عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۷۳۱۸
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۵
معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران با اعلام اجرای ویژه‌برنامه‌های این مسجد با شعار «شهر الولایه؛ قربان، غدیر، مباهله» در دهه امامت و ولایت گفت: کاروان «از غدیر تا ظهور» با پیش‌بینی حضور بیش از ۷۰ هزار نفر در روز عید راه‌اندازی می‌شود.

عقیق:حجت الاسلام یاسین حسین‌آبادی، معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران در تشریح برنامه‌های این مسجد در ایام دهه امامت و ولایت، اظهار کرد: برنامه‌های این دهه در میعادگاه منتظران با شعار «شهر الولایه؛ قربان، غدیر، مباهله» اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: مقرر است در این پویش شادباش، مردم را ترغیب کنیم که به مناسبت عیدالله الاکبر، عید غدیرخم هر کس متعهد شود یک یا چند نفر را شاد کند.

حسین‌آبادی  با بیان اینکه برنامه‌های مسجد مقدس جمکران از روز عید سعید قربان و با اقامه نماز عید به امامت حجت الاسلام و المسلمین سیداحمد خاتمی آغاز می شود،گفت: در طول دهه امامت و ولایت و تا عید غدیر در قالب‌های متنوع و ویژه، گروه‌های مختلف اعم از کودک، نوجوان، جوان و خانواده ادامه می‌یابد و با همکاری نهادهایی همچون سازمان‌های اوقاف و امور خیریه، تبلیغات اسلامی و بنیاد بین المللی غدیر ادامه می‌یابد.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران اضافه کرد: اوج برنامه‌های جمکران برای عید سعید غدیر، راه‌اندازی کاروان «از غدیر تا ظهور» با همراهی مراجع عظام تقلید و عموم عاشقان ولایت و منتظران در مسیر حرم حضرت معصومه(س) تا مسجد مقدس جمکران با هدف تجدید عهد و بیعت با امام زمان(عج) است.

وی درباره میزان استقبال از این کاروان با توجه به تجربه سال‌های گذشته، افزود: با توجه به همزمانی عید سعید غدیر امسال با روز سه‌شنبه، پیش بینی می‌شود، جمعیتی بالغ بر ۷۰ هزار نفر کاروان «از غدیر تا ظهور» را در مسیر بلوار پیامبر اعظم(ص) همراهی کنند تا نهایتاً به مسجد رسیده و دعای عهد در اجتماع بزرگ مردمی غدیر زمزمه شود.

حسین‌آبادی  درباره برنامه اطعام غدیر در مسجد مقدس جمکران، گفت: میعادگاه منتظران طرح اطعام را به صورت معمول اجرا می‌کند، در روز عید و در مسیر کاروان «از غدیر تا ظهور» ایستگاه‌های صلواتی فعال بوده و زائران را اطعام می‌کنند.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران ادامه داد: نمایشگاه سبک زندگی، موزه دین و دنیا، محراب اندیشه، مجموعه گل نرگس و مرکز مشاوره مسجد مقدس جمکران در ایام دهه امامت و ولایت به صورت ویژه به زائران خدمت رسانی می کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در روزهای پایانی ماه ذی‌الحجه جشن بزرگ مباهله برگزار و ویژه برنامه‌ای برای خانواده خادمان میعادگاه منتظران به مناسبت روز خانواده اجرا می‌شود.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین