراز انقلاب و پرورش سربازان امام زمان(عج) است؟

وی ادامه داد: البته این کار، آسان نیست، اما میسر است و جز از شما ساخته نیست؛ چنان‌که رزمندگان دفاع مقدس و مدافع حرم نیز در دل همین هیأت‌ها (یعنی کار تشکیلاتی مدام، بابرنامه و هدفمند) تربیت شدند.

حجت‌الاسلام والمسلمین رستمی طرح ضیافت رضوی را فرصتی برای ارتباط‌گیری فعالان دانشجویی با یکدیگر و کار شبکه‌ای برشمرد و گفت: در این طرح، مهارت‌های کاربردی همچون ارتباط با یکدیگر، اثرگذاری بر مخاطب و اداره هیأت طراز آموزش داده می‌شود که بسیار راهگشا است.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها همچنین در سخنان خود با اشاره به اینکه زیارت در واقع، ارتباط معنوی میان زائر و مزور است، خطاب به دانشجویان یادآور شد: به‌فرموده خود حضرت [رضا(ع)]، امام مانند پدری مهربان و برادری دلسوز است، لذا با امام صحبت کنید و نهایت استفاده را از حضور در محضر ایشان ببرید.

وی اظهار کرد: آنچه انسان را برای بهره کامل بردن از زیارت آماده می‌کند، رعایت آداب زیارت هم در بُعد ظاهری (غسل زیارت، ذکر و پرهیز از غفلت و سرگرمی بین راه)  و هم بعد باطنی (احساس حضور در محضر امام و توجه به مفاهیم زیارتنامه) است.

بر اساس این گزارش، در پایان مراسم نیز دانشجویان با مرثیه‌سرایی حاج سعید حدادیان در محضر امام رضا(ع) به سوگواری پرداختند.

گفتنی است نهمین طرح ضیافت رضوی، ویژه فعالان دانشجویی سراسر کشور به‌همت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها از دهم مردادماه به‌مدت یک ماه در مشهد مقدس برگزار می‌شود.

 

منبع:تسنیم


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین