عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۷۱۲۳
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۷

ترکیه کشوری است که جاذبه‌های گردشگری بیشماری دارد. این کشور توریستی، با جاذبه‌های شگفت انگیز خود توانسته است توریست‌های زیادی را به سوی خود جذب کرده و یکی از قطب‌های گردشگری دنیا شود. یکی از جاذبه‌های توریستی ترکیه، قلعه پنبه‌ای، شهر هیراپولیس است که مجموعه‌ای رویایی از طبیعت و تاریخ را در دل خود جای داده است.

پاموک‌کاله

قلعه پنبه‌ای در تور ترکیه لحظه آخری   به پاموک کاله شهرت دارد. پاموک کاله در زبان ترکی، معنای قلعه پنبه‌ای را می‌دهد. شاید جلوه‌های سفید چشمه‌های موجود در این مکان است که چنین نامی را به آن، داده است. این مکان جزو پدیده‌های زمین‌شناسی به شمار می‌رود. این مکان، جایگاهی از خرابه‌های شهر تاریخی هیراپولیس است. این میراث تاریخی و طبیعی در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.  قلعه پنبه‌ای، بازدید کنندگان بسیاری دارد. تراس‌های سفید و درخشان قلعه پنبه‌ای، با آب زلال و گرم، مثل آبشاری زیبا از لبه دره شیب دار، گردشگران را به سمت خود، فرا می‌خواند. یکی از راه‌های لذت بردن از پاموک کاله، اقامت در روستاهای آن و گردش در استخرهای باستانی آن است. با ما همراه شوید تا زیبایی‌های قلعه پنبه ای را بشناسید.

چشمه‌های پلکانی سفید

چشمه‌های پلکانی قلعه پنبه‌ای، چشمه‌های سفید رنگ آهکی هستند که از یک آبشار پله‌ای سرازیر می‌شوند. این آبشار سفید مانند برفی در میان فضایی سرسبز و رویایی است. چشمه‌های پلکانی از چشمه‌های آب گرم و اولین چشمه‌های آب شور در جهان هستند که مواد معدنی و مغذی زیادی دارند. چشمه‌های پلکانی پاموک کاله در دریای اژه قرار دارند. این چشمه‌ها در تمام فصول سال، آب و هوایی معتدل دارند. گردشگران زیادی برای دیدن چشمه‌های پلکانی شهر پنبه‌ای به ترکیه سفر می‌کنند. شهر پنبه‌ای به دلیل داشتن همین چشمه آب گرم، یکی از مقاصد گردشگری سلامت نیز محسوب می‌شود.

استخر پاموک‌کاله

به گزارش سفر باتو ، استخر شهر پنبه‌ای یکی از جاذبه‌های باستانی شهر هیراپولیس است. این استخر با طراحی رومی ساخته شده است. این استخر در کنار معبد آپولو قرار دارد. از این رو، این فرصت را به گردشگران می‌دهد که در آبهای این چشمه، شنا کرده و عضلات خود را درمان کنند. این مکان را می‌توان یکی از جاذبه‌های تاریخی، تفریحی و درمانی در قلعه پنبه‌ای دانست.

بازمانده‌های شهر تاریخی هیراپولیس

بازمانده‌های شهر تاریخی هیراپولیس، از جاذبه‌های دیدنی قلعه پنبه‌ای است. این شهر تاریخی توسط ایومنس دوم در حدود ۲۰۰ سال پیش از میلاد ساخته شد. ویرانه‌های شهر تاریخی هیراپولیس، در گذشته، یک مجموعه نظامی پر قدرت بود. این بنا بر اثر زلزله ویران شد اما سپس بازسازی شده و در قرن دوم و سوم میلادی مورد استفاده قرار گرفت. در حال حاضر از این شهر، ویرانه‌هایی بر جای مانده است که برای علاقمندان به تاریخ و فرهنگ، از جذابیت خاصی برخوردار است.

موزه باستان‌شناسی هیراپولیس

در یک ساختمان قدیمی که حمام خانه رومی بوده است موزه‌ای شکل گرفته که به موزه باستان‌شناسی شهر هیراپولیس، شهرت یافته است. در این موزه اشیایی جمع آوری شده است که مربوط به تاریخ شهر هیراپولیس است. این اشیا شامل مجسمه‌ها و قبرهای قدیمی و دیگر موارد مربوط به تاریخ شهر است. این موزه، دو بخش که در یک بخش که روباز است آثار سنگی مرمرین در آن نگهداری می‌شود.  بخش سربسته موزه، محل کتابخانه موزه و جایی برای نگهداری آثار تاریخی کوچکتر است. اگر به قلعه پنبه‌ای سفر کردید، برای آشنایی بیشتر با تاریخ شهر، بازدید از این موزه را فراموش نکنید. که عمدتا به‌عنوان کتابخانه و محل نگهداری آثار تاریخی ظریف مورد استفاده قرار می‌گیرد، می‌شود.

معبد آفرودیت

معبد آفرودیت از جذابیت‌های پاموک کاله است. در این مکان، اکتشافات باستانی بسیاری به دست آمده است که مربوط به قرن چهارم قبل از میلاد بوده است. علاوه بر این، سفال‌های به دست آمده از این مکان، مربوط به دوره حاکمیت بیزانس بوده است. این کشفیات نشان دهنده اهمیت این معبد و سابقه تاریخی آن است. معبد افرودیت از لحاظ معماری، بر روی ۱۴ ستون ایستاده است. در قسمت شمالی این معبد، استادیومی واقع شده است که دیوارهای آن بر جای مانده است. این معبد گنجایش سه هزار نفر تماشاگر را دارد. موزه آفرودیت در این مکان، از معروف‌ترین موزها در کشور ترکیه است. در داخل این موزه، مجسمه‌هایی از جنس سنگ مرمر قرار دارند که گردشگران از دیدن آنها لذت می‌برند.

تئاتر باستانی هیراپولیس

یکی از مکان‌های جذاب و مشهور شهر، تئاتر باستانی آن است. این تئاتر مربوط به زمان امپراطوری روم در عصر هادریان است. در حال حاضر، بخش زیادی از تزیینات این اثر باستانی، هنوز هم بر جای مانده است.

قلعه پاموک‌کاله

قلعه پاموک‌کاله که به قلعه پنبه‌ای نیز شهرت دارد در مسیر جاده شهر پاموک‌کاله است. این قلعه که با نام قلعه کتان هم شناخته می‌شود، چشم‌اندازهای زیبا از چشمه‌های پاموک‌کاله را نشان می‌دهد. غروب آفتاب یکی از دل‌انگیزترین صحنه‌ها و مناظر است که در قلعه پنبه‌ای می‌توانید تجربه کنید. 

اگر به ترکیه سفر کردید زیبایی‌های قلعه پنبه‌ای و جاذبه‌های اطراف آن را از دست ندهید. برای دیدن قلعه پنبه‌ای و دیگر زیبایی‌های شهر پاموک کاله، با تر ترکیه همراه شوید.

 

 

 

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین