عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۷۱۵۶
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۵:۵۶
سرپرست حجاج ایرانی در دیدار با نمایندگان بعثه های مراجع عظام گفت: فضای حج تمتع امسال آرام و مثبت است.

عقیق:حجت الاسلام و المسلمین سید عبدالفتاح نواب، با بیان اینکه یکی از برنامه‌های ایام حج، دیدار با نمایندگان بعثه های مراجع عظام تقلید است، اظهارداشت: نمایندگان برای پاسخگویی به مسائل شرعی زائران مشرف می‌شوند و در سرزمین وحی حضور دارند. در این دیدارها از نزدیک خدمتشان عرض خسته نباشید داشتیم تا اگر احیاناً مسئله‌ای وجود دارد که وظیفه داریم پیگیری کنیم انجام شود.

نماینده ولی فقیه در امور حج وزیارت با اشاره به مباحث مطرح شده در این دیدارها عنوان کرد: به لطف خدا فضای حج امسال تاکنون آرام بوده و نمایندگان بیوت مراجع عظام به این مسئله توجه داشتند و ابراز امیدواری کردند که روند موجود ادامه یابد.

سرپرست حجاج ایرانی افزود: همچنین در مورد وضعیت برقراری عمره مفرده سوالاتی مطرح شد که گفته شد علاوه بر توجه به تداوم فضای مثبت و آرام حج تمتع امسال، شرایط دو کشور سنجیده شده و پس از آن در مورد برنامه‌های بعدی تصمیم‌گیری می‌شود.

در ادامه نیز آقای علیرضا رشیدیان رئیس سازمان حج و زیارت اظهار داشت: امروز توفیق داشتیم در خدمت نماینده محترم و معزز ولی فقیه از دفاتر بیوت آیات عظام در مدینه دیدن کنیم. تعامل خوبی میان دفاتر و بعثه مقام معظم رهبری وجود دارد که امیدواریم منشأ خیر و برکت در جهت ارتقای ارزش های دینی و معنوی و همچنین خودسازی حجاج و وحدت و همدلی میان برادران مسلمان باشد.

وی در ادامه با اشاره به آمار زائران ایرانی در سرزمین وحی تا امروز (شنبه ۵ مرداد)، اظهار داشت: تاکنون بیش از ۶۰ هزار زائر ایرانی وارد مکه مکرمه و مدینه منوره شده‌‌اند.

وی با تاکید بر اینکه مشکل خاصی در ارائه خدمات ورود و استقرار زائران ضیوف الرحمان وجود نداشته است، بیان داشت: روند اجرایی حج امسال به خوبی در حال انجام است.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین