عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۷۳۰۸
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۰
استاد اخلاق حوزه گفت: در نجف اشرف که بودیم، کسی از استاد ما پرسید: چشم او هرزه است و نمی تواند آن را کنترل کند؛ چه کند؟ ایشان فرمودند: سوره نور را بخوان، اگر خواندن سوره نور ادامه داشته باشد، خیلی چشم را کنترل می کنید و موفق می شوید

عقیق:آیت الله محمد علی ناصری، در جمع اقشار مردم اظهار کرد: هر روز یک پرونده‌ داریم که باید روز قیامت جواب آن را بدهیم.

وی بیان کرد: این مطلبی نیست که شوخی یا اغراق باشد؛ عین حقیقت و بیان صریح قرآن است «ما یَلْفِظُ مِنْ قَوْلٍ إِلاَّ لَدَیْهِ رَقیبٌ عَتید/ انسان هیچ سخنی را بر زبان نمی ‏آورد، مگر اینکه همان دم، فرشته‏ ای مراقب و آماده برای ضبط آن است. »

استاد اخلاق تصریح کرد: روز قیامت، وقتی پرونده‌ را به دست افراد می‌دهند، می‌گویند: «ای وای بر ما! این چه کتابی است که هیچ عمل کوچک و بزرگی را فرونگذاشته، مگر اینکه آن را به شمار آورده است!؟ » و [این در حالی است که] همه اعمال خود را حاضر می‏ بینند و پروردگارت به هیچ کس ستم نمی‏ کند.

وی بیان کرد: در پرونده اعمال حتی شوخی‌ها را هم نوشته اند، همه ما روز قیامت با سواد می‌شویم، لذا وقتی پرونده را به دستمان می‌دهند، می‌بینیم همه را نوشته‌اند. عزیز من! یک مقدار چشم‌ها و زبانمان را بیشتر کنترل کنیم.

 آیت الله ناصری عنوان کرد:  کسی دلش به حال ناصری نمی سوزد، ناصری باید خودش دلش به حال خودش بسوزد، من باید خودم به فکر خودم باشم.

دستور العملی برای کنترل چشم

وی ابراز کرد: در نجف اشرف که بودیم، کسی از استاد ما پرسید: چشم کسی که هرزه است و نمی تواند آن را کنترل کند؛ چه کند؟ ایشان فرمودند: سوره نور را بخوان، اگر خواندن سورة نور ادامه داشته باشد، خیلی چشم را کنترل می کنید و موفق می شوید که اختیار چشمت، دست خودت باشد.

استاد اخلاق افزود: این، اثر سوره نور است، علاوه بر آن که آیة نور (الله نور السموات و الارض) هم در همین سوره است که آن هم آثار بسیار عجیبی دارد!

ارزش اشک

وی ادامه داد: از پیغمبر اکرم صل الله علیه وآله حکایت شده: « یا علی! بلند شو دو رکعت نماز بخوان و از خوف خدا و آثار اعمال، گریه کن»


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
0
1
همزمان با خواندن شوره نور ودر برخوردبا موضوع دلت را دوتا بکنی یعنی در نگاه خود غرق نشوی ببین که داری نگاه میکنی یعنی همون مراقبه مراقبه لذت گناه را از بین میبرد لذت که تضعیف شد زمینه برای ترک آن فراهم میشود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
0
0
لطفا برای کنترل اینهمه دروغ ودزدی وخیانت هم راه حل بدهید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
0
0
لطفا برای کنترل اینهمه دروغ ودزدی وخیانت هم راه حل بدهید.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
بهترین را ه حل این است که در مورد دروغ ودزدی باید ابتدا از خودمون آغاز کنیم واز خود بپرسیم که اگر میدان برای ما باز بود خیانت نمی کردیم باور کنید اگر همه از خود بپرسندوعمل میکردندمملکت درست می شد زیرا اکثر خیانتکاران فکر نمیکردند یک روزی خیانت کنند
ناشناس
|
Germany
|
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
0
0
دزدی خیانت نگاه کردن فرق نمیکند اگرگناه میکنیم وسعی در ترک آن داریم باید سعی کنیم در آن غرق نشویم باید ببینیم که داریم گناه میکنیم گناه رانه سرکوب کنیم ونه غرق شویم باید راه میانه را در پیش بگیریم وآن مشاهده عمل است در غیراین صورت نعوذ با لله خداهم نمیتوان چوند ما را نجات دهدچون تقدیر خدابر امر محال واقع نمیشود
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین